koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  6 miesięcy temu  »  

III Festiwal Teatru na Faktach RZECZY ZBĘDNE: "Krokodyl"

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 850 wyświetleń od 27 maja 2024

Spektakl Yany Aleeksenko, Alany Ivory i Nadzeyi Sheibak

Zamordowani są szczęśliwsi niż ocaleni, błogosławieni są nienarodzeni. Bohaterka spektaklu nie miała szczęścia – została ocalona. Przeżyła obóz śmierci, uciekła z rąk NKWD, fanatyków religijnych, przepłynęła wpław polską granicę. Miała kilka zadrapań, zapomniała, jak to jest żyć. Po co chodzić do sklepów, kupować ubrania? Zagojona rana zamienia się w dziurę. Jak długo można ją ukrywać, zasłaniać, zaklejać? Udawać, że jej nie ma, że nie boli. Krzyczeć niemrawo, zakładać maskę odporności, brać ciągle środki przeciwbólowe. I tak przez dziesięciolecia, aż ponownie spotyka swojego dręczyciela, swojego tyrana. Swojego Krokodyla, który przez te wszystkie lata żył w jej wnętrzu.

Spektakl „Krokodyl” jest próbą nawiązania dialogu ze swoim bólem, próbą zrozumienia, czego on potrzebuje. Czy jest to błędne koło, czy jest z niego wyjście? Odpowiedź pozostaje otwarta tak długo, jak otwarta pozostaje rana.

Spektakl jest realizowany na styku różnych sztuk i technologii. To eksperyment z tekstem, który zaowocował narodzinami unikalnego gatunku, jaką jest przypowieść dokumentalna. To eksperyment z muzyką i multimediami, które przestają pełnić funkcję elementów estetycznych, a stają się niezależnymi wykonawcami. To eksperyment z ciałem i podświadomością aktora, który wprowadza siebie w stan kryzysu.

Głównym środkiem ekspresji jest improwizacja, rozumiana jako odpowiedź ciała i świadomości aktorów na bodźce. Dzięki temu spektakl żyje nowym życiem.

Lustro przestrzeni scenicznej jest obrócone o 90 stopni i dzieli widownię na pół, dając widzom możliwość obserwowania dowolnego miejsca, a także siebie nawzajem. W ten sposób widz intuicyjnie wybiera formę percepcji spektaklu – wizualną, plastyczną, muzyczną lub narracyjną – ale może w każdej chwili zmienić perspektywę.

Linię dramaturgiczną spektaklu tworzą dokumentalne świadectwa więźniów politycznych zwolnionych z więzienia na Białorusi – ich listy, piosenki, wiersze, wspomnienia bliskich.

Spektakl jest częścią rezydencji teatralnej PerspAKTIV, projektu Instytutu im. Jerzego Grotowskiego „Teatr na faktach”.

Bilety w cenie 25/35zł dostępne na stronie:
http://www.bilety.grotowski-institute.pl/

Gramy w języku białoruskim, z napisami w języku polskim i angielskim.

zmodyfikowano  6 miesięcy temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ