koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu

Andrzej P. Bator

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 29 828 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 1 grudnia 2006, piątek
    do: 31 grudnia 2006, niedziela

Anamnesis

Projekt realizowany w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Artystycznego.

Prezentacja nowej serii fotograficznej autora znanego z pokazywanej w Polsce i za granicą w latach 2001 – 2003 wystawy "Martwe natury pamięci". Wystawa ta wzbudziła wielkie zainteresowanie subtelnym pięknem kadrów oraz wirtuozerskim wykorzystaniem wielokrotnej ekspozycji (prace zostały włączone do kolekcji fotografii Muzeum Sztuki w Łodzi i Muzeum Narodowego we Wrocławiu).

Obecna wystawa obejmuje następne dwie serie prac powiązanych ze sobą centralnym tematem, którym jest pamięć: "Miejsca bezpamięci" oraz ""Anamnesis" – [re]konstrukcja obrazu". Sięgając do nowej tematyki, kontynuują motyw refleksji nad zapisem pamięciowym. Kluczowym dla sensu tych zdjęć obiektem, obecnym na różne sposoby w kadrze, jest symboliczna czysta kartka papieru. W nowym cyklu towarzyszy portretom znanych i bliskich Autorowi osób oraz nieznajomych, spotykanych w różnych sytuacjach życiowych, których losy i przeżycia są dla niego skłaniającą do zamyślenia zagadką. Te niezwykle przejmujące fotograficzne portrety przekazują uniwersalną prawdę o przemijalności tego, co żywe i realne oraz trwaniu tego, co jest niematerialną wartością duchową.

Wystawa "Anamnesis" została już w 2005 i 2006 r. przedstawiona w Galerii Pankow w Berlinie, w ramach festiwalu Miesiąc Fotografii w Bratysławie oraz w Galerii FF w Łodzi i Galerii BWA Awangarda we Wrocławiu. Wystawie towarzyszy katalog-książka, zawierający reprodukcje prac autora oraz teksty teoretyczne na temat pamięci jako inspiracji w sztuce, które w skróconej wersji przedstawione zostaną na seminarium towarzyszącym otwarciu wystawy. Związanie wystawy z seminarium teoretycznym prowadzi do pogłębienia refleksji nad tematem związku sztuki z pamięcią, a tym samym nad zakorzenieniem twórczości artystycznej w indywidualnym, duchowym wymiarze osoby ludzkiej.

Kurator: Elżbieta Łubowicz

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ