Pokaż najgorszą polską reklamę
- 10 października 2012, środa» 12:00
Rażą cię wszelkie błędy w reklamach? Uważasz, że ich tworcy przekroczyli pewne granice lub stworzyli je w sposob nieprofesjonalny? Do 10 października możesz zgłosić najgorszą reklamę. Trwa kolejna edycja festiwalu „Chamlet".
Do konkursu przyjmowane są reklamy prezentowane w polskiej przestrzeni publicznej w okresie od 15 października 2011 do 15 października 2012 roku. Przewidziano pięć kategorii: reklama prasowa, reklama zewnętrzna, reklama telewizyjna, reklama społeczno-polityczna oraz program communication design. Kandydatury do nagrody „Chamlet" mogą typować zarowno osoby prywatne, jak i instytucje czy organizacje. Można to zrobić na trzy sposoby:
- umieszczając kandydata w profilu Chamleta na facebooku: https://www.facebook.com/chamlety
- wysyłając e-mail na adres: chamlet@chamlet.pl
- wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie organizatora: http://pd.uni.wroc.pl/index.php/projekty/projekty-aktualne/chamlet/zgo-projekt
Jak mowią organizatorzy, celem festiwalu reklamy „Chamlet" jest zwrocenie uwagi na ułomność branży reklamowej, ktora bardzo często traktuje swoich klientow w sposob szablonowy, a nawet cyniczny. Świadczyć o tym może fakt, że w jego poprzednich edycjach zgłoszono ponad 600 reklam.
- Problem jest oczywiście systemowy, bo ktoś na te produkcje reklamowe daje przyzwolenie, czyli klient. Ale dlaczego klienci muszą się znać na reklamie, skoro zlecają projekt „profesjonalnej" agencji? Z drugiej strony polskie agencje, w większości pracują estetyką ilościową, a nie jakościową. Liczy się szybki zysk, a nie zrobienie dobrej kreacji - wyjaśnia prof. Michael Fleischer z SWPS i UWr, pomysłodawca festiwalu najgorszych reklam.
Natomiast dr Michał Grech, komunikacjonista i wykładowca obu uczelni uważa, że problemem polskiej reklamy, ktora z perspektywy koncepcji kreatywnej powinna być unikalna i niepowtarzalna, jest jej przewidywalność i marny humor.
Organizatorem „Chamletow" jest Instytut Grafiki SWPS we Wrocławiu oraz Zakład Projektowania Komunikacji Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na Uniwersytecie Wrocławskim.
Zobacz zeszłorocznych laureatow konkursu „Chamlet":
- Program communication design: Active Lab „Druga sztuka gratis"
- Reklama zewnętrzna: Multifood STP „Galeria Jurajska"
- Reklama prasowa: Ruck Zuck „Szukasz czegoś konkretnego"
Reklama społeczno-polityczna: Komitet Wyborczy SLD, Katarzyna Lenart - http://youtu.be/ywijo_ndimo
bilety:
wstęp wolny
AskAPP
24 kwietnia 2024 - 19:00
Instytut Grotowskiego, Sala Teatru Laboratorium
Rynek-Ratusz 27 Wrocław
4 063teatr
TROJANKI
24 kwietnia 2024 - 18:00jest więcej terminów
AKADEMIA SZTUK TEATRALNYCH
Braniborska 59 Wrocław
17 745teatr
PIERWSZE RAZY
24 kwietnia 2024 - 12:00
AKADEMIA SZTUK TEATRALNYCH
Braniborska 59 Wrocław
9 251teatr
Program POKAZ MAGI
24 kwietnia 2024 - 19:00 | KUP-BILET | 89zł
Sala Koncertowa Radia Wrocław
al. Karkonoska 10 Wrocław
128 499teatr
Wyszedł z domu. Tak zwana komedia
24 kwietnia 2024 - 19:00 | KUP-BILETjest więcej terminów
Wrocławski Teatr Współczesny im. Marii i Edmunda Wiercińskich - Scena na Strychu
Rzeźnicza 12 Wrocław
44 799teatr
Klub Rodzica: Zabawy z długopisem 3D
23 kwietnia 2024 - 17:00
Miejska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu, Multicentrum
ul. Powstańców Śląskich 210 Wrocław
2 285teatr
Improkracja pierze Twoje brudy
23 kwietnia 2024 - 20:00
Vertigo Jazz Club & Restaurant
Oławska 13 Wrocław
3 504teatr
Dramat rodzaju męskiego
23 kwietnia 2024 - 19:15jest więcej terminów
Wrocławski Teatr Współczesny im. Marii i Edmunda Wiercińskich - Duża Scena
Rzeźnicza 12 Wrocław
32 215teatr
Stand-up / Cezary Jurkiewicz: Hej Einstein / Wrocław / 22.04.2024 r. / godz. 19:00
22 kwietnia 2024 - 19:00
CENTRUM KULTURY AGORA
ul. Serbska 5a Wrocław
6 668teatr