koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  11 lat temu  »  

Park(ing) Day

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 194 wyświetleń od 10 września 2013

Łódź » Łódź » NA MAPIE

  • od: 20 września 2013, piątek
    do: 21 września 2013, sobota

Stowarzyszenie "posŁódź!" zaprasza 20.09.2013 r. wszystkich mieszkańców Łodzi (i nie tylko) do wzięcia udziału w wydarzeniu "Park (ing) Day ".

Park(ing) Day to akcja pospolitego ruszenia (czyt: społeczna) podczas której artyści, designerzy, drobni przedsiębiorcy i mieszkańcy miast przekształcają płatne parkingi w tymczasowe parki publiczne.

Misją Park(ing) Day jest zwrócenie uwagi na jakość życia mieszkańców miasta. Nastawienie na transport indywidualny nie tylko pochłania ogromne połacie obszaru miast pod infrastrukturę (m.in. właśnie miejsca parkingowe), ale także nie sprzyja integracji społecznej, kreując atmosferę anonimowości i wyizolowania. Tutaj, w tych mikro parkach ma się przez jeden dzień toczyć akcja - animacja miasta i jego lokatorów. Akcja ma formułę otwartą – to sami mieszkańcy identyfikują potrzeby swojej społeczności lokalnej, mogąc dowolnie adaptować niewielką przestrzeń na swoje pomysły.

Ideą PARK(ing) Day jest kreowanie zarówno zrównoważonego rozwoju miasta, jak i poprawy jakości przestrzeni publicznej, z poszanowaniem dóbr jakie niesie ze sobą natura, która dodatnio wpływa na samopoczucie mieszkańców miasta (o czym przekonaliśmy się sadząc palmę i słuchając entuzjastycznych komentarzy przechodniów).

Filarami PARK(ing) Day są:

  1. taktyka - celowe i zaplanowane działania zmierzające do uzyskania efektu dialogu społeczników z mieszkańcami;
  2. hojność - która polega na tym, że każdy z zaangażowanych podmiotów daje z siebie tyle ile może i robi to w interesie publicznym;
  3. autentyzm - tworzymy wydarzenie zgodnie z tym kim jesteśmy, nie przybierając fałszywej fasady np. w pogoni za modą;
  4. absurd - działania, które zaskakują, choć są tak samo "normalne" jak standardowe. Jest to rodzaj zdystansowanej i nieagresywnej krytyki okraszonej tłustym humorem.

Park(ing) Day jest międzynarodowym wydarzeniem, zainicjowanym przez grupę Rebar w 2005 w San Francisco.

Chętnych do współpracy prosimy o wypełnienie formularza: http://www.poslodz.pl/formularz.php

Tutaj można zobaczyć dostępne miejsca parkingowe: http://parkingday.poslodz.pl/mapa.htm

Informacje: www.parkingday.poslodz.pl

kontakt@poslodz.pl

autor:
zmodyfikowano  11 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ