koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - październik 2024 - nr 364Tłumacz w muzeumYAMOTO 2024AVATAR Nowe szaty królaWRZESIEŃ POKKONGRES KULTURYPopiół i diament
zmodyfikowano  12 lat temu

ZION TRAIN

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 34 144 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 28 lipca 2004, środa
    » 18:00

+ WSZYSTKIE WSCHODY SŁOŃCA

ZION TRAIN Pionierski sound system future dub. Ponadkulturowy kolektyw cybernetyków multi mediów, robiących błędy w sztuce artystów komunikujących się dźwiękowo i wizualnie. Rok powstania - 1990 - Molara (wokal i instrumenty perkusyjne), Cod (melodica), Perch (live dub mixing), Hake (trąbka), Forkbeard (puzon) i Tench (klimaty i elektronika).

Jedna z najbardziej płodnych grup na tej planecie produkująca wszystko począwszy od muzyki do pism, od CD-Romów do stron internetowych, od sound systemów do wydawania książek. Projektanci, artyści, promotorzy w klubach i na festiwalach, twórcy remixów i programiści, właściciele firmy płytowej, stronnicy czystego środowiska oraz sprawiedliwości, zainteresowani we wszelkich rodzajach hippisowskich herezji w stylu obejmowania drzew.

Podpisali kontrakt z China Records w 1995: stworzyli pierwszy na świecie dubowy video clip do singla Get Ready z 1995 roku. Wydali towarzyszący płycie Homegrown Fantasy jeden z najlepszych CD-Romów – genialny w swojej interaktywności, tryskający dźwiękiem, obrazami, informacją, zawierający utwór do własnych remixów oraz pierwszy w świecie interaktywny wywiad z sytuacjonistą i grafikiem Sex Pistols Jamie Reid’em: 'Wspaniały… najlepszy CD-Rom roku' – The Wire Zdumiewający – Arena.

Od 1999 roku znów w ramach swojej wytwórni Universal Egg kontynuują wydawanie wysokiej jakości dubu, muzyki elektronicznej, eksperymentalnego drum’n’bassu oraz tanecznej muzyki world. Zion Train wykonuje świadomy i ryzykowny krok w stronę muzycznego businessu. Ich autorski wieczór klubowy Bass Odyssey został ujety w następujących słowach przez The Independent: W całej stolicy nie znajdziesz lepszej całonocnej imprezy dubowej. Ich występ na żywo zrecenzowano w New Musical Express: Większa liczba odbić niż na imprezie w fabryce Michelina.

Grali na większości najważniejszych europejskich festiwali oraz wydawali swoje pismo The Wobbler o nakładzie 15 000 egz. promując myśl prowokującą oraz użyteczne i lekceważące informacje.

Rok 2001 to Zion Train zapoczątkowujący Dubport, internetowe źródło muzyki digital dub i roots, nowinek i informacji. Zawierające ekskluzywne albumy i remixy w mp3, wywiady z artystami dubowymi, transmisje na żywo oraz specjalnie zarejestrowane sesje topowych brytyjskich i jamajskich operatorów sound systemów.

Koncerty Zion Train są legendarne. W roku 1999 zagrali dla 10 000 dzieci miłości z całego świata podczas zaćmienia słońca na festiwalu Solar Eclipse na Węgrzech. Chwilę później zaprezentowali się jako główna gwiazda festiwalu Tam Gdzie Biją Żródła na zboczu góry Równica koło Bielska Białej gdzie zostali doskonale przyjęci przez kilkadziesiąt tysięcy ludzi. Była to ich trzecia wizyta nad Wisłą bo wcześniej gościli dwukrotnie na owacyjnie przyjmowanych koncertach w Warszawie, Poznaniu, Wrocławiu oraz Tychach. Koncert z Równicy transmitowany był na żywo przez TVP2 oraz retransmitowany przez TV POLONIA.

W lecie 2000 Zion Train znów na trasie w ramach ich Love Revolutionaries Tour gdzie wysadzali głowy i pompowali basy w Niemczech, Finlandii, Estonii (jako głowna gwiazda pierwszej tam imprezy tanecznej rozgrywającej się w wielu salach), Francji, Czechach (zajeżdżając klub Roxy w Pradze), Włoszech, Holandii (na festiwalu Lowlands (Niziny) nigdy nie skakano tak wysoko!), Belgii oraz oczywiście na wielu brytyjskich festiwalach wliczając w to pamiętne występy na Brightons Essential festival, Womad, Lambeth Country Fair, oraz słynnym suchym Glastonbury 2000, grając swe gniewne show na dwóch scenach – Glade oraz Firestarter.

W roku 2001 Zion Train Sound System gościł w Polsce trzykrotnie – w kwietniu na trasie Dubport Tour wystąpili w czterech miastach dla nadkompletów uczestników, w sierpniu zagrali w warszawskim klubie CDQ (zamiast na głównej scenie odwołanego niestety festiwalu jarocińskiego) oraz ponownie w październiku przemierzyli kraj nad Wisłą w ramach kolejnej trasy.

Nakładem ich macierzystej wytwórni ukazał się ich kolejny album - Original Sounds Of The Zion, gdzie gościnnie na wokalach udzielają się Johno, Pat Fulgoni (Kava Kava) oraz Levi Roots.

Podczas trasy w listopadzie 2002 wystąpili w Sopocie, Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. W roku 2003 spędzili w Polsce tylko jeden dzień – podbijając kilkutysięczną publiczność festiwalu Regałowisko w Bielawie pod Wrocławiem, gdzie można ich było w Polsce zobaczyć z Johno aka Dub Dadda, wcześniej znanym z wokali w manchesterskiej formacji Nucleus Roots oraz z sekcją dętą.

Oprócz tego w lecie 2003 Zion Train wystąpił we Francji, Finlandii, Czechach, Belgii, Włoszech, Chorwacji, Słowenii, Holandii, Niemczech, Portugalii, Słowacji, Węgrzech oraz na brytyjskim festiwalu Glastonbury i największym niemieckim festiwalu reggae Chiemsee w Bawarii. Zion Train Sound System po raz pierwszy pojawił się także w Japonii (Tokio, Osaka i Nagoia), gdzie grali w towarzystwie Iration Steppers, DJ Kuranaka, Zettai Mu i wielu innych japońskich ekip.

DJ Perch rozkręcił się na polu remixów i ze swoich dla niego zleceń zadowoleni są m.in. Luciano, Gentleman, UB40 czy Fermin Muguruza. Zion Train Sound System w składzie Molara + DJ Perch w lutym 2004 zagrał kolejną trasę koncertową w Polsce obejmującą 6 miast – Opole, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Warszawa i Olsztyn. Imprezy zgromadziły istne tłumy - w kilku miastach zabrakło biletów dla wszystkich chętnych. W ten sposób potwierdzili swój status najbardziej popularnego w Polsce zagranicznego wykonawcy z pogranicza sceny klubowej i roots. W sytuacji braku obecności zespołu na antenie stacji telewizyjnych i stricte komercyjnych kampanii promocyjnych Zion Train jawi się jako absolutny fenomen.

Jego przyczyn można doszukiwać się w doskonałych koncertach, pozytywnej filozofii przemawiającej do każdego, konsekwencji w działaniu oraz oczywiście pięknym dźwiękom, które można usłyszeć na ich płytach. Obecnie nadszedł więc czas aby wystąpić w pełnym składzie na największej polskiej scenie dla największej w Polsce publiczności – 30.07 na Przystanku Woodstock w Kostrzyniu! Zion Train wystąpi w następującym składzie:

DJ Perch – live dub mix z wielu śladów, mag pogłosów, efektów i syren Molara – punkt centralny sceny, wspaniały głos, śpiew na żywo, taniec Sekcja dęta: Chrispy Horns - nagrywająca m.in. z Morcheeba, Asian Dub Foundation, Mad Profesorem Dave Cosmic - trąbka Chris - puzon

Zion Train - współpraca, remixy i produkcja dla: Prince Allah, Chumbawamba, Rootsman, Afro-Celt Sound System, Dub Syndicate, The Shamen, Ozric Tentacles, Gary Clail, Junior Reid, The Ruts DC, Merzbow, Loop Guru, Coil, Maxi Priest, New Model Army, Muslimgause, Headmix, Kava Kava, Luciano, Gentleman, UB40, Fermin Muguruza…

Dyskografia – albumy: A Passage to Indica Universal Egg (WWCD/LP 001) Natural Wonders of the World in Dub Universal Egg (WWCD/LP 005) Siren Universal Egg (WWCD/LP 007) Homegrown Fantasy China Records Grow Together China Records Love Revolutionaries Universal Egg (WWCD/LP30) Secrets Of The Animal Kingdom In Dub Universal Egg (WWCD/LP28) Original Sounds Of The Zion Universal Egg (WWCD/LP36) www.wobblyweb.com

WSZYSTKIE WSCHODY Jedyny w Polsce zespół łączący współczesne techniki brzmieniowe reggae ze melodyką słowiańskiej tradycji kulturowej. Zespół powstał pod koniec 1995 r. W grudniu 1996 r. uczestniczył w trasie koncertowej Ratujmy Tatry, która była początkiem ogólnopolskiej kampanii Ratujmy Tatry przeciw olimpiadzie w Zakopanem.

Debiut płytowy przyszedł w czerwcu 1997 r. CD Wszystkie Wschody Słońca (Folk Time / Alternativo - w czerwcu 1997 r.) stał się oprawą muzyczną do widowiska plenerowego Żywioły w realizacji Teatru Rondo III.

Od 1997 zagrał kilkadziesiąt koncertów w Polsce, Niemczech i Czechach. Kilkakrotnie Wszystkie Wschody Słońca poprzedzały koncerty międzynarodowych gwiazd nowoczesnych współczesnej muzyki reggae – Zion Train, Tribal Drift, Mad Professor. Dub Syndicate.

W grudniu 1998 r. WWS wchodzi do studia Manta w Warszawie - tego samego, które testowała legendarna Brygada Kryzys nagrywając swoją pierwszą płytę. Przy udziale Jarka Smaka zostają zarejestrowane dwa utwory: Dharmsala WayElectronic Animals. Oba miksuje na żywo legnda polskiego undergroundu - Robert Brylewski. Pierwszy trafia na czarny, winylowy singiel wydany przez Czarny Kot Records w limitowanej edycji. W lipcu 2000 ukazała się płyta zespołu: ALL SUNRISES SOUND SYSTEM. Materiał na płytę, został zarejestrowany w połowie 1999 roku w studiu Manta w Warszawie. Poszczególne utwory produkowane były w wielu miejscach w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii. W przygotowaniu tego wydawnictwa uczestniczyli tacy producenci jak: Jarek Smak (Falarek, Post Regiment - Warszawa), Neil Perch (Zion Train, Uniwersal Egg - Londyn), Paul Wirkus (Mapa, Echo - Kolonia), Mariusz Dziurawiec (Joint Venture Sound System ). Wokalnie na płycie wspierają Wszystkie Wschody Słońca Krzysztof Kubiak (Stage of Unity) i Anna Patynek (ex - Orkiestra na Zdrowie). Płyta zawiera mieszankę muzyki regaae, drum’n’bass i dub. Pełna jest nawiązań do muzyki etnicznej, w postaci zapożyczonych sampli, ale także odtwarzanych przez instrumenty akustyczne linii melodycznych. Całość została osnuta elektronicznym instrumentarium nadając chwilami całemu wydawnictwu eteryczny i niemal ambientowy charakter. W jednej z recenzji płyty muzykę WWS określono jako reggae epoki techno.

Od czasu wydania płyty WWS koncertował m.in. na festiwalu w Augsburgu (Niemcy - lipiec 2001), Reggae - Dub Festiwal w Bielawie i Folk Fest (sierpień 2001 r.), oraz jako jedyny przedstawiciel Polski na Global Beat Open Air Festiwal w Krotoszynie (sierpień 2002 r.)

Jesienią 2001 r. wychodzi płyta Dub Out of Poland na której znalazł się utwór WWS - Voice of orange water. Zespół bierze też udział w trasie koncertowej pod tą samą nazwą, która miała miejsce w marcu 2001 r.

Jesienią 2003 roku wychodzi druga część płyty Dub Out of Poland, na której również znalazł się utwór WWS – gołembjewsky.

Pod koniec stycznia członkowie zespołu otworzyli wydawnictwo All Sunrises Records. Tu wyszła trzecia płyta WWS, a pierwsza z serii Home Recording pt. In dub trip – to breaknbitowe miksy płyty All Sunrises wykonane przez Crazy Dub Mastera – akustyka zespołu.

W styczniu 2003 roku zespół nagrał materiał na czwartą płytę pt. Luv etno logic dub. Jej premiera miała miejsce 17 listopada 2003 r.

Marek Kłusek – bas David Gonciarz - akordeon, melodia Michał Kowalski- klarnet, sample, Lompy Marcin Rymarz - gitary Sebastian Ferens - gitary Tomek Karczewski - dub, overdub, sample mc Globman (Grzesiek Naranowicz) - vox

Wszystkie Wschody Słońca w sieci: wws.reggaenet.pl

Organizatorzy koncertu: RELAZ ul. K.Wielkiego 17 pok 46, 50-054 Wrocław info@relazz.pl tel. (71) 797-55-28

LION STAGE Tomek Lektarski lektarski@world.pl tel. 501-359-289

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ