koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

SOLO festiwal Anielskie Smyczki

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 68 400 wyświetleń od 28 stycznia 2014
  • 11 lutego 2014, wtorek
    » 18:00

Anielskie smyczki instrumenty dawne, nowsze i nowe

Anna Śliwa fidel, pochette, lira da braccio, viola d’amore, skrzypce barokowe, skrzypce współczesne

Historia instrumentów smyczkowych należy do najbardziej fascynujących wątków w rozwoju muzyki europejskiej. Proste pomysły na artystyczne zastosowania łuku myśliwskiego przerodziły się w subtelną gamę instrumentalnych rozwinięć. Anielskie smyczki to koncert uzupełniony komentarzem, oferujący możliwość bezpośredniego zetknięcia się z obszernym smyczkowym instrumentarium. Prezentowane będą: fidel, pochette, lira da braccio, viola d’amore, skrzypce barokowe i współczesne. Ich brzmienie poznamy za pośrednictwem muzyki najświetniejszych mistrzów renesansu, baroku, klasycyzmu i czasów nam bliższych, takich jak: Giorgio Mainerio, Marco Cara, Louise Toussaint Millandre, Giovanni Battista Vitali, Krzysztof Szwajgier. Instrumenty są kopiami oryginalnych egzemplarzy z mistrzowskich warsztatów lutniczych, bądź autorskimi wersjami lutnika Adama Bartosika z pokrakowskich Myślenic.

Anna Śliwa - skrzypaczka o wielostronnych zainteresowaniach, pasjonatka edukacji muzycznej najmłodszych dzieci. Jest absolwentką Wydziału Instrumentalnego Akademii Muzycznej w Krakowie w zakresie skrzypiec współczesnych i skrzypiec barokowych. Specjalizuje się w solowym i kameralnym repertuarze dzieł muzyki dawnej, a także w improwizowanym wykonawstwie zabytków muzyki przedrenesansowej i etnicznej. Wraz z zespołem Camerata Cracovia dokonała polskiego prawykonania nowo odkrytych utworów polsko-niemieckiego kompozytora z XVII w., Henryka Doebeliusa. W repertuarze muzyki dawnej wykorzystuje altówkę i skrzypce barokowe, lirę da braccio, violę d'amore, fidel i pochette. Współpracuje z większością polskich zespołów muzyki dawnej, np. Ars Cantus, Concerto Polacco, Il Tempo, a także z austriackim zespołem Pandolfis Consort Wien. Od 2007 r. kieruje zespołem instrumentów historycznych Intrada, współdziałającym ściśle z Baletem Dworskim Cracovia Danza, wykonującym głównie muzykę związaną z tańcem i innymi formami przedstawień scenicznych. Pracowała jako skrzypaczka w zespole Capella Cracoviensis (1992 - 1995) i altowiolistka w Zespole Instrumentów Dawnych Musicae Antique Collegium Varsoviense Warszawskiej Opery Kameralnej (2001 - 2004). Brała udział w licznych nagraniach płytowych oraz w prestiżowych festiwalach, m. in. Europäisches Musikfest Stuttgart, Arte Sintesi Enschede, Wratislavia Cantans, Festiwal van Vlaanderen Brugge, Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień, występowała na Expo 2003 i podczas Roku Polskiego w Paryżu. Osobnym nurtem jej działalności jest pedagogika skrzypcowa. Prowadzi klasę skrzypiec w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie, a także uczy gry na skrzypcach barokowych i violi d’amore w Konserwatorium Krakowskim im. Witolda Lutosławskiego.

Instrumenty:

  • fidel: instrument wykonany na podstawie ikonografii - Pietro Perugino, Muzykujący Anioł, Florencja 1500, Galeria dell’Accademia - wyk. Adam Bartosik, Myślenice 2001

  • pochette: skrzypce kieszonkowe - instrument inspirowany pochette zachowanym w Muzeum Instrumentów w Brukseli - Hendrick Willems, Gandawa 1679 - wyk. Adam Bartosik, Myślenice 2002

  • lira da braccio: niewielka gabarytowo wersja, ozdobiona motywami roślinnymi przez artystę malarza Janusza Matuszewskiego - wyk. Adam Bartosik, Myślenice 2007

  • viola d’amore: kopia instrumentu włoskiego - Giuseppe Galieri Padoonfis placentinus Alumnus da Nicolo Amati faciebat 1728 - wyk. Adam Bartosik, Myślenice 2000

  • skrzypce barokowe: instrument oryginalny – wyk. David Furber, Londyn 1757

  • skrzypce współczesne: instrument lutniczy – wyk. Wojciech Bałek, Suche 1996

zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ