koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGTP Repertuar 11.2024
zmodyfikowano  12 lat temu

ORKIESTRA ANTYCZNA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 885 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 24 maja 2003, sobota
    » 20:00
  • 23 maja 2003, piątek
    » 20:00

KONCERT

Koncert w wykonaniu Orkiestry Antycznej prowadzonej przez Tomasza Rodowicza i Macieja Rychłego przy Ośrodku Praktyk Teatralnych Gardzienice

Orkiestra Antyczna to międzynarodowy projekt muzyczny i badawczy powołany w Ośrodku Praktyk Teatralnych Gardzienice przez Tomasza Rodowicza i Macieja Rychłego, dotyczący najstarszych, praktycznie nieznanych, źródeł muzyki europejskiej. Przedsięwzięcie to ma swój początek w pracy M. Rychłego z zespołem Gardzienic nad muzyką do spektaklu Metamorfozy albo złoty osioł wg Apulejusza w reżyserii Włodzimierza Staniewskiego (1995). Tamten etap muzycznej pracy, która ukierunkowana była na spektakl teatralny, zarejestrowany został w 2000 roku na płycie CD Gardzienice Metamorfozy - Music of Ancient Greece. Pozostało wiele niezrealizowanego materiału, pytań, nowych wątków i fascynacji. Stało się jasne, że jest to dopiero początek nowej pracy. Projekt rozłożony jest na kilka etapów i obejmuje badanie, rekonstrukcję, opracowanie i wykonywanie muzyki starożytnej Grecji i Rzymu oraz instrumentarium tamtego okresu. W skład Orkiestry wchodzi 15 muzyków z Polski i z zagranicy, spotykających się regularnie na sesjach roboczych w Gardzienicach od września 2001. Zespół Orkiestry pracuje obecnie nad czternastoma utworami opracowanymi przez Macieja Rychłego. Są to rekonstrukcje zachowanych zabytków oraz kompozycje na bazie ocalałych fragmentów. Ostateczny ich kształt i brzmienie wypracowywane są przez zespół w trakcie prób. Są też prowadzone zaawansowane prace nad rekonstrukcjami starożytnych instrumentów muzycznych, takich jak forminga, lira, monochord, hydraulis, bucina, sistrum. Przygotowywane są rekonstrukcje kitary i aulosów. W świadomości współczesnego człowieka Zachodu, historia muzyki europejskiej ma początek w chorale gregoriańskim. Istniejące zapisy muzyki starożytnej Grecji są znane jedynie wąskiemu gronu specjalistów. Prób rekonstrukcji i żywego wykonywania tej muzyki jest na świecie zaledwie kilka. Z ocalałych fragmentów zapisów muzycznych tamtych czasów da się odczytać, wyśpiewać i zagrać muzykę żywą, świadczącą, podobnie jak w rzeźbie, architekturze i literaturze Antyku, o wyobraźni, wrażliwości i bogactwie inwencji muzycznej starożytnych kompozytorów, będących, – o czym mało kto pamięta - jednocześnie poetami i dramaturgami. Czytając współczesnym językiem muzykę antyczną stawiamy hipotezę, chcemy rozpocząć rozmowę o dziedzictwie muzycznym Europy.

Miejsce koncertu: Brzezinka koło Oleśnicy

  1. maja odbedzie się także spektakl Cyklop Eurypidesa w wykonaniu zespołu TSIRITSANTSOULES z Grecji z udziałem Mirosława Kocura.
zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ