koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCantores wiolonczelaKLIMT wystawa WrocławTP Repertuar 11.2024
zmodyfikowano  9 lat temu

Kobieta bez cienia

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 27 064 wyświetleń od 19 stycznia 2009
  • 24 października 2015, sobota
    » 19:00
  • 7 marca 2015, sobota
    » 19:00
  • 8 lutego 2014, sobota
    » 19:00
  • 9 listopada 2012, piątek
    » 19:00
  • 17 maja 2012, czwartek
    » 19:00
  • 18 września 2011, niedziela
    » 17:00
  • 8 czerwca 2011, środa
    » 19:00
  • 28 kwietnia 2011, czwartek
    » 19:00
  • 24 lutego 2011, czwartek
    » 19:00
  • 2 grudnia 2010, czwartek
    » 19:00
  • 21 października 2010, czwartek
    » 19:00
  • 30 maja 2010, niedziela
    » 17:00
  • 27 marca 2010, sobota
    » 19:00
  • 5 lutego 2010, piątek
    » 19:00
  • 11 grudnia 2009, piątek
    » 19:00
  • 14 listopada 2009, sobota
    » 19:00
  • 26 września 2009, sobota
    » 19:00
  • 23 maja 2009, sobota
    » 19:00
  • 22 maja 2009, piątek
    » 19:00
  • 17 maja 2009, niedziela
    » 17:00
  • 16 maja 2009, sobota
    » 19:00

Richard Strauss

"Kobieta bez cienia" Ryszarda Straussa z 1919 r. jest bez wątpienia apogeum tworczości kompozytora. Wystawienie spektaklu angażuje ogromne środki orkiestrowe i stawia wysokie wymagania śpiewakom.

Treść pełnego symbolicznych znaczeń libretta H. Hofmannsthala ma coś z ducha Mozarta. Osobliwość warstwy tekstowej może zaskakiwać, ale to ona w dużej mierze stanowi o absolutnej niepowtarzalności tej opery symbolicznej. Autor wprowadził do utworu dwie pary: duchow - cesarza i cesarzową - oraz ludzi - farbiarza Baraka i jego żonę - i splotł ich losy, łącząc je motywem cienia. Obie pary nie mogą sie ze sobą porozumieć i obie grzeszą bezowocnym związkiem, a nienarodzone dzieci i cień to głowny temat tego pełnego zagadek utworu. To opowieść o miłości, o jej pierwotnej magicznej sile i jej zwyczajnym, ludzkim wymiarze.

Jest to pierwsza polska inscenizacja tego utworu w reżyserii Hansa-Petera Lehmanna.

zmodyfikowano  9 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ