koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
AMKL 75 latCO JEST GRANE - MAJ 2024 - nr 360
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

KRÓL KIER ZNÓW NA WYLOCIE

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 988 wyświetleń od 14 stycznia 2013
  • 18 stycznia 2013, piątek
    » 19:00

na motywach powieści Hanny Krall

Zapraszamy na ostatnie pokazy spektaklu, który w lutym 2013 schodzi z repertuaru.

piątek 18 i sobota 19 stycznia – godz. 19.00 ul. Lubelska 30/32 wstęp: 25 zł normalny / 15 zł ulgowy

Głównym wątkiem spektaklu jest historia młodej Żydówki, która w trakcie II wojny światowej po ucieczce z getta udaje Polkę i Niemkę, by w ten sposób odnaleźć swojego męża i wyciągnąć go z obozu koncentracyjnego. Jej miłość staje się wstrząsającym „sposobem” na przetrwanie. Koleje życia bohaterki to historia jej „nie-obecności”, „nie-istnienia”, to los, w którym przestaje być ważne, kim ona sama jest. Liczy się tylko ten, komu pragnie pomóc i w tym celu gotowa jest zrobić wszystko. Wydaje się, że przestaje obowiązywać ją moralność, że nie ma tam miejsca na Boga, że w obliczu sytuacji przerastających ludzką wyobraźnię, konwencjonalne wartości stają się czymś abstrakcyjnym. Nie chodzi nam o zrobienie dokumentalnej rekonstrukcji czy też o zbudowanie mitu ofiary, lecz o to, by ukazać ponadczasową moc ludzkiego oddania i miłości.

W naszej epoce, w której często nie docenia się tego, jak komfortowe są warunki naszego życia, w której mechanicznie i nagminnie narzeka się na teraźniejszość, gdzie coraz mocniejsze są objawy nietolerancji, ten spektakl przypomni o względności ludzkich ocen i przekonań.

Fragmenty recenzji:

„Była rodzina”, tymi słowami jeden ze czterech aktorów zaczyna opowiadać historię. Rodzina, rzecz jasna, rozpada się w obliczu nazistowskiego koszmaru. Historia nie jest opowiedziana w sposób realistyczny ani psychologiczny. Łącząc teatr epicki z alegorycznym reżyser Piotr Borowski, zbudował zwarte przedstawienie, w którym aktorzy w nieustannym wewnętrznym napięciu i w ciągłym ruchu próbują ocalić z katastrofy czasu historię, która nie może nigdy być zapomniana. Bogota, Kolumbia – vive.in, Sandro Romero Rey


Rzadko zdarza się w teatrze, że od pierwszych sekund przedstawienia wiadomo, że aktorzy zadbają o widza. W klarowności gestu, czy sile obecności rozpoznaje się wyćwiczone ciało, które poprowadzi publiczność w podróż. W amerykańskiej premierze "Króla kier znów na wylocie" Studium Teatralnego ten moment dzieje się z chwilą, gdy aktor zniża ciało do podłogi by narysować linię kredą… Los Angeles, USA – KCRW, Anthony Byrnes


Piotr Borowski wyreżyserował cudowne przedstawienie osadzone na surowej scenie z wyjątkiem kilku krzeseł i drewnianego stołu. To jest porywający fizyczny teatr. Aktorom towarzyszy muzyka prawie w całości oparta na motywach Johna Zorna. Muzyka wyznacza ton dla scen, które spiralnie cofają się i idą do przodu w czasie. To piękna praca. (Los Angeles, USA - LA Weekly,Steven Leigh Morris)"

Reżyseria: Piotr Borowski, Występują: Piotr Aleksandrowicz, Gianna Benvenuto, Waldemar Chachólski, Martina Rampulla, Scenografia: Marta Białoborska, Kostiumy: Agata Nowicka, Muzyka: oparta na kompozycjach Johna Zorna

CENA PRZETRWANIA (Recenzja widza)

RECENZJE

Spektakl odbędzie się dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy w ramach projektu "Transgresje"

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ