koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
BANKSYCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359Muzyczne Opowieści EuropyTpL repertuar
zmodyfikowano  11 lat temu

The Cal 2006

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 23 025 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 10 marca 2006, piątek
    do: 31 marca 2006, piątek

Kalendarz Pirelli

W Paryskiej Akademii Sztuk Pięknych 18 listopada 2005 odbyła się światowa premiera Kalendarza Pirelli 2006, od ponad czterdziestu lat obiektu kultu dla miłośników fotografii, piękna i przemian obyczajowych. Polska premiera miała miejsce w połowie grudnia w nastrojowych XVI-wiecznych wnętrzach Pałacu Prymasowskiego w Warszawie.

The Cal 2006 został stworzony przez angielsko-turecki duet. Mert Alas i Marcus Piggott to fotografowie o światowej sławie specjalizujący się w portretach kobiet. Stworzyli oni przypominające lata sześćdziesiąte ujęcia sześciu niezwykle pięknych i zmysłowych kobiet w niepowtarzalnych lokacjach Riwiery Francuskiej.

Jennifer López debiutująca w Kalendarzu Pirelli 2006, Giselle Bündchen (wybrana do kalendarza z 2001 roku przez Mario Testino), Guinevere Van Seenus, Kate Moss (która zadebiutowała w słynnej edycji Herba Rittsa w 1994 roku), Karen Elson (bardzo młoda w edycji Herba Rittsa z roku 1999 pojawiła się również w 2001 roku w edycji Mario Testino) oraz Natalia Vodianova (która zadebiutowała w 2003 roku w edycji Bruce’a Webera, a także pojawiła się w Kalendarzu Pirelli 2004 Nicka Knighta). Wszystkie są nagie, seksowne i olśniewająco piękne na 27 zdjęciach tworzących najodważniejszą w historii edycję The Cal.

Uwodzenie i swoboda wyrazu są absolutnymi bohaterami Kalendarza Pirelli z 2006 roku. Ich mieszankę można podsumować w wyrażeniu libres et puissanteswyzwolone i silne. Świadome swojej sławy i piękna sześć modelek nie krępuje się porzucić ubranie i pokazać w zmysłowych i intrygujących pozach. Ciało jest portretowane jako instrument siły: zmysłowość staje się delfinem na smyczy, albo kotem chroniącym się w ramionach nagiej, niegrzecznej dziewczynki. Prawdziwe współczesne ikony, pozujące z bezgrzesznym profesjonalizmem, nawiązują natychmiastową nić porozumienia z dwoma fenomenalnymi fotografami.

Duet Alas-Piggott ma innowacyjny, uniwersalny styl. Elastyczność Merta perfekcyjnie łączy się z kreatywnością Marcusa, a rezultatem jest eleganckie i bardzo osobiste podejście do fotografii: prowokujące i bogate, w większości czarno-białe zdjęcia (z wyjątkiem subtelnych barw na okładce i na zdjęciach z marca i listopada) przywołują nastroje Helmuta Newtona, oraz portretują oszałamiające, grzeszne kobiety. Wszystko rozgrywa się wokół modelek, panuje całkowita swoboda. Kreujemy obrazy wymykające się wszelkim regułom, Podkreśla Mert. Robienie tych zdjęć było doświadczeniem gdzie wszystko zdawało się płynąć i było bardzo naturalne, dodaje Marcus.

Niezwykłe scenerie wybrzeża Cap d’Antibes i Riwiery Francuskiej stwarzają nadzwyczajne warunki i są bardzo eleganckie. Morze, klify opadające do wody, luksusowe jachty i bajeczne wille ze wspaniałymi ogrodami są tłem dla tej edycji. Woda jest dominującym elementem podkreślającym lśniącą skórę i tworzącym niezwykłe efekty świetlne na mokrych ciałach, sprawiając, że są one jeszcze bardziej zmysłowe i kuszące.

Silna i seksowna monochromatyczność wzmacnia i uzupełnia efekt morza. Nowoczesne i oryginalne zdjęcia mają nastrój rodem z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Ta świadomie zbudowana przez duet fotografów mieszanka tradycji i nowoczesności stwarza niepowtarzalność edycji i składa hołd historii i legendzie towarzyszącej Kalendarzowi Pirelli od wielu lat.

MERT ALAS I MARCUS PIGGOTT

Mert urodzony w Turcji i Marcus w Walii, obaj w 1971 roku, po raz pierwszy spotkali się w Anglii w 1994.

Po początkowej współpracy zdecydowali się założyć nierozłączny i uzupełniający się duet. Kiedy pokazali swoje pierwsze zdjęcia londyńskiemu magazynowi mody Daze and Confused, natychmiast otrzymali zlecenie przygotowania okładki.

Znane z portretów wyrafinowanych i silnych kobiet zdjęcia Alasa i Piggotta wniosły powiew świeżości i nieomylnej perfekcji do świata reklamy. Różnimy się od innych fotografów tym że kładziemy bardzo duży nacisk na wygląd, mówi Alas. Spędzamy większość czasu w garderobie i u stylisty skupiając się bardziej na wyglądzie modelek niż na aspektach technicznych.

Duet Alasa i Piggota pracuje obecnie dla takich magazynów jak Vogue USA, Vogue Italia, W Magazine, Pop Magazine, Numero i Arena Homme Plus. Ich klientami są takie domy mody jak Vuitton, Missoni, Giorgio Armani, Roberto Cavalli, Fendi i Miu Miu. Wykreowali wizerunki perfum dla Gucci, Yves St Laurent, Givenchy i Lancôme. Pracowali również z takimi gwiazdami jak Jennifer López, Madonna, Bjork, Charlotte Rampling i Kylie Minogue.

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ