koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

Monidłując w samotności- pod nosem plotę androny

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 290 wyświetleń od 27 września 2007
  • od: 25 października 2007, czwartek
    do: 14 listopada 2007, środa

Kazimierz Franczuk. Malarstwo

wernisaż: 25 października 2007, godz. 18.00

Kazimierz Franczuk urodził się w Samborze, w 1942 r. Ukończył Państwową Wyższą Szkołę Sztuk Pięknych (obecnie ASP) we Wrocławiu, na Wydziale Malarstwa, Grafiki i Rzeźby ze specjalnością projektowania szkła. Był także pracownikiem dydaktycznym tejże uczelni. Interesował się rysunkiem, grafiką artystyczną i użytkową, zrealizował wiele wystaw zbiorowych i indywidualnych, zdobywał nagrody i wyróżnienia w konkursach plastycznych. Po latach działalności artystycznej, znudzony powagą sztuki przez duże „S” oraz zainspirowany lekturami Jana Himilsbacha, rozpoczął „monidłowanie”. Jednak definicji monidła - jako realistycznego portretu, namalowanego na podstawie fotografii i często będącego synonimem kiczu – nie można w żaden sposób odnosić do prac, które będą eksponowane na wystawie. Fakt, że autor stosuje tego typu porównanie, świadczy o dystansie do wykonywanego zawodu i swoistym poczuciu humoru: „Monidłując w samotności – pod nosem „plotę androny…”.

Jego malarstwo opiera się na zapożyczeniach klasyków przedmiotu, a szczególnie klasyków renesansowych. Inspiracje Boschem, Brueglem, Durerem są wyraźnie widoczne – w połączeniu z talentem autora w poszukiwaniu rozwiązań formalnych powstają prawdziwe arcydzieła. O ich artystycznej niezwykłości decyduje także materiał, na który nakładane są farby - stare deski z naturalną strukturą, „historycznymi” wyszczerbieniami, układane w dyptyki i tryptyki, potęgują wrażenie upływu czasu i wiekowości dzieł. To malarstwo najwyższego gatunku, wspaniale zdobiące zarówno nowoczesne jak i antyczne wnętrza.

bilety:

wstęp wolny

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ