koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Koncert Lechowska & Lechowski - cykl Salon dźwięków romantycznych

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 17 435 wyświetleń od 16 września 2017
  • 8 października 2017, niedziela
    » 18:00

Nowy sezon koncertów w Muzeum Pana Tadeusza zainaugurują Elżbieta i Kasper Lechowscy.

Na pierwszym recitalu z cyklu Salon dźwięków romantycznych zabrzmią dźwięki wiolonczeli i fagotu. W programie niedzielnego koncertu znalazły się kompozycje Wolfganga Amadeusza Mozarta i Gioacchina Rossiniego.


Program
Wolfgang Amadeusz Mozart Sonata na fagot i wiolonczelę KV 292
cz. I Allegro
cz. II Andante
cz. III Rondo. Allegro

Gioacchino Rossini – arie z opery Cyrulik sewilski
Ecco ridente in cielo
Largo al factotum
Una voce poco fa
Dunque io son?
Zitti zitti, piano piano
Di si felice innesto czas trwania: 40’


bilety: 15 zł liczba biletów ograniczona, miejsca nienumerowane.
bilety w sprzedaży od 1 września 2017
kup bilet online


Więcej o programie

Mozartowską Sonatę na fagot i wiolonczelę KV 292 opublikowano około 1800 roku, chociaż jej pierwsza wersja została napisana najprawdopodobniej już w 1775 roku przez 19-letniego wówczas kompozytora. Niektórzy historycy muzyki uważają, że pierwotnie sonata była przeznaczona na dwa fagoty lub na fagot i instrument klawiszowy. Pewne jest, że partie fagotu mają charakter bezsprzecznie wirtuozowski. Natomiast Cyrulik sewilski Rossiniego został ukończony w 1816 roku i jest jedną z najczęściej wystawianych oper. Podczas październikowego koncertu usłyszymy najsłynniejsze arie z Cyrulika w aranżacji na fagot i wiolonczelę. Zabrzmią między innymi fragmenty takie jak: Ecco ridente in cielo – serenada, którą hrabia Almaviva śpiewał młodej Rozynie pod balkonem, Largo al factotum – osobista zapowiedź cyrulika Figara czy Una voce poco fa – wspomnienie ukochanego przez Rozynę.


Artyści

Elżbieta Lechowska – wiolonczelistka. Urodziła się w 1984 roku. Edukację muzyczną rozpoczęła w wieku 10 lat w Państwowym Zespole Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Pile. Naukę kontynuowała w Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Studia magisterskie ukończyła w 2009 r. w klasie ad. Macieja Kamrowskiego. Od zawsze fascynowała ją praca w orkiestrze. W trakcie studiów prowadziła sekcję wiolonczel Akademickiej Orkiestry Symfonicznej (partie solowe w Koncercie fortepianowym B-dur J. Brahmsa, Symfonii Z Nowego Świata A. Dvořaka, Symfonii nr 4 op. 60 K. Szymanowskiego). Była także koncertmistrzem w Orkiestrze Kameralnej Accademia dell’arco. Doświadczenie zawodowe zdobywała w ramach projektu Jugendsinfonieorchester Elbe-Weser, współpracowała jako muzyk orkiestrowy z Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Operą na Zamku w Szczecinie, Filharmonią Pomorską w Bydgoszczy. W latach 2012–2015 zatrudniona była w Operze Wrocławskiej jako muzyk tutti. Swoje umiejętności doskonaliła w trakcie kursów i warsztatów pod okiem znakomitych wiolonczelistów, m.in.: Natalii Szachowskiej, Alexandra Neustroeva, Romana Jabłońskiego, Tomasza Strahla, Piotra Janosika, Dominika Połońskiego. Obecnie bierze czynny udział w projektach operowych i symfonicznych.

Kasper Lechowski – fagocista. Urodził się w 1983 roku we Wrocławiu. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku 6 lat. Uczęszczał do szkoły muzycznej I st. im. G. Bacewicz oraz II st. im. R. Bukowskiego. Studiował na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu i w Konserwatorium Królewskim w Antwerpii. Karierę zawodową rozpoczął w Narodowej Orkiestrze Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Był również solistą Polskiej Orkiestry Sinfonia Iuventus w Warszawie. Obecnie solista Opery Wrocławskiej. W swoim dorobku ma wiele nagrań płytowych oraz archiwalnych.


Salon dźwięków romantycznych

Cykl koncertów kameralnych odbywających się w jednej z sal ekspozycyjnych Muzeum Pana Tadeusza – w Salonie romantycznym, który stanowi przestrzeń zaaranżowaną z myślą o XIX-wiecznym rozkwicie twórczości artystycznej oraz rozwoju życia towarzyskiego. Program cyklu prezentuje różnorodność muzyki epoki romantyzmu, akcentując jednocześnie wpływ estetyki romantycznej na kompozytorów tworzących w czasach późniejszych. Koncerty wykonywane są przez młodych artystów. Podczas recitali Salon romantyczny stanie się nie tyle koncertową salą, ile miejscem towarzyskiego spotkania przy okazji słuchania świeżych muzycznych interpretacji. W każdym miesiącu zabrzmi w nim inny instrument.


Kolejne koncerty

niedziela, 5 listopada 2017, godz. 18.00
Jakub Czekierda / fortepian

niedziela, 10 grudnia 2017, godz. 18.00
Tiffany Tan / skrzypce
Ashley Tan / fortepian

niedziela, 14 stycznia 2018, godz. 18.00
Iwona Sarwińska / flet
Anna Markowicz / fortepian


więcej informacji o cyklu i programie na stronie

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ