koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaTP Repertuar 11.2024ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu

Nabucco

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 707 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 4 listopada 2007, niedziela
    » 18:00
  • 3 listopada 2007, sobota
    » 19:00
  • 7 maja 2005, sobota
    » 19:00
  • 6 maja 2005, piątek
    » 19:00
  • 23 października 2004, sobota
    » 19:00
  • 22 października 2004, piątek
    » 19:00
  • 10 października 2004, niedziela
    » 18:00
  • 9 października 2004, sobota
    » 19:00
  • 8 października 2004, piątek
    » 19:30

Giuseppe Verdi

w rolach głównych:

  • BARBARA KUBIAK
  • MIKOŁAJ ZALASIŃSKI

Kierownictwo muzyczne: Warcisław Kunc

Reżyseria: Maria Sartowa

Scenografia: Anton Tarasow

Nabucco to spośród oper verdiowskich jest dziełem najczęściej wykonywanym.

Ta czteroaktowa opera oparta na tematyce biblijnej opowiada o cierpieniach narodu żydowskiego w czasie babilońskiej niewoli. Jednak nie libretto jest głównym atutem tego dzieła. W dużej mierze swoje powodzenie zawdzięcza ono scenom chóralnym, zaś najsłynniejsze „Va pensiero” jest najbardziej znanym utworem Verdiego. Monumentalna muzyka, rozmach inscenizacji oraz gościnny udział wspaniałych gwiazd (Barbara Kubiak oraz Mikołaj Zalasiński) zawsze gromadzi na widowni komplet widzów pragnących uczestniczyć w tym wydarzeniu.

Orkiestrą Opery na Zamku Dyryguje – Warcisław Kunc

Barbara Kubiak

Już w czasie studiów zadebiutowała na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu partią pierwszej damy w Czarodziejskim flecie Mozarta (1986r). od 1987 roku jest na stałe związana z tą sceną operową. Od 1994 roku pozostaje pod opieką wokalną profesora Andre Orlovitza z Kopenhagi. W czasie pobytu poznańskiego Teatru Wielkiego w Brukseli(1995) odniosła wielki sukces wykonując tytułową partię w Aidzie Verdiego. Współpracuje z Teatrem Wielkim w Lodzi, Państwową Operą we Wrocławiu i Operą Bałtycką w Gdańsku. Z zespołami tych scen operowych artystka wyjeżdżała na liczne występy gościnne, m.in. do Holandii, Belgii i Wielkiej Brytanii, gdzie prezentowała się tamtejszej publiczności w repertuarze verdiowskim (Aida, Abigal w Nabucco, Leonora w Trubadurze) i puccinowskim (Madame Butterfly, Tosca). W swoim repertuarze posiada najpiękniejsze partie z oper Verdiego ( Abigail w Nabucco, Leonora w Trubadurze, Leonora w Mocy przeznaczenia, tytułowa rola w Aidzie), Pucciniego ( Mimi w Cyganerii, Liu w Turandot, Cho- Cho-San w Madame Butterfly, tytułowa Tosca), Moniuszki (tytułowe partie w Hrabinie i Halce), Mozarta (I Dama, Pamina w Czarodziejskim flecie, Hrabina w Weselu Figara) oraz m.in. Requiem Verdiego, War Requiem Brittena, IX Symfonię Beethovena, IV i VII Symfonię Mahlera, II Symfonię(Kopernikowską) i III Symfonię Góreckiego oraz Angelus Kilara. Wraz z Chórem Polskie Słowiki oraz Orkiestrą Filharmonii Poznańskiej pod dyrekcją Wojciecha Kroloppa dokonała nagrania na CD Stabat Mater Szymanowskiego, a z zespołem Opery Wrocławskiej - oper Verdiego: Nabucco i Trubadur (płyta oraz wideokaseta z realizacją Trubadura w formie wielkiego widowiska zostały nominowane do nagrody polskiego przemysłu fonograficznego "Fryderyk".

Mikołaj Zalasiński

Mikołaj Zalasiński należy do grona najbardziej utalentowanych polskich śpiewaków młodego pokolenia. W roku 1987 rozpoczął studia w Akademii Muzycznej w Katowicach w klasie śpiewu prof. Michaliny Growiec, które ukończył w roku 1993, otrzymując dyplom z wyróżnieniem. Rozwijał swoją technikę wokalną na kursach mistrzowskich prowadzonych przez Antoninę Kawecką, Teresę Żylis-Garę, Normę Williams. Jest laureatem konkursu wokalnego im Adama Didura w Bytomiu.

Jeszcze jako student nawiązał współpracę w roku mozartowskim (1991) z Wiedeńską Operą Kameralną, przygotowując tam partię Almavivy/Le Nozze di Figaro i Don Giovanniego/Don Giovanni W. A. Mozarta. Z tym zespołem odbył tourneé po Japonii, Chinach i Korei Płd. W sezonie artystycznym 1992/93 zadebiutował w Lincoln Opera (USA) śpiewając Escamilla w Carmen G. Bizeta, a w sezonie 1993/94 również Figara w Il Barbiere di Siviglia G. Rossiniego. W tym samym czasie został zaproszony do estradowego wykonania Carmen Escamillo przez Harper Symphony Orchestra(USA).

Tą rolą zadebiutował w Polsce w Operze Śląskiej w roku 1993 i od tego czasu brał tam udział w takich produkcjach jak: L'Elisir d'Amore/Belcore, Il Barbiere di Siviglia/Figaro, I Pagliacci/Silvio, Tonio, Cosi Fan Tutte/Guglielmo, Faust/Valentin, Straszny Dwór/Miecznik, Nabucco/Nabucco, Gioconda/Barnaba, Don Giovanni/Don Giovanni, Rigoletto/Rigoletto, Tosca/Scarpia. Z Operą Śląską od 1995 roku wystąpił na festiwalach operowych w Polsce, Belgii, Holandii, Niemczech i Portugalii. W latach 1995-97 współpracował z Operą Krakowską, gdzie śpiewał: Papagena/Zauberflöte, Walentego/Faust, Miecznika/Straszny Dwór, Figara/Il Barbiere di Siviglia, Scarpia/Tosca. Ze spektaklem Zauberflöte/Papageno w roku 1995 wystąpił m. in. na Festiwalu Mozartowskim w Roubaix(Francja). Mikołaj Zalasiński od roku 1996 jest zapraszany do Szczecińskiej Opery na Zamku, odnosząc tam sukcesy jako Figaro/Il Barbiere di Siviglia, Escamillo/Carmen, Miecznik/Straszny Dwór, Danilo/Die Lustige Witwe, Scarpia/Tosca, Germont/La Traviata, Conte di Luna/Il Trovatore. W roli Scarpii, Germonta i di Luny wystąpił z tym zespołem w Niemczech. W Il Trovatore/di Luna z powodzeniem partnerował samej Fiorenzy Cossotto/Azucena.

Od roku 1997 śpiewa Don Giovanniego/Don Giovanni i Nabucca/Nabucco w Operze Nova w Bydgoszczy. Z Nabucco w roku 1997 odbył tourneé po Holandii. Na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu wystąpił w partii Figara/Il Barbiere di Siviglia i przygotował tam również rolę Jochanaana/Salome. Kolejnym krokiem artysty był występ w Teatrze Wielkim w Łodzi w Don Giovannim/Don Giovanni w roku 1998, a następnie w Carmen/Escamillo, Damie Pikowej/Tomski i Nabucco/Nabucco. Jako Nabucco występował w Anglii i Irlandii Płn. m. in. w Grand Opera House w Belfaście podczas tourneé Teatru Wielkiego z Łodzi. W roku 2001 rozpoczął współpracę z Operą Gdańską po wspaniałym przyjęciu przez publiczność w Carmen/Escamillo.

W roku 1999 śpiewał z ogromnym powodzeniem arie operowe zaproszony na koncert przez Filharmonię w Abilene (USA), a w Filharmonii Berlińskiej Nabucco. Tę samą rolę, a także partię solową w Carmina Burana Carla Orffa wykonał w tym samym roku w Portugalii z Orquestra do Norte. Opera Narodowa w Pradze w roku 2000 zaprosiła go na gościnny występ do spektaklu Il Barbiere di Siviglia/Figaro. Natomiast w Teatrze Wielkim-Operze Narodowej w Warszawie zadebiutował jako Don Giovanni/Don Giovanni. Tego samego roku na scenie Berlińskiego Konzerthausu odniósł sukces i otrzymał od krytyki berlińskiej wspaniałe recenzje, śpiewając Nabucco/Nabucco.

Mikołaj Zalasiński ma również w swoim repertuarze pieśni i bierze udział w koncertach oratoryjnych. Występował w Filharmonii Poznańskiej, Krakowskiej, Śląskiej, Częstochowskiej, Zielonogórskiej, Olsztyńskiej, gdzie wykonywał m.in. Carmina Burana Carla Orffa, Requiem Gabriela Fauré, Stabat Mater Karola Szymanowskiego, Requiem Canticles Igora Strawińskiego. Współpracował m. in. z takimi dyrygentami jak: Roland Bader, Tomasz Bugaj, Maciej Figas, Jose Maria Florencio-Junior, Jacek Kaspszyk, Warcisław Kunc, Jose Fereira Lobo, Kevin Mac Mahon, Ewa Michnik, Mieczysław Nowakowski, Frantisek Preisler, †Robert Satanowski,Tadeusz Serafin, Ruben Silva, Krzysztof Słowiński, Andrzej Straszyński, Ransom Wilson, Kerry Woodward.

Najbliższe plany artysty dotyczą występów w Portugalii w Il Barbiere di Siviglia /Figaro, w Gali Verdiowskiej oraz w Rigoletto/Rigoletto i Le Nozze di Figaro/Almaviva z Orquestra do Norte, w Belgii i Niemczech w Gali Verdiowskiej, w Operze na Zamku w Carmina Burana, w Meksyku w Nabucco/Nabucco i w La Traviata/Germont, w Rigoletto/Rigoletto w Operze Ślaskiej i w Filharmonii Czestochowskiej, w Operze na Zamku i w Niemczech w Il Trovatore/Conte di Luna, w Operze Śląskiej jako Wolfram/Tannhauser, a także w Niemczech w Nabucco/Nabucco.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ