INFORMACJA:
Tomasz Koclęga, Małgorzata Kosiec "Układy binarne"
T.Koclega "Magnus Circulus Vitiosus"
- 10 listopada 2022, czwartek» 19:00
„Układy binarne” to wystawa która w centrum stawia figurę człowieka. Człowieka widzianego z rożnych, wydawałoby się przeciwstawnych perspektyw: malarskiej i rzeźbiarskiej, kobiecej i męskiej. Celowo odwołuje się do pojęcia binarności które określa kontrast między dwoma przeciwieństwami.
Mimo że Tomaszowi Koclędze i Małgorzacie Kosiec bliska jest idea uniwersalizacji wizerunku człowieka to jest ona w pewnym sensie przedstawiona również przez pryzmat tożsamości płciowej. Przestrzenne i trójwymiarowe rzeźby postaci męskich zestawione zostały z malarskimi portretami kobiet, których głębia uchwycona została na dwuwymiarowej płaszczyźnie płótna.
Człowiek Tomasza Koclęgi to everyman pozbawiony twarzy, zmagający się z przeciwnościami losu i z bolesnością ciężaru cielesności. W obrazach Małgorzaty Kosiec jednostka zdaje się być przeciwstawiona wielości informacji czy wizualnych komunikatów, którymi przepełniona jest współczesna rzeczywistość.
Wizerunek człowieka w prezentowanych na wystawie pracach jest celowo formalnie zdeformowany (Koclęga) lub zamazany (Kosiec). Ciało w rzeźbach jest nienaturalnie powykręcane, jakby próbujące uwolnić się z ograniczeń formalnych.
Portrety są zaś ukryte za abstrakcyjną typograficzną warstwą. Zdają się być zakłócone przez szum informacyjny, zniekształcone przez medialną rzeczywistość w której przyszło nam egzystować. Koclęga i Kosiec eksperymentują. Kolorowe rzeźby malowane na jaskrawe kolory jakby na przekór obalają ciężar gatunkowy brązu. Portrety Małgorzaty Kosiec tworzone autorską techniką wylepiania i zamalowywania kolejnych warstw tworzą wielowymiarowe przestrzenie, wizualne triki, które mylą oko odbiorcy. Zarówno Małgorzata Kosiec jak i Tomasz Koclęga sięgają w swojej twórczości do tradycji starych mistrzów, jednak dzięki wypracowanym przez siebie zabiegom technologicznym, zyskują aktualny, wydźwięk, który mimo uniwersalizacji przekazu pozwala im mówić językiem swoich czasów.
M. Kosiec "LUNATIC II", 92x73cm
ZBRODNIA I KARA
9 grudnia 2002 - 18:00
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
22 879sztuka
KOLEKCJA MUZYKI TRANSOWEJ
4 grudnia 2002 - 18:00
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
23 007sztuka
DICKE LUFT
od: 19 listopada 2002 do: 3 grudnia 2002
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
22 676sztuka
WYSTAWA PSÓW RASOWYCH I PODRASOWYCH
29 października 2002 - 18:00
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
22 592sztuka
BIAŁE KRESKI NOWE
8 października 2002 - 18:00
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
22 992sztuka
INFUNDYBUŁA CHRONOSYNKLASTYCZNA
9 lipca 2002 - 18:00
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
22 918sztuka
INSTALACJA DŹWIĘKOWA
3 lipca 2002 - 18:00
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
22 921sztuka
BIBLIOTEKA OSOBISTA
11 czerwca 2002 - 18:00
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
22 850sztuka
OBRAZY EKSKLETYCZNE
od: 24 maja 2002 do: 10 czerwca 2002
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
22 942sztuka
KRYPTOGRAMY
7 maja 2002 - 18:00
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
23 164sztuka
LOCUS ABSCONDICUS
od: 5 kwietnia 2002 do: 19 kwietnia 2002
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
23 019sztuka
GRANICA OBRAZU
15 marca 2002 - 18:00
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
23 009sztuka
FESTIWAL KREACJI
12 marca 2002 - 18:00
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
23 190sztuka
KWIAT SZTUKI DOLNOŚLĄSKIEJ
8 marca 2002 - 18:00
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
22 878sztuka
KOMFORT NA PODŁODZE
15 lutego 2002 - 18:00
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
22 986sztuka
CZYSTE I PUSZYSTE
25 stycznia 2002 - 18:00
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
23 011sztuka
SOUNDS ON FILM
22 stycznia 2002 - 18:00
Galeria Entropia
ul.Rzeźnicza 4 Wrocław
22 838sztuka