koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

WARSZTATY DLA DZIECI W PAWILONIE CZTERECH KOPUŁ

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 874 wyświetleń od 14 września 2016
  • 1 października 2016, sobota
    » 15:00, 16:30

Etap: DOŚWIADCZANIE

Grupa tematyczna: ILUSTRACJA

Wiek dzieci: 11-14 lat

Zapisy: www.krzywykomin.pl/wydarzenia/3156

WARSZTATY BEZPŁATNE

Podczas zajęć uczestnikom pokazane zostaną trzy ilustracje Jana Lebensteina do „Folwarku zwierzęcego” George’a Orwella. Przyjrzymy się im uważnie przy użyciu viewfindera, dzięki któremu łatwiej będzie się skoncentrować, skupić uwagę na szczegółach i wychwycić jak najwięcej elementów. Następnie porozmawiamy o tym, co widzimy, spróbujemy to opisać. Pierwsze zadanie ma przede wszystkim na celu uczenie uważnego oglądania.

Następnie dzieci dobiorą się w pary, a ich zadaniem będzie wspólnie poszukać odpowiedzi na pytanie: „jaką historię zilustrował Jan Lebenstein?”. Chodzi o proces odwrotny – Orwell napisał powieść, a prawie trzydzieści lat później malarz ją zilustrował; w tym przypadku dzieci same spróbują wymyślić historię zobrazowaną przez artystę. Gdy pary będą gotowe, podzielą się swoimi pomysłami na forum. Ćwiczenie ma na celu pobudzanie wyobraźni, „zmusza” do kreatywnego myślenia.

W dalszej części prowadząca przeczyta na głos fragmenty „Folwarku…”, do których Lebenstein zrobił ilustracje. Porozmawiamy o tym, czy mu się to udało i dlaczego. Czy podoba nam się sposób, w jaki artysta postanowił przedstawić bohaterów powieści? Jak bardzo intuicje i pomysły dzieci (te z poprzedniego ćwiczenia) odpowiadają opisanym przez pisarza historiom?

Ostatnie zadanie nosi nazwę „Przed i po”. Dzieci wymyśliły już własne historie i poznały fragmenty powieści. Otrzymają teraz reprodukcję grafiki Lebensteina (do wyboru jedna z trzech) wklejoną na środku kartki – z wolnym miejscem z lewej i prawej strony. Zadanie polega na narysowaniu tego, co wydarzyło się przed, a co po zdarzeniu ukazanym na ilustracji. Ponownie chodzi o kreatywne myślenie, a także o przyjemność z rysowania i wymyślania – tworzenia własnej narracji.

Projekt „KIDS DESIGN SPACE – dzieci projektują przestrzeń” jest współfinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ