koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu

KALENDARZ PIRELLI 2002

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 24 768 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 5 lutego 2002, wtorek
    do: 15 lutego 2002, piątek

Peter Lindbergh

Ekspozycja obejmuje 14 fotografii wykonanych w formacie zbliżonym do 100 x 70 cm. Od 38 lat kalendarz Pirelli uznawany jest za jedną z najsłynniejszych ikon współczesnej kultury w komunikacji korporacyjnej. Jego coroczna prezentacja jest także jednym z najbardziej oczekiwanych wydarzeń w świecie fotografii oraz mody. Znany wśród specjalistów jako po prostu The Call, dzięki prezentowanej sztuce, pięknu, elegancji oraz wyrafinowanemu erotyzmowi osiągnął rangę przedmiotu kulturowego. Tym, co czyni kalendarz Pirelli tak wyjątkowym, jest fakt, iż zdjęcia do niego robią najlepsi fotografowie na świecie, w najbardziej ekskluzywnych miejscach na kuli ziemskiej, a na fotografiach uwiecznione są najsłynniejsze oraz najbardziej seksowne i powabne modelki świata. Twórcą zdjęć do kalendarza Pirelli 2002 jest Peter Lindbergh – uznany na całym świecie fotograf słynący z niezrównanego talentu i osobowości artystycznej. Bohaterkami kalendarza nie są tym razem modelki, ale aktorki. Proces selekcji trwał kilka miesięcy zanim wybrano te o niepowtarzalnej urodzie, osobowości i wyrafinowanym czarze. Wyjątek od ogólnej zasady doboru aktorek, stanowi Lauren Bush, siostrzenica Prezydentów Stanów Zjednoczonych – jedyna modelka w tym świetnym gronie. Kalendarz Pirelli 2002 jest również wyjątkowym pod innym względem. Dotrzymując kroku aktualnym trendom, Pirelli zdecydowano się zrezygnować z absolutnej nagości i tworząc tegoroczne dzieło postawiło na subtelność. Kalendarz zawierający zdjęcia zarówno czarno-białe, jak i kolorowe, posiada po dwa arkusze na każdy miesiąc. Jeden z nich przedstawia aktorkę oraz miesiąc, drugi zaś – arkusz symulacyjny – biografię aktorki oraz scenografię, w której wykonano zdjęcia. W wyniku takiego zabiegu kalendarz charakteryzuje się subtelnym pięknem oraz przejrzystością formy. Dzięki pracy Petera Lindbergha fotografie wytworzyły alchemiczny wręcz związek, pewien naturalny układ, który sprawia, że obserwator ma wrażenie uczestnictwa w procesie tworzenia, bycia jednym z członków ekipy. Efekt ten pozwolił na powstanie prawdziwie pięknego kalendarza. Peter Lindbergh o kalendarzu Pirelli: Ten kalendarz różni się nieco od poprzednich. Tym razem Pirelli postawiło na starannie wybraną grupę młodych, hollywoodzkich aktorek, dzięki czemu praca przy takim kalendarzu była wielką przyjemnością. Kiedy zastanawialiśmy się kogo wybrać do roli bohaterek kalendarza, uznaliśmy, że sfotografowanie wschodzących gwiazd, które prawdziwą popularność osiągną za rok lub dwa, będzie znacznie korzystniejsze pod względem artystycznym. I będzie to oczywiście wielka niespodzianka. Kryteria doboru bohaterek były znacząco inne niż w ubiegłych latach. Aktorki wybieraliśmy nie tylko ze względu na ich wygląd, ale też ze względu na etap ich kariery zawodowej. Wszystkie grają w aktualnie wyświetlanych lub właśnie wchodzących na ekrany kin, interesujących filmach. Jest to zatem grupa dziewcząt stanowiąca wąski wycinek całego współczesnego pokolenia. Są to kobiety, które odniosły sukces, stają się coraz popularniejsze i które wkrótce będą znaczącymi postaciami w świecie filmowym... W ciągi 38-letniej historii edycji słynnego już dzisiaj na całym świecie kalendarza, nie wydano go tylko 10-krotnie – w 1967 roku i w latach 1975-1983.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ