koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Pierwsza symfoniczna trasa Narodowej Orkiestry Dętej - DolnośląskieCO JEST GRANE - Wrzesień 2021 - nr 329
zmodyfikowano  9 lat temu  »  

Egzorcysta PREMIERA spektaklu multi.mentalnego Teatru Ad Spectatores

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 802 wyświetleń od 7 lutego 2013
  • 12 lutego 2013, wtorek
    » 19:00 i 20
  • 11 lutego 2013, poniedziałek
    » 19:00 i 20

Pan Henio jest elektrykiem i analfabetą, mającym ponadto problemy z alkoholem. Po spowodowaniu groźnej awarii zostaje wyrzucony z Pafawagu, ale jako „fachowiec” znajduje pracę w powstającym właśnie we Wrocławiu teatrze. Szybko orientuje się, że miejsce do którego trafił jest co najmniej dziwne: dyrektor teatru nawet nocą kryje oczy za ciemnymi okularami i ma dłonie o sześciu palcach. Aktorzy, zamiast grać, biczują się mokrymi ręcznikami, zawodzą dziwne pieśni, odtwarzają pogańskie rytuały i biegają półnadzy. Pan Henio opowiada o tym wszystkim wiekowemu księdzu podczas spowiedzi. Ten dokonuje wizji lokalnej i – jako były egzorcysta – nie ma żadnych wątpliwości: w samym sercu miasta, na wrocławskim Rynku, pod fałszywym szyldem Teatru Laboratorium działa sekta czcicieli Szatana. Przedstawienie jest kolejnym etapem poszukiwań artystycznych w sferze nowoczesnych technologii multimedialnych. Teatr Ad Spectatores, po realizacji kilku głośnych nowatorskich spektakli, otwiera nowy cykl „Wrocławskie morze opowieści” i tym razem łączy siły z Fundacją Nowej Sztuki ART:FU (rozpoczynającą cykl „multi.mentalia”). Teatr Ad Spectatores balansuje na krawędzi między głębią klasycznego języka teatralnego a otchłanią, jaką otwierają nowe technologie i media. Najtrudniejszy jest taki sposób połączenia obu tych ogromnych przestrzeni, który nie deprecjonuje i nie zubaża żadnej z nich, nie pozwala, aby multimedialne fajerwerki dominowały, lecz sprawia, że zostaną one wykorzystane i harmonijnie wchłonięte w tkankę spektaklu.. Zachowanie tej równowagi jest niełatwe, z uwagi na ogromne różnice recepcji dzisiejszych widzów i naturalne różnice konsystencji tkanek budujących starsze i młodsze formy przekazu.

autor:
zmodyfikowano  9 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ