koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Kino Surowiec // luty

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 984 wyświetleń od 1 lutego 2018
  • od: 6 lutego 2018, wtorek
    do: 20 lutego 2018, wtorek

Lutowe Kino w Surowcu to jeden z najważniejszych filmów 2017 roku, idealny seans przed Walentynkami oraz comiesięczne spotkanie z najnowszymi krótkimi metrażami. W „Safari” mistrz dokumentu Ulrich Seidl podgląda austriackich myśliwych na polowaniach w Afryce. W „Carol” wybitny stylista Todd Haynes opowiada o miłości niemożliwej z genialnymi rolami Cate Blanchett i Rooney Mary. Wrocławianie będą mieli okazję zobaczyć, zaraz po widzach festiwalu Sundance krótkometrażowy film „Deer Boy” Katarzyny Gondek. Z kolei „Pustkowie” Jakuba Michnikowskiego przeniesie publiczność do najbielszej zimy, jaka może się w tym roku wydarzyć w pozbawionym dotąd śniegu Wrocławiu.

6.02 Safari reż Urlich Seidl

Ulrich Seidl wraca do Afryki – ostatnim razem był tu, realizując pamiętną fabułę „Raj: miłość” o seksturystyce starszych białych kobiet. Tym razem portretuje austriackich myśliwych, zażywających „uroków” mordowania zwierząt w rezerwacie.

Proceder polowania na zwierzęta jest jak najbardziej legalny i zorganizowany w formie ekskluzywnych wczasów dla Europejczyków, pragnących przeżyć „dziką” przygodę na Czarnym Lądzie. Biznes turystyczny z polowaniami na gnu, zebry, czy żyrafy w ofercie prowadzi Austriak dobrze znający gusta przyjezdnych ze Starego Kontynentu.

Seidl portretuje tych myśliwych-turystów w swoim stylu – bezlitośnie, ironicznie i ze swoistym dystansem. Widzimy śmierć i cierpienie zwierząt. Niemieccy i austriaccy turyści strzelają, płaczą z ekscytacji, pozują do zdjęć z upolowaną zwierzyną.

Seidl zdziera maskę z „cywilizowanych” Europejczyków, pokazując ledwie skrywany rasizm, obojętność na biedę i fascynację przemocą.

13.02 Carol reż. Todd Haynes

Nominowany do Oscarów w 6 kategoriach – w tym za najlepszy scenariusz adaptowany oraz dla pierwszo- i drugoplanowej aktorki – „najpiękniejszy film o miłości ostatnich lat” (The Guardian).

„Carol” to pełen emocji i wysmakowanych obrazów (Złota Żaba Camerimage dla Eda Lachmana za zdjęcia) melodramat z brawurowymi kobiecymi kreacjami. W rolach głównych występuje wyróżniona Oscarem Cate Blanchett („Blue Jasmine”), której partneruje nagrodzona w Cannes za najlepszą rolę żeńską jedna z najciekawszych aktorek młodego pokolenia Rooney Mara („Dziewczyna z tatuażem”).

„Carol” jest adaptacją słynnej powieści Patricii Highsmith w reżyserii Todda Haynesa, twórcy „I Am Not There”, „Idola” i „Daleko od nieba”. Akcja filmu skupia się na relacji dwóch kobiet: młodej, aspirującej fotografki oraz zamężnej dojrzałej kobiety, w której dorasta decyzja o rozwodzie. Poznają się przypadkowo w ogarniętym szałem bożonarodzeniowych zakupów Nowym Jorku. Od pierwszego spotkania rodzi się między nimi fascynacja, która szybko przeradza się w uczucie silniejsze, niż nakazy obyczajowe epoki, w której żyją.

Światowa premiera filmu odbyła się podczas ostatniego festiwalu filmowego w Cannes, gdzie Rooney Mara otrzymała nagrodę za najlepszą rolę żeńską. Film otrzymał w tym roku pięć nominacji do Złotych Globów, a także rekordową liczbę nominacji do nagród Brytyjskiej Akademii Filmowej BAFTA.

Ten film opowiada o dwóch bardzo różnych kobietach, które zauważają się i podążają w swoją stronę, aż do chwili, kiedy już bardziej nie można się do siebie zbliżyć. Todd Haynes

20.02 Krótkie metraże:

DEER Boy reż. Katarzyna Gondek '17

Syn myśliwego zasypia licząc skaczące jelenie. Jeden postrzelony, drugi trochę krwawi, trzeci kulejąc ucieka z polany. A rogi, jak co noc, rosną z głowy chłopca, rozdzierając poduszkę. Rano ojciec znowu będzie się go brzydził. "Deer Boy" to rozgrywająca się na pograniczu baśni i horroru opowieść o instynktach. O pierwszym polowaniu. O krwi i naturze. Rodzicielska czułość splata się tu z odrazą, sen z rzeczywistością, a dziecięca wrażliwość z nauką zabijania. Film opowiadany jest zwierzęcymi dźwiękami, nie dopuszczając do słowa żadnej z uwięzionych w nim postaci. Jelenie przeskakują nad głową śpiącego chłopca. Któregoś z nich trzeba będzie w końcu zabić.

Pustkowie reż. Jakub Michnikowski '38

Teren, obszar pusty, bezludny lub opuszczony, a także: zamknięte pomieszczenie niczym ani nikim niewypełnione, pustka. Młody ksiądz wraz ze swoim przyjacielem-psem przyjeżdża do zapomnianej wsi, aby objąć opieką mieszkańców oraz zrujnowaną kaplicę. Jego obecność budzi tajemnicę skrywaną w przeszłości miejsca. Pewnego dnia, gdy Tomasz wraca do domu okazuje się, że jego pies zaginął. Pojawia się podejrzenie, iż mieszkańcy wioski odrzucając wiarę zwrócili się do bardzo dawnych praktyk religijnych.

Na wszystkie seanse wstęp wolny.

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ