koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  4 lata temu  »  

Wolfgang Mitterer: cells of perspective na 10. Musica Electronica Nova

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 711 wyświetleń od 4 maja 2021
  • 27 maja 2021, czwartek
    » 20:00

Wolfgang Mitterer

cells of perspective

cells of perspective na sopran i elektronikę Wolfganga Mitterera to kompozycja zamówiona z okazji jubileuszu dwudziestolecia znamienitego wrocławskiego duetu ElettroVoce, który tworzą Agata Zubel i Cezary Duchnowski. Utwór wpisuje się w temat przewodni festiwalu 10. Musica Electronica Nova „Rytuały”. W cells of perspective Mitterer sięga do tekstu poematu Johna Miltona „Raj utracony”, wykorzystując fragmenty oryginalnego tekstu oraz formę poematu. Jednocześnie nawiązuje dialog z językiem muzyki współczesnej, która wyzbywa się formy.

Wolfgang Mitterer, ur. w 1958. Do 1984 studiował w Wiedniu i Sztokholmie organy, kompozycję i elektroakustykę. Jest nie tylko jednym z najlepszych austriackich specjalistów w dziedzinie elektroniki, lecz także znakomitym wirtuozem instrumentów klawiszowych i organów oraz jednym z najbardziej innowacyjnych kompozytorów. Jego prace oscylują między kompozycją a formą otwartą. Oprócz muzyki na organy i orkiestrę, koncertu fortepianowego i oper stworzył liczne utwory elektroniczne, a także opracował koncepcje instalacji dźwiękowych. Angażował się również w kolektywną improwizację z różnymi grupami, rozwijając język skrajności, napięcia i złożoności.

Radość, jaką daje mu eksperymentowanie, prowadzi go do łączenia kontrastujących elementów i tworzenia nieprzewidywalnych wydarzeń muzycznych. Jego twórczość wykracza daleko poza to, co spektakularne, a dzieje się tak ze względu na jego muzyczną obecność i głęboko poruszającą intensywność oraz złożoność jego kompozycji. Intensywne słuchanie niskich dźwięków jest dla niego tak samo ważne jak „instalowanie” eksplodujących fragmentów dźwięku w umysłach słuchaczy.


Narodowe Forum Muzyki

Sala Czerwona


Organizacja/Produkcja: Narodowe Forum Muzyki

Współpraca: Austriackie Forum Kultury

zmodyfikowano  4 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ