koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  4 lata temu  »  

TRZY TO JUŻ TŁUM | Oprowadzanie kuratorskie

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 482 wyświetleń od 7 maja 2021
  • 14 maja 2021, piątek
    » 20:30

Zapraszamy na ostatnie oprowadzanie kuratorskie po wystawie TRZY TO JUŻ TŁUM w galerii BWA Wrocław Główny.
Na wystawie TRZY TO JUŻ TŁUM zobaczymy samochoreografujące się protesty, improwizowane tańce społeczne i oddolne formy ruchowej organizacji ciał w tkance miejskiej. Od gruzińskiej rejwolucji z 2018 roku, przez polityczny wymiar kultury rejwowej i queerowe aspekty klubingu aż po mechanizmy budowania społecznej solidarności w warunkach przymusowej fizycznej izolacji i praktykowania przyjemności w sytuacji kryzysu. Jednocześnie przyjrzymy się też twórcom, których artystyczne działania mają wymiar aktywistyczny lub stały się polami społeczno-politycznej walki.
Sam tytuł – TRZY TO JUŻ TŁUM – odnosi się do dynamiki tworzenia zgromadzeń czy zbiorowych manifestacji i do biopolityki stanu wyjątkowego, a także do historii kultury klubowej, znającej przypadki kryminalizowania rytmicznego poruszania się minimum trzech osób do muzyki opartej na repetytywnych bitach. Ale TRZY TO JUŻ TŁUM tematyzuje także proces kolektywnego powstawania koncepcji niniejszej wystawy i horyzontalne warunki pracy w ramach trzyosobowego zespołu kuratorskiego.

Uwaga! Ze względu na reżim sanitarny, w oprowadzaniu może uczestniczyć maksymalnie 20 osób.
Obowiązują zapisy pod adresem: a.kalinowska@bwa.wroc.pl.
O uczestnictwie w wydarzeniu decyduje kolejność zgłoszeń.

Artystki_artyści: Archiwum Protestów Publicznych, Iván Argote, Alex Baczyński-Jenkins, Rufina Bazlova, Boris Charmatz & César Vayssié, Zuzanna Czebatul, Bogomir Doringer, Robert Getso, Anton Stoianov, Frédéric Gies, Jonathan Glazer & Mica Levi, Jakub Gliński & daisy cutter, Igor Grubić, Roman Himey & Yarema Malashchuk, Zhang Huan, Steffani Jemison, Anna Jermolaewa, Agata Kalinowska, Konsorcjum Praktyk Postartystycznych, Chris Korda & Kościół Eutanazji, Daniel Kotowski, Firenze Lai, Nils Amadeus Lange, Las Tesis collective, Kanas Liu & Sam Tsang, Ania Nowak, Naja Orashvili & Giorgi Kikonishvili / BASSIANI, Stepan Polivanov, Luiz Roque, Paweł Sakowicz, Anne de Vries, Romily Alice Walden, Marta Ziółek oraz Marta Czyż, Marianka Dobkowska, Magda Drągowska, Michał Frydrych, Karolina Grzywnowicz, Mateusz Kowalczyk, Yulia Krivich, Julia Minasiewicz, Jan Możdżyński, Kuba Rudziński, Weronika Zalewska, Paweł Żukowski. Spotkanie poprowadzą:

→ Anka Herbut – dramaturżka działająca w obszarach tańca i teatru, autorka tekstów, badaczka, kuratorka. Funkcjonując na pograniczu sztuk i łącząc praktykę artystyczną z refleksją teoretyczną, zajmuje się głównie relacjami sztuki i władzy, choreografiami i tańcami społecznymi, performatyką języka i poezją codzienności. Laureatka stypendium badawczego Grażyny Kulczyk z zakresu współczesnej choreografii (2019), w ramach którego zrealizowała projekt RUCHY OPORU, który nadal rozwija. W listopadzie w Biennale Warszawa rozwijała projekt BRAVE SPACES (PRZESTRZENIE DZIELNE), w którym odwołując się do tekstów Randy’ego Martina i zjawiska choreomanii badała choreografie społeczne pod kątem organizacji i dezorganizacji ciał w przestrzeni publicznej. W Radio Kapitał współprowadzi audycję „Kto nie skacze”, w której opowiada o choreografii i oporze.

→ Michał Grzegorek – jest absolwentem literaturoznawstwa Filologii Polskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie zajmował się między innymi filmem, teatrem i performance art. Od 2016 roku jest związany z Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, w którym współtworzy program performatywny. Interesuje się teorią queer w sztukach wizualnych i performatywnych oraz eksperymentalnymi formami wystawienniczymi. Jest kuratorem cyklu dla młodych polskich artystów Project Room, a wspólnie z Mateuszem Szymanówką prowadzi performatywno-dyskursywny program To Be Real, badający związki współczesnego performansu i kultury klubowej. Od 2017 roku jest jednym ze współorganizatorów niezależnego queerowego festiwalu Pomada w Warszawie.

→ Gregor Różański – urodzony w 1988 we Wrocławiu artysta multimedialny. Studiował sztuki wizualne i rzeźbę w Kunsthochschule Berlin Weißensee. W swojej sztuce eksploruje życie i pracę w hybrydowej i prekaryjnej rzeczywistości, używając różnorodnych praktyk i mediów od rzeźby i rysunku po efemeryczne gesty, interwencje i interakcje, obiekty znalezione, wideo i internet. Prezentował swoją twórczość m.in. Tate Modern w Londynie, Kunstmuseum Stuttgart, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie/ Museum of Modern Art in Warsaw, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki / Zachęta National Gallery of Art, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski i MWW Muzeum Współczesne Wrocław. Brał także udział w wystawach m.in. w Berlinie, Mexico City, Bazylei, Ljubljanie czy Rotterdamie. Jego prace znajdują się w prywatnych i publicznych kolekcjach, m.in. ALDALA Digital and Media Art Collection w Bostonie i Międzynarodowej Kolekcji Sztuki Muzeum Współczesnego Wrocław.

autor:
zmodyfikowano  4 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ