koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

OKNO. ZBLIŻENIA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 052 wyświetleń od 21 września 2015
  • od: 5 października 2015, poniedziałek
    do: 11 października 2015, niedziela

Tegoroczna edycja projektu OKNO - ZBLIŻENIA poświęcona jest zagadnieniu „harmonii w teatrze” – rozumianej jako rodzaj wewnętrznego słuchu pozwalającego na budowanie wielogłosu na bazie sprzeczności, wykorzystywanie kontrapunktu dla budowania nowych znaczeń, przekształcanie chaosu w strukturę. Rozumianej także jako pieśń, która dotyka tego, co poza słowem. I która umożliwia usłyszenie ciszy.
Postanowiliśmy zaprosić artystów skupiających swoje poszukiwania na temacie dźwięku i głosu, który z jednej strony jest narzędziem wydobywania muzyczności działania teatralnego, z drugiej zaś metodą „otwierania” aktora, badania i uświadamiania mu skali jego możliwości, drogą rozwoju.
Będzie to też, w szerszym kontekście, rozmowa na temat harmonii jako wartości – próba zadania pytań o możliwość „przekraczania chaosu”, budowania porządku, kształcenia „słuchu na rzeczywistość”.
Teatr Kana
TEATR CHOREA
CHOREA to prężna i niepoliczalna grupa artystów, performerów, muzyków, tancerzy, aktorów, praktyków i teoretyków teatru. Od 2007 roku posiada swoje stałe miejsce w dawnych fabrykach Scheiblera przy ul. Tymienieckiego 3 w Łodzi, gdzie wraz z fundacją Łódź Art Center stworzyła Fabrykę Sztuki. W Fabryce Sztuki CHOREA koordynuje działalność teatralną, edukacyjną i społeczną. Teatr powstał w 2004 roku w Lublinie. W początkach działalności twórczej realizował badania nad źródłami tańca i muzyki, eksplorując kulturę Antyku. Pierwsze widowiska opierały się na pracy Orkiestry Antycznej prowadzonej przez Tomasza Rodowicza i Macieja Rychłego oraz Tańców Labiryntu Doroty Porowskiej i Eli Rojek. Pierwszym spektaklem zespołu osadzonym w tej tematyce był Tezeusz w labiryncie, w reżyserii Doroty Porowskiej i Eli Rojek. Wyniki swych początkowych poszukiwań artyści CHOREI zaczęli stykać ze współczesnymi formami teatru i tańca, tworząc nowatorskie i dynamiczne spektakle, w których konfrontują się tradycja i nowoczesność.
Zespół wytworzył własną technikę treningu, polegającą na pracy z ciałem, głosem i rytmem, pracy z partnerem i pracy w grupie. Istotna w metodzie CHOREI jest zespołowość, umiejętność laboratoryjnej, wspólnej pracy, a jednocześnie troska o to, by ciało zbiorowe nie wykluwało się kosztem indywidualności każdego z jego członków. Celem metody jest badanie materii ruchu, dźwięku i słowa, połączonych w integralną całość, poprzez zerwanie ze sposobami ich wzajemnej ilustratywności. Rozbudzenie całego ciała i intensywny trening tworzą obecność sceniczną, która na nowo integruje wszystkie te elementy.
Obecnie zespół koncentruje się na problematyce i kondycji współczesnego człowieka – inspirując się wielkimi reformatorami teatru: Kantorem, Wyspiańskim, Grotowskim, czy wielkimi myślicielami i artystami np. Wittgensteinem, Herbertem – tworząc własną metodę pracy i nowy sposób tworzenia współczesnego teatru. Twórcy CHOREI nie zajmują się już rekonstruowaniem antycznej formuły. Deklarują artystyczne podejście do zagadnienia Antyku i na jego bazie tworzą oryginalną metodę pracy, łączącą formy współczesnego teatru: nowatorskie techniki ruchu i tańca, performance, nowoczesną muzykę oraz współczesny materiał literacki, według idei antycznej trójjedni. Teatr nie zapomina o inspiracjach tradycją: sięga do muzyki Bałkanów, Orientu, literatury i języków starożytnych.
Od premiery widowiska Oratorium Dance Project w 2011 roku zespół mocno koncentruje się na pracy w wykluczonych przestrzeniach Łodzi. Realizuje projekty mające na celu odkrywanie talentów ludzkich i kreatywnych potencjałów w ukrytych/nieodkrytych obszarach miasta, co silnie umieszcza aktywność i ideologię CHOREI w kontekście społecznym.
CHOREA współpracuje z wieloma grupami i artystami z Polski i ze świata. Zrealizowała kilkanaście spektakli, m.in. z brytyjską grupą Earthfall, amerykańskim choreografem Robertem Haydenem, mistrzem tańca Butoh Kanem Katsurą z Japonii, amerykańską choreografką Rosaną Gamson, izraelską reżyserką Ruthie Osterman, grupą neTTheatre z Lublina, Teatrem Kana ze Szczecina, Teatrem Brama z Goleniowa. Stale pracuje z wieloma indywidualnymi, doświadczonymi i uznanymi artystami, jak również z amatorami, studentami, wolontariuszami, ludźmi pełnymi ciekawości świata, poszukującymi i aktywnymi: pod skrzydłami teatru działa Wielki Chór Młodej Chorei oraz teatralny zespół Adama Biedrzyckiego, który rozpoczął swą pracę od realizacji spektaklu Brzydal w 2013 roku. Teatr regularnie prowadzi cykle warsztatów teatralnych i muzycznych, w Polsce i na całym świecie. W sierpniu 2010, 2012 i 2014 roku odbyły się trzy edycje Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego RETROPERSPEKTYWY organizowanego przez zespół teatru.

• 5-7 października, godzina 17.00-22.00, OKNO. Zbliżenia: CIAŁO/RUCH/GŁOS- aktor wielowymiarowy, warsztaty, prow. Tomasz Rodowicz, Adam Biedrzycki, Dorota Porowska, wstęp wolny, zapisy;
• 5-7 października, godzina 17.00-22.00, OKNO. Zbliżenia: Warsztat pieśni bułgarskich, warsztaty, prow. Elina Toneva, Malarnia, wstęp wolny, zapisy;
• 10 października, godzina 19.00, OKNO. Zbliżenia: Po ptakach, spektakl, TRAFO Trafostacja Sztuki, wstęp: 25/20 zł;
• 10 października, godzina 21.00, OKNO. Zbliżenia: UWAGA człowiek! Napięcia miasta, prezentacja rocznego projektu Teatru CHOREA, prow. Dominka Krzyżanowska, wstęp wolny;
• 11 października, godzina 12.00, OKNO. Zbliżenia: Teatr CHOREA. Początki – przeszłość - przyszłość, spotkanie Tomasza Rodowicza i Dariusza Kosińskiego, prow. Małgorzata Jabłońska, wstęp wolny;
• 11 października, godzina 17.00, OKNO. Zbliżenia: Rytmy języka, koncert, Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza, wstęp: 15/20 zł;

autor:
zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ