koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

Wiedeńska krew

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 793 wyświetleń od 21 lutego 2007
  • 7 marca 2011, poniedziałek
    » 18:00
  • 6 marca 2011, niedziela
    » 18:00
  • 5 marca 2011, sobota
    » 18:00
  • 4 marca 2011, piątek
    » 18:00
  • 25 lutego 2007, niedziela
    » 18:00
  • 24 lutego 2007, sobota
    » 19:00
  • 23 lutego 2007, piątek
    » 19:00

czyli wino, miłość i śpiew

Jest rok 1815. Napoleon został zesłana na Elbę. Trwa Kongres Wiedeński zwołany przez zwycięskie narody. Ale jak zauważył Charles-Joseph - książę de Ligne: "Kongres nie czynił postępów, kongres tańczył"... Ba, cały Wiedeń szalał w rytmie walca i polki. Europa nowego wieku zmieniała się. Nabierała rozpędu. Zapominając o statecznych i ślamazarnych menuetach rzucała się w objęcia partnera, by wirować z nim aż do upojenia. Takie jest tło "Wiedeńskiej krwi" Johanna Straussa II - operetki, w której kipi od emocji i radości. Bo tu:

Każdy będzie coś dla siebie miał -

Wino, miłość, śpiew i w ogóle szał!

Johann Strauss był już tak poważnie chory, że nie był w stanie skomponować muzyki do libretta operetki, którą polecił napisać specjalnie dla niego dyrektor wiedeńskiego Carl-Theater. Osłabiony kompozytor zaproponował więc, aby partyturę, złożoną z dotychczas skomponowanych przez niego walców, powierzyć utalentowanemu kapelmistrzowi Theater an der Wien Adolfowi Müllerowi. Tak też się stało. Powstał zręczny pastisz, w którym rozbrzmiewają znane skądinąd walce Wino, kobieta i śpiew, Gazetki poranne i oczywiście Wiedeńska krew. Johann Strauss nie doczekał jednak premiery, która kończyła się całkowitą klapą. Zmarł trzy miesiące wcześniej. Choć nic na to nie wskazywało, wznowienie operetki po trzech latach przyniosło jej błyskotliwy sukces. Wędrując przez sceny operetkowe świata, stała się Wiedeńska krew jedną z najbardziej lubianych i najczęściej grywanych operetek. Jest w niej wszystko, co tak lubią miłośnicy "podkasanej muzy": melodyjna muzyka, niezwykłe zwroty akcji, humor, cudowne wnętrza, piękne kobiety, przystojni mężczyźni... i bal - jako żywo przypominający ten z Zemsty nietoperza.

Słowem, esencja operetkowej sztuki.

  • kierownictwo muzyczne: Jacek Kraszewski
  • reżyseria: Daniel Kustosik
  • scenografia: Waldemar Breindenbach

OBSADA:

  • Hrabia Zedlau: Tomasz Garbarczyk
  • Hrabina Zedlau: Lucyna Boguszewska
  • Minister: Grzegorz Szostak
  • Franciszka Cagliari: Joanna Tylkowska
  • Pepi: Agata Brodzińska
  • Józef: Piotr Zgorzelski
  • Kagler: Mirosław Kosiński
  • Hrabia Bitowski: Tomasz Łuczak
  • Fiakier: Ireneusz Naguszewski
autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ