koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu

LLOICA CZACKIS

Poznań »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 687 wyświetleń od 18 grudnia 2007
  • 17 stycznia 2008, czwartek
    » 20:00

Piosenki teatru, piosenki ulicy…

"Piosenki teatru, piosenki ulicy…" – pieśni żydowskie (tango, ballady, jazz) z lat 20 i 30 – z Warszawy, Buenos Aires i Nowego Jorku.

wykonawcy:

  • Lloica Czackis - śpiew
  • Christian Danowicz - skrzypce
  • Robert Morawski - piano

LLOICA CZACKIS - artystka o polskich korzeniach - jest z pochodzenia Argentynką, urodziła się w Niemczech, mieszka we Francji. Jest uważana na świecie za specjalistkę od tanga żydowskiego. Od 1999 roku występuje z recitalami, które łączą tradycję muzyczną tanga, muzyki żydowskiej i kabaretowej, a także operowej. W swoim recitalu „Tangele: puls żydowskiego tanga”, który zdobył prestiżową nagrodę Millenium Award, prezentuje piosenki z żydowskich teatrów w Buenos Aires i Nowego Jorku z lat 30. i 40., a także z gett, a nawet obozów koncentracyjnych z czasów II Wojny Światowej.

Wraz z rozwijaniem swojej muzycznej kariery, Lloica Czackis prowadzi badania nad zjawiskiem, jakim jest żydowskie tango. Wyniki swoich badań prezentowała podczas licznych konferencji w Wielkiej Brytanii, Francji, USA i Argentynie.

Pieśni jidysz odzwierciedlają życie społeczności Żydów Aszkenazyjskich, rozproszonych po całej diasporze. Kultura żydowskich sztetl reprezentowana była przez muzykę klezmerską, graną głównie na weselach i innych wiejskich świętach. Piosenki - jej odpowiednik - przedstawiały głównie codzienne życie.

Od początku XX w., napływowa społeczność żydowska Nowego Jorku i Buenos Aires tworzyła wspólnoty, przypominające te ze starych żydowskich osiedli w Warszawie, Łodzi, Białymstoku i Wilnie; ich kultura, literatura, teatr były żywe i bogate. Jednocześnie były one otwarte na kulturę lokalną. Kiedy jazz i tango zaczęły odnosić międzynarodowe sukcesy, tango i swing pojawiły się także w żydowskich społecznościach, tam, gdzie takie międzykulturowe spotkania były możliwe i wzbogacały kulturę obu stron, przede wszystkim w wielu miastach w Polsce, a także w Nowym Jorku i Buenos Aires.

Program “Piosenki teatru, piosenki ulicy...” prezentuje dwa oblicza tych dwóch światów: z jednej strony codzienne życie kobiet i mężczyzn, z ich radościami, trudnościami, wątpliwościami – a z drugiej, rzeczywistość teatralną, fikcyjną, opisującą świat idealny. Usłyszą Państwo piosenki z żydowskich kolonii w Argentynie, uliczne piosenki z Warszawy i piosenki z żydowskich musicali z Nowego Jorku.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ