koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365TP Repertuar 11.2024
zmodyfikowano  12 lat temu

MEDALE I PLAKIETY

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 289 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 3 września 2003, środa
    do: 5 października 2003, niedziela

MAGDALENA DOBRUCKA

Wystawa jest okazją do nowego spojrzenia na tradycyjnie rozumianą twórczość medalierską. Na wystawie prezentującej 70 prac z dorobku artystki (lata 1989- 2003) obejrzeć można autorskie medale i plakiety odlewane w brązie, jak również statuetki i prace realizowane na zamówienie. Wśród tych ostatnich znajdziemy plakiety i statuetki narodowe, medale bite w Mennicy Państwowej w Warszawie, w Veritasie w Częstochowie oraz powstałe na zlecenia międzynarodowe, takie jak medal 500-lecie odkrycia Ameryki. Smakowitym kąskiem dla numizmatyków będą zaprojektowane przez artystkę monety bite dla Republiki San Marino. Obok wspomnianych prac, prezentowane są także portrety wykonane techniką rysunku, oddające walory precyzyjnego warsztatu Dobruckiej. W przypadku medali, klasyczny podział na rewers i awers jest jednym z niewielu przejawów konwencjonalnego pojmowania dzieł medalierskich. Częstokroć słowo medal jest stosowane w odniesieniu do jej prac, są terminem umownym. Prace Magdaleny Dobruckiej wielokrotnie przeobrażają się w przestrzenne formy rzeźbiarskie, często płaski relief zostaje skontrastowany z rozmaitymi fakturami, czy tłem o różnorodnym kolorze. Specyfiką twórczości artystki jest także wykorzystywanie w obrębie jednej pracy wielu różnych metali. W swych nietuzinkowych plakietach i medalach Dobrucka, obrazując zrodzone w jej głowie historie, kontrastuje drobne, delikatne kształty z masywnymi, gładkimi powierzchniami. Wprowadza wielostopniowe podziały, których dynamikę często poddaje rytmowi. Podziwiając oryginalność jej dzieł, nie dziwi fakt, iż Magdalenie Dobruckiej przyznano Grand Prix na Międzynarodowej Wystawie Medalierskiej FIDEM’94. Komisarzem wystawy jest Barbara Kozarska-Orzeszek

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ