koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  3 lata temu

Koncert karnawałowy Filharmonii Koszalińskiej

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 34 163 wyświetleń od 22 listopada 2021

Koszalin » ul. Piastowska 2 » NA MAPIE

  • 28 stycznia 2022, piątek
    » 18:30
  • 14 stycznia 2022, piątek
    » 18:30

14 stycznia 2022, godz. 18:30

wykonawcy:
Jakub Chrenowicz - dyrygent
Joanna Radziszewska-Sojka - sopran
orkiestra Filharmonii Koszalińskiej
Andrzej Zborowski - słowo wiążące

program:
Johann Strauss II - Walc w opracowaniu na sopran z operetki "Odgłosy wiosny"
Johann Strauss II - Aria Adeli "Mein Herr Marquis" i Aria Adeli "Spiel ich die Unschuld vom Lande" z operetki "Zemsta Nietoperza"
Johann Strauss II - Aria Adeli "Spiel ich die Unschuld vom Lande" z operetki "Zemsta Nietoperza"
Charles Gounod - "Je veux vivre" (Walc Julii) z opery "Romeo i Julia"
Jacques Offenbach - "Les oiseaux dans la charmille" (Aria Lalki) z opery "Opowieści Hoffmanna"
Franz Lehar - "Meine Lippen sie küssen so heiß" z operetki "Giuditta"

Joanna Radziszewska-Sojka, sopran, ukończyła z wyróżnieniem studia na Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie profesor Moniki Swarowskiej-Walawskiej. W latach 2016-2017 studiowała śpiew w klasie Petera Kooij oraz Kathariny Rössner Stütz w Hochschule für Künste Bremen. Jest laureatką Trzeciego Międzynarodowego Konkursu Muzyki Dawnej "Canticum Gaudium" 2016 w Poznaniu. Repertuar sopranistki obejmuje dzieła od renesansu aż do muzyki współczesnej. Artystka przez wiele lat skupiała się na doskonaleniu umiejętności wykonawstwa muzyki dawnej. Zaowocowało to współpracą z wieloma orkiestrami i zespołami takimi jak m.in.: Capella Cracoviensis, Oh! Orkiestra Historyczna, Zespół Muzyki Dawnej Diletto, Wrocławska Orkiestra Barokowa, Capella Bydgostiensis, Harmonia Sacra, Weser Renaissance Bremen, Musica Florea. Wykonując dzieła barokowe, Joanna Radziszewska-Sojka miała okazję występować pod batutą tak wybitnych dyrygentów, jak Marc Minkowski, Joshua Rifkin, Rinaldo Alessandrini, Fabio Bonizzoni, Vincent Dumestr.

Ważne miejsce w repertuarze artystki zajmują liczne partie z oper barokowych (m. in. partie z oper Haendla: Morgana z "Alciny", Dalinda z "Ariodante", Dorinda z "Orlando", Poppea z "Agrippiny") jak również z epok późniejszych (m. in. partie operowe: Blondchen, Zerlina, Despina, Papagena, Ismene Wolfganga Amadeusza Mozarta; Zerbinetta Ryszarda Straussa; Adela Jana Strauss; Olimpia Jakuba Offenbacha), a także wiele oratoriów i pieśni. W roku 2019 artystka założyła zespół Armonia Barocca wykonujący repertuar barokowy oraz Classic Duo wykonujący repertuar od epoki klasycyzmu do muzyki współczesnej.

Artystka miała okazję wystąpić w następujących rolach: Belinda w operze "Dydona i Eneasz" Henri Purcella pod batutą Paula Esswooda w Teatrze Wielkim w Poznaniu; Barbarina w operze "Wesele Figara" Wolfganga Amadeusza Mozarta w Operze Krakowskiej; Marzia w operze "Arminio" J. A. Hasse wystawianą w Pradze i Gliwicach przez Oh! Orkiestrę Historyczną; Megacles w operze Antonia Vivaldiego "L' Olimpiade" pod batutą Rinalda Alessandriniego wraz z Wrocławską Orkiestrą Barokową; Oenone w operze "Hippolyte et Aricie" Jean Philippe Rameau w ramach festiwalu OPERA RARA; Michal w oratorium "Saul" Jerzego Fryderyka Haendla nagrywanym pod kierownictwem Agnieszki Żarskiej z czeską orkiestrą Musica Florea oraz zespołem Baroque Collegium 1685.

Jakub Chrenowicz, dyrygent, ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu w klasie dyrygentury symfoniczno-operowej Jerzego Salwarowskiego. Kształcił się także w Hochschule für Musik und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem oraz był stypendystą Accademia Musicale Chigiana, gdzie studiował pod kierunkiem Gianluigiego Gelmettiego. W latach 2010-2012 pełnił funkcję asystenta dyrektora Antoniego Wita w Filharmonii Narodowej w Warszawie. W 2016 roku na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie otrzymał tytuł doktora, promotorem doktoratu był profesor Antoni Wit. W roku 2019 otrzymał stopień doktora habilitowanego. Artysta koncertował z takimi zespołami, jak Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej w Warszawie, Sinfonia Varsovia, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Polska Orkiestra Radiowa, Orkiestra Gran Teatre del Liceu, Kammerorchester Berlin, Sinfonietta Cracovia, orkiestry Filharmonii Poznańskiej, Łódzkiej, Pomorskiej, Krakowskiej, Polskiej Filharmonii Bałtyckiej i innymi. W sezonie artystycznym 2011-2012 Jakub Chrenowicz zadebiutował w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie, gdzie powierzono mu kierownictwo muzyczne premiery Polskiego Baletu Narodowego Opowieści biblijne. W kolejnych latach prowadził szereg przedstawień operowych (Straszny Dwór Stanisława Moniuszki) i baletowych (m.in. Święto Wiosny Igora Strawińskiego). W sezonie artystycznym 2012-2013 pełnił funkcję pierwszego dyrygenta Opery i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku. W październiku 2013 zadebiutował z orkiestrą i chórem Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, podczas przedstawień Polskiego Baletu Narodowego w tym słynnym teatrze. W maju 2015 roku objął kierownictwo muzyczne spektaklu Casanova w Warszawie w choreografii Krzysztofa Pastora; był również autorem koncepcji muzycznej tego przedstawienia. Spektakl został wskazany przez redakcję magazynu Dance Europe jako jedna z czterech najważniejszych światowych premier baletowych sezonu. Prowadził również przedstawienia baletowe w Teatrze Wielkim w Łodzi (m.in. Święto wiosny, Krzesany), Operze Wrocławskiej (Coppelia Leo Delibes'a) oraz Operze Bałtyckiej w Gdańsku (Straszny Dwór). Występował ze znakomitymi solistami, m.in. z Alexandrem Gavrylyukiem, Daniilem Trifonovem, Julianną Awdiejewą, Soyoung Yoon, Dang Thai Sonem, Piotrem Palecznym, Peterem Jablonskim, Kają Danczowską, Jadwigą Rappé, Olgą Pasiecznik, Krzysztofem Jakowiczem, Konstantym Andrzejem Kulką, Tomaszem Strahlem, Bartłomiejem Niziołem, Jakubem Jakowiczem, Łukaszem Długoszem, Leszkiem Możdżerem, Davidem Krakauerem. W roku 2016 otrzymał Teatralną Nagrodę Muzyczną im. Jana Kiepury w kategorii Najlepszy Dyrygent. W 2019 został laureatem Medalu Młodej Sztuki Głosu Wielkopolskiego, nagrody, którą otrzymują najwybitniejsi twórcy związani z Poznaniem (przed ukończeniem 35. roku życia). Jakub Chrenowicz prowadzi klasę dyrygentury w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Jest także kierownikiem Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego. Od sezonu 2017-18 pełni funkcję Pierwszego Dyrygenta Filharmonii im. Stanisława Moniuszki w Koszalinie.

Bilety do nabycia na: KupBilecik.pl

Koncert symfoniczny Filharmonii Koszalińskiej

Orkiestra Filharmonii Koszalińskiej

Orkiestra symfoniczna Filharmonii Koszalińskiej im. Stanisława Moniuszki w Koszalinie powstała w 1956 roku, początkowo jako Stowarzyszenie Koszalińska Orkiestra Symfoniczna. Jest instytucją kultury finansowaną z budżetu Urzędu Miasta Koszalina. Filharmonia organizuje ok. 120 koncertów rocznie, z których połowa stanowi koncerty symfoniczne. Jako jedna z nielicznych tego typu instytucji w Polsce realizuje regularne koncerty w całym regionie, w sumie dla ok. 60 tys. słuchaczy rocznie. Bilety do nabycia na: KupBilecik.pl

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ