koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE Online - Luty 2021 - nr 322 - do pobrania
zmodyfikowano  8 dni temu  »  

Cyberpunk, sztuka i nadzieja na przyszłość / debata online

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 4 134 wyświetleń od 16 lutego 2021
  • 23 lutego 2021, wtorek
    » 18:00

Muzeum Współczesne Wrocław zaprasza na debatę online pt. "Cyberpunk, sztuka i nadzieja na przyszłość", która we wtorek 23 lutego o godz. 18.00 będzie transmitowana w relacji na żywo na stronie facebook.com/muzeumwspolczesne. Spotkanie będzie tłumaczone na Polski Język Migowy (PJM).

Zuza Golińska w swoim najnowszym projekcie "Red Giant" przekonuje nas, że koniec planety, na której żyjemy, jest tylko kwestią czasu. Za około 5 miliardów lat Słońce wejdzie w fazę końcową i prawdopodobnie pochłonie najbliższe mu planety Układu Słonecznego – Merkurego, Wenus i Ziemię. Opowieść o nieuniknionej katastrofie kładzie się cieniem na przyszłości Ziemi, ale wydaje się niepokojąco znajoma. Do apokaliptycznej wizji przyzwyczaiły nas popkultura, literatura science fiction, a świat, w którym dzisiaj żyjemy, wydaje się realizacją wizji gier komputerowych z lat 90.

Jaką funkcję współcześnie może pełnić popkultura, gdy technologie rodem z opowieści science fiction stają się częścią naszej codzienności? Czy istnieje alternatywa dla mrocznych scenariuszy? Sprzeciw wobec trendu apokaliptycznej przyszłości inspiruje nowe podgatunki: solarpunk czy hope punk, które pozwalają wyobrażać sobie przyszłość w bardziej optymistycznie.

Czy język sztuki ma siłę kreowania alternatywnych scenariuszy? Na ile gry komputerowe mogą służyć jako narzędzie zmiany społecznej? Gdzie jeszcze możemy szukać sposobu na poruszenie zbiorowej wyobraźni?

Dołącz do wydarzenia na Facebooku >>>

Uczestniczki i uczestnik dyskusji:

  • Magdalena Kucenty: pisarka fantastyki, debiutowała w listopadzie 2015 roku opowiadaniem "Koziorożec i Smok", trzykrotnie nominowana do nagrody im. Janusza A. Zajdla. W roku 2019 porzuciła karierę administratora IT, by zostać pisarką dla studia CD Projekt Red. W lutym 2021 nakładem wydawnictwa Uroboros wychodzi jej powieść "Zodiaki. Genokracja", jest jedną z autorek zbioru "Cyberpunk Girls. Opowiadania" (2020).

  • Zofia Skowrońska: specjalistka z zakresu nowych mediów. Właścicielka marki Zula Costumes. Projektantka gier na żywo i twórczyni scenariuszy, która w swoich wydarzeniach łączy popkulturę ze sztuką, kostiumami oraz fantastyką. Kiedy nie zajmuje się postapokalipsą i cyberpunkiem, wykłada w Dolnośląskiej Szkole Wyższej. Na co dzień mieszka we Wrocławiu.

  • Jakub Zgierski: twórca Games for Impact – międzynarodowego festiwalu, na którym twórcy, badacze i fani gier wideo spotykają się z edukatorami, aktywistami i decydentami politycznymi, aby rozmawiać o społecznym i kulturowym oddziaływaniu tego medium. Kurator programu filmowego w Filmotece Narodowej – Instytucie Audiowizualnym. Pisze o literaturze i kulturze dla Dwutygodnik.com.

Prowadzenie:

  • Agnieszka Szydłowska: dziennikarka zajmująca się kulturą. Od wielu lat prowadzi audycje radiowe i telewizyjne, współpracowała z Programem Trzecim PR i TVP Kultura. Obecnie szaleje i korzysta z internetowej wolności w newonce radio.

Wydarzenie towarzyszące wystawie Zuzy Golińskiej "Red Giant", więcej informacji o wystawie.

zmodyfikowano  8 dni temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ