koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  12 lat temu

WYSTAWA MALARSTWA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 869 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 20 marca 2002, środa
    do: 31 maja 2002, piątek

PROF. PIOTR BŁAŻEJEWSKI

Trzecia promocyjna prezentacja twórczości tego wrocławskiego artysty w ramach Dolnośląskiego Festiwalu Sztuki. Pierwsza odbyła się we wrocławskiej Galerii Miejskiej, druga w Galerii Sztuki w Legnicy. Wystawom towarzyszy interesujący katalog prezentujący twórczość artysty z ostatnich dwóch lat. Ekspozycja w Dolnośląskim Centrum Informacji Kulturalnej OKiS jest swoistym dopełnieniem dotychczasowych wystaw ukazującym dzieła malarskie powstałe na papierze.

'Piotr Błażejewski sytuuje się swoją twórczością wśród wrocławskich malarzy strukturalistów - gdzie inspiracje naturą, język geometrii i analityczna dociekliwość zakreślają pewien obszar lokalnych dokonań artystycznych (A. Mazurkiewicz, J. Rosołowicz, J. Hałas, W. Gołkowska, K. Jarodzki). Nawiązanie do tych tradycji nie oznacza jednak w przypadku Błażejewskiego poddańczego uwiązania. Wprawdzie artysta formułuje swoje malarskie wypowiedzi w języku geometrii, którego gramatyka narzuca wyraźne rygory i ograniczenia, to ostatecznie nie przeszkadza to konsekwentnemu drążeniu problemów kolorystycznych i analityczno-formalnym eksperymentom z materią obrazu. W istocie Błażejewski zdaje się zawierzać własnej analitycznej skrupulatności, cierpliwemu, wielokrotnemu doświadczeniu tego samego zadania malarskiego. Stąd powtarzalność (serie prac o zbliżonej problematyce formalnej) i stopniowe sprawdzanie efektów interferencji kolorystycznych, badanie układów zrytmizowanych o pewnych proweniencjach op-artowskich, wreszcie budowanie obszernych cykli tematycznych wyrażających autorski stosunek do teorii i historii tego nurtu w sztuce. Jednym z ostatnio powstałych cykli malarstwa są zapoczątkowane w 2000 roku REFLEKS/-JE. Obrazy te są w pewnym sensie wypadkową cyklu INTERFERENCJI. Już bowiem w tamtych kompozycjach pojawiał się temat smugi światła. Niemniej zasadniczą charakterystyką tamtego malarstwa była w jakimś sensie rytmiczność, pulsacja, nakładanie się fal. W cyklu REFLEKS/-JE artysta stara się już bardziej skupić na problemach światła, blasku, smugi...'

Andrzej Saj

Wszystkie obrazy prezentowane na wystawie będzie można zakupić.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ