koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

KLUB POLSKICH NIEUDACZNIKÓW Z BERLINA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 30 184 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 30 listopada 2003, niedziela
    » 20:00
  • 29 listopada 2003, sobota
    » 20:00

LOPEZ MAUSERE

  1. listopada, godz. 20.00 Dziadek Stanisław' – spektakl [Teatr Kana] Rozszerzenie morza bałtyckiego – film [Piwnica Kany] bilety: 10 zł
  2. listopada, godz. 20.00 'Don´t Shelest feat. Wiktor Winogradski' – koncert [Teatr Kana] bilety: 10 zł

Słynny berliński Klub Polskich Nieudaczników tworzą aktorzy, plastycy i pisarze, skupieni wokół polskojęzycznego, literacko-niekulturalnego pisma Kolano, które ukazuje się w Berlinie od 1995 roku. Pomysłodawcą trupy teatralnej dawnej znanej pod nazwą Babcia Zosia i reżyserem wszystkich spektakli (Babacia Zosia, Ciocia Leosia, Wujek Stanisław) jest Lopez Mausere – jeden z najbardziej kontrowersyjnych polskich poetów emigracyjnych, znany także z niekonwencjonalnych form promocji własnej twórczości.

Wiktor Winogradzki to antyteza poprawnego politycznie, mieszczańskiego Piotra Olszówki – dziennikarza, tłumacza, profesora historii sztuki wykładającego na berlińskim uniwersytecie. Jego teksty, mellorecytowane w rytm granej na żywo muzyki, pełne przewrotnych wulgarności i wyrafinowanych zabaw słowotwórczych to swoisty manifest poetycko-indywidualistyczny.

Muzycy zespołu Don’t shelest, choć w klasycznie jazzowym składzie: saksofon altowy, gitara basowa i perkusja, zaaplikowali publiczności, razem z wokalistą – narratorem, niezłą porcję ostrego avant, post-rockowego grania. Na ekspresyjny i mocny saksofon połączony z dobrą sekcją rytmiczną, gdzie często zakradają się motywy psychodeliczne, nakładają się teksty skrajnie naturalistyczne i brutalne, odsłaniające wulgaryzm życia, pornograficzno-ekshibicjonistyczny obraz człowieka (...) Po prostu jakość zbudowana na perwersji i okrucieństwie życia.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ