koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
BANKSYTpL repertuarMuzyczne Opowieści EuropyCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  12 lat temu

Macbeth balet w wolnej adaptacji wg Williama Shakespeare’a

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 24 587 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 19 kwietnia 2005, wtorek
    » 19:00

Kontrapunkt 2005

Theater Vorpommern Greifswald / Stralsund

choreografia i inscenizacja: Ralf Dörnen

scenografia i kostiumy: Klaus Hellenstein

muzyka: Grażyna Bacewicz, Les Tambours du Bronx, safri duo i in.

występują:

Ilja van den Bosch, Bérengère Brulebois, Barbara Buck, Dominica Herrero Gimeno, Ayako Nomura, Nao Omi, Anne Panjwani; David Blazquez, Gregory Dean, Jan-Andreas Hönscher, Adonai Luna, Daniel Morales Pérez, Alexander Novikov, Julio Rodriguez

'Makbet“ Williama Shakespeare’a jest mrocznym i wiecznie aktualnym dramatem o władzy, magii, przemocy, ambicji, braku honoru i zdradzie. Dyrektor baletu Ralf Dörnen w swojej nowej inscenizacji kieruje swoje zainteresowania ku tej tematyce i swobodnie przeobraża szekspirowski wzór w intrygującą choreografię. Wizualizuje ona wyzwoloną przepowiednią wiedźm żądzę władzy, o którą Makbet walczyć będzie wszelkimi środkami. Protagonista, powodowany przez swoją żonę, Lady Makbet, popada coraz bardziej w pozornie niekończącą się i nie dającą powstrzymać spiralę niecnych czynów. Dörnen opisuje swoją choreografią ten diabelski krąg żądz i zamienia 'Makbeta“ we frapujący dramat taneczny. Osiąga to poprzez redukcję pierwotnej treści i kondensację napięcia. Niektóre z figur występujących w literackim oryginale zostały wykreślone, wskutek czego nastąpiła koncentracja na parze głównych bohaterów.

'Ostsee-Zeitung“ po premierze w styczniu 2005 napisała: _są takie przedstawienia, z których między teatrem a publicznością powstaje to, co można by nie bez racji nazwać związkiem miłosnym. _

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ