koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  4 lata temu  »  

Dwie lub trzy rzeczy, które o niej wiem. Sonet prozą o Susan S. | spektakl w ramach 16. Festiwalu Opowiadania

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 008 wyświetleń od 22 września 2020

• 1.10.2020 | godz. 20:00
• Instytut Jerzego Grotowskiego, Sala Teatru Laboratorium, ul. Rynek-Ratusz 27
zapisy


Tekst: Agnieszka Wolny-Hamkało

Reżyseria: Agnieszka Wolny-Hamkało, Mikołaj Mikołajczyk

Choreografia: Mikołaj Mikołajczyk

Występuje: Jolanta Olszewska

Muzyka: Tomasz Sikora

Część prób do spektaklu odbyła się w Domku Fińskim w Jazdowie i SDK w Warszawie. Za użyczenie tych miejsc dziękuję Beacie Guli i ekipie ze Wspólnego Pokoju (SDK Warszawa).

Monodram o Susan Sontag opowiada o głodzie badaczki, obsesyjności naukowca i fizjologii pisania. O tym, co robi z nami łaknienie i jaką cenę płaci się za sławę, także w świecie nauki. „To kara za moje łaknienie, mój głód. Nigdy nie umiałam żyć z resztek po innych” – pisała Sontag, jedna z najbardziej wpływowych intelektualistek lat 60. i 70. Pierwsza „celebrytka” współczesnej humanistyki: przestrzegała przed „wpływowymi obrazami”, a sama stawała się „wpływowym obrazem”. Jej skomplikowane życie osobiste, trudny charakter i intelektualna żarłoczność do dzisiaj budzą kontrowersje. Jedno jest pewne, dała światu najlepsze po Walterze Benjaminie eseje o fotografii. A sama dostała wszystko, co może dać tzw. szczodre życie: nienawiść i czułość, uwielbienie i strach. „Susan Sontag? Ta hucpiara”? „Gdyby zechciała poczytać, wiedziałaby, że kamp był metodą prezentacji scenicznej w angielskim wodewilu już w połowie XIX wieku”. „Zwyzywała mnie od idiotek”. „Władcza, żarłoczna, kompulsywna”, szekspirowska, ibsenowska, niezapomniana Susan S.


Festiwal Opowiadania jest częścią programu Jesień we Wrocławiu Mieście Literatury.


Partnerzy:
Instytut Grotowskiego, Stowarzyszenie Tłumaczy Literatury, Muzeum Pana Tadeusza, Wrocławski Dom Literatury, Austriackie Forum Kultury, Brak Festival, Stanou, Miszje, Centrum Hotel Dikul

Patroni medialni:
Hispanico.pl, Gazeta Wyborcza Wrocław, TOK fm, Booklips, Teatralny, TVP 3 Wrocław, e-teatr.pl


Zadanie „Szesnasta edycja Międzynarodowego Festiwalu OPOWIADANIA” dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Zadanie publiczne „Festiwal Opowiadania — edycja szesnasta” jest współfinansowane ze środków Gminy Wrocław.

Projekt„Influencing reality? Contemporary Visegrad literature in theatre of V4 countries” jest współfinansowany przez rządy Czech, Węgier, Polski i Słowacji w ramach Grantów Wyszehradzkich Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego. Misją funduszu jest promowanie pomysłów na zrównoważoną współpracę regionalną w Europie Środkowej.

zmodyfikowano  4 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ