Maski i...
- od: 1 maja 2005, niedzielado: 8 czerwca 2005, środa
Beata Kornicka–Konecka
Prezentowane w ramach ekspozycji prace zostały wykonane w technice ołówkowej przez Beatę Kornicką – Konecką. Artystka w 1983 roku uzyskała dyplom z zakresu projektowania graficznego w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Poznaniu, w pracowni obecnego profesora Grzegorza Marszałka. Od tego czasu zaprezentowała swoje prace na ponad dwudziestu wystawach indywidualnych i zbiorowych w kraju i za granicą. Jednym z ważniejszych osiągnięć w jej dorobku artystycznym była nagroda “Pegaza', którą otrzymała w 1993 roku za całokształt pracy twórczej. Od 1994 roku wraz z mężem Januszem Koneckim (artystą plastykiem) prowadzi w Szklarskiej Porębie Centrum Edukacji Artystycznej “Esplanada' i autorską galerię “Kokon'.
W ramach wystawy w kamiennogórskim muzeum Beata Kornicka - Konecka zaprezentowała 20 rysunków należących m.in. do następujących cyklów: “Maski', “Samotność Boga', “Rękopis znaleziony w Saragossie' - W. Potockiego, “Księga Ducha Gór' - C. Hauptmanna.
Prace Beaty Kornickiej – Koneckiej oscylują pomiędzy empirią a sensualnością (dotyk a odczucie). Sposób, w jaki artystka traktuje
powierzchnię papieru, nadając jej formę zdać by się mogło namacalną,
wprowadza widza w błąd. Jest to zauważalne przede wszystkim w cyklu pt:
Maski
. Aby postaci istniejące w fikcyjnym świecie sztuki mogły być
odebrane przez oglądającego w sposób sensualny, muszą przybrać formę
empiryczną, w tym wypadku “wydzierganą na drutach'. Prace nie przedstawiają masek naciągniętych na “fizycznie' istniejące twarze, bo to właśnie one próbują zorganizować materialną stronę czegoś, co
funkcjonuje w formie niejako rozproszonej. Maski nie kryją oblicza, one je
tworzą w celu nawiązania dialogu z widzem. Pomimo pozornej ekspansji
namacalnego obrazu, powiązanej zaledwie z poczuciem i ulotnością świata
kreowanego, w tych dwóch typach przedstawieniowych zawartych na płaszczyźnie jednej pracy, został osiągnięty kompromis. Jest to najlepiej
widoczne w miejscach obrazujących przerwaną bądź sprutą materię, pod którą ukazane są powstające lub rozpływające się oblicza. Gdybyśmy
mieli możliwość wniknąć w te współczesne całuny, moglibyśmy dotknąć
sztuki, która zawsze sprawia wrażenie w swoim procesie nieukończonej i powstającej wciąż od nowa, właśnie dzięki widzowi.
PO NITCE DO KORONKI! Wycieczka Szlakiem Rękodzieła
27 listopada 2021 - 11:30, 13:00
Muzeum Tkactwa w Kamiennej Górze
plac Wolności 11 Kamienna Góra
6 848sztuka
Symbolizm w sztuce czeskiej na przełomie XIX i XX wieku
od: 23 czerwca 2006 do: 25 sierpnia 2006
Muzeum Tkactwa Dolnośląskiego
Plac Wolności 11 Kamienna Góra
14 818sztuka
Życie i twórczość Wandy Bobrowicz
od: 15 października 2004 do: 15 listopada 2004
Muzeum Tkactwa Dolnośląskiego
Plac Wolności 11 Kamienna Góra
12 442sztuka
Nikolaus von Lutterotti z Krzeszowa
od: 2 kwietnia 2006 do: 31 maja 2006
Muzeum Tkactwa Dolnośląskiego
Plac Wolności 11 Kamienna Góra
15 453sztuka
Cyganie. Inni ludzie tacy jak my - fotografie
od: 25 stycznia 2006 do: 28 lutego 2006
Muzeum Tkactwa Dolnośląskiego
Plac Wolności 11 Kamienna Góra
15 514sztuka
Z dziejów Kamiennej Góry
od: 30 listopada 2005 do: 30 grudnia 2005
Muzeum Tkactwa Dolnośląskiego
Plac Wolności 11 Kamienna Góra
15 495sztuka
XXXII Międzynarodowe Sympozjum Sztuki Włókna
od: 12 września 2005 do: 25 września 2005
Muzeum Tkactwa Dolnośląskiego
Plac Wolności 11 Kamienna Góra
15 518sztuka
Malarstwo Polskie
od: 3 sierpnia 2005 do: 30 sierpnia 2005
Muzeum Tkactwa Dolnośląskiego
Plac Wolności 11 Kamienna Góra
15 499sztuka
Malarstwo Polskie
od: 15 czerwca 2005 do: 30 sierpnia 2005
Muzeum Tkactwa Dolnośląskiego
Plac Wolności 11 Kamienna Góra
15 516sztuka
Fotografia reportażowa
od: 1 maja 2005 do: 8 czerwca 2005
Muzeum Tkactwa Dolnośląskiego
Plac Wolności 11 Kamienna Góra
15 315sztuka