koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  2 lata temu  »  

DKF "CENTRUM" w kinie DCF. Styczeń: W imię ojca

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 835 wyświetleń od 3 stycznia 2023
  • 30 stycznia 2023, poniedziałek
    » 19:00
  • 23 stycznia 2023, poniedziałek
    » 19:00
  • 16 stycznia 2023, poniedziałek
    » 19:00
  • 9 stycznia 2023, poniedziałek
    » 19:00

Figura ojca interesowała kino od zawsze i nie przestaje być tematem nurtującym współczesnych artystów. W styczniu w DKF „Centrum” zobaczymy, jak radzą sobie z ojcowskim cieniem europejscy reżyserzy. Przed nami obrazy, każące zastanowić się nad zmieniającymi się kanonami męskości, wzorcami zachowań, taktykami wychowawczymi i opiekuńczymi. Filmowy ojciec pozostaje bowiem problematyczny: wciąż potrafi być surowy i narcystyczny – jak w hiszpańskiej „Petrze”, gdzie Bárbara Lennie odnajdzie szanowanego wszem i wobec artystę, o którym tylko najbliżsi wiedzą, że jest potworem. Bywa nieobecny, ale też wyrozumiały i czuły, innym razem aż nadto kontrolujący życie swoich pociech. Jak komik grany przez rozśpiewanego Adama Drivera w otwierającym styczniowy cykl filmie „Annette” – spektakularnym musicalu mistrza francuskiego neobaroku, Leosa Caraxa. Zajrzymy też na Szczepin lat 90. w „Powrocie do tamtych dni”, gdzie Maciej Sztuhr stworzył jedną ze swoich najciekawszych ról. Na zakończenie wygrzejemy się w Turcji, gdzie brytyjski tata i jego małolata spędzają wspólne wakacje – „Aftersun” to sensacja ostatniego sezonu festiwalowego i przenikliwy portret relacji ojciec-córka. Cztery piękne filmy na długie styczniowe wieczory.

Adam Kruk


◽ 09.01
Annette
Reż. Leos Carax
Francja, USA, Meksyk, Szwajcaria, Belgia, Japonia, Niemcy 2021 139’

Kiedy komik Henry (Adam Driver) poznaje śpiewaczkę operową Ann (Marion Cotillard), natychmiast się w sobie zakochują i tworzą złotą parę showbiznesu. Jak odmienią ich życie narodziny Annette – córeczki obdarzonej wyjątkowym darem? Szalone widowisko narobiło sporo zamieszania na festiwalu w Cannes, które otwierało 2 lata temu. Stworzone zostało przez samych oryginałów: ekscentrycznego reżysera Leosa Caraxa czy odpowiadających za warstwę muzyczną braci Mael – od lat 70. występujących jako Sparks.

◽ 16.01
Petra reż. Jaime Rosales
Hiszpania, Francja, Dania 2018
107’

Grecka tragedia na katalońskiej prowincji w wyśmienitej obsadzie. Na ekranie zobaczymy m.in. znaną ze „Wszystko o mojej matce” Almodovara Marisę Paredes czy Bárbarę Lennie, jedną z najważniejszych współczesnych europejskich aktorek, grającą tu tytułową Petrę – dziewczynę, która po śmierci matki odkrywa tożsamość swojego ojca, sławnego artysty. Gdy trafi do jego pracowni, zmierzyć się będzie musiała ze skomplikowanymi relacjami rodzinnymi oraz głęboko skrywanymi tajemnicami.

◽ 23.01
Powrót do tamtych dni
reż. Konrad Aksinowicz
Polska 2021
104’

Kreszowe dresy, zabawy na trzepaku, klocki lego... Upływające na wrocławskim Szczepinie dzieciństwo 14-letniego Tomka jest kolorowe, ale nie beztroskie. Wychowywany przez matkę (Weronika Książkiewicz) chłopiec tęskni za przebywającym w Stanach ojcem (Maciej Stuhr). Kiedy ten wraca z emigracji, rodzina znów jest w komplecie, ale pojawią się nowe problemy... Konrad Aksinowicz („W spirali”) oparł „Powrót do tamtych dni” na swoich doświadczeniach i poświęcił go pamięci własnego ojca.

◽ 30.01
Aftersun
reż. Charlotte Wells
Wielka Brytania, USA 2022
98’

Spalone słońcem pejzaże tureckiego kurortu – nastoletnia Sophie spędza tu wakacje z ojcem (znany z serialu „Normal People” Paul Mescal). Jej rodzice się rozwiedli, mała mieszka z matką, niewiele więc na co dzień ma takich momentów, jak ten. Podczas wyjazdu stają się sobie coraz bliżsi, jednak te zwyczajne wakacje okażą się zupełnie wyjątkowe. Tak jak sam film szkockiej debiutantki Charlotte Wells – bardzo osobisty i przejmujący.

autor:
zmodyfikowano  2 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ