koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

KTO ŚPIEWA? PRAKTYKI OBECNOŚCI WYKONAWCY W ŚPIEWIE. WYKŁAD BARBARY KINGI MAJEWSKIEJ

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 29 787 wyświetleń od 2 września 2016
  • 13 września 2016, wtorek
    » 18:00

ms², ul. Ogrodowa 19 13 września 2016, wtorek, godz. 18.00, wstęp wolny

„Najtrudniej jest robić coś, co bliskie jest niczemu, ponieważ wymaga to od ciebie wszystkiego”

„The hardest thing is to do something which is close to nothing because it is demanding all of you”

Marina Abramović

Historia praktyki wykonawczej muzyki wokalnej ukazuje, jak szerokie jest spektrum możliwości wokalisty: od roli narzędzia realizacji partytury po obecność będącą manifestacją artystycznej autonomii. Współczesne partytury ingerują bowiem w tradycję obecności wykonawcy w śpiewie i ustanawiają nowe konwencje. Również włączanie śpiewu we współczesne sztuki wizualne stawia na nowo pytania o sposoby bycia wykonawcy w śpiewie. Jak zatem obecny jest wykonawca w śpiewie? Jakie wymiary i formuły przybiera jego obecność? Na te i inne pytania będzie starała się odpowiedzieć Barbara Kinga Majewska podczas wykładu inspirowanego doświadczeniami związanymi ze współpracą z Katariną Zdjelar podczas rezydencji artystki w Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie.

Wykład Barabary Kingi Majewskiej towarzyszy wystawie „Katarina Zdjelar. Między dźwiękami”


Barbara Kinga Majewska – urodzona w Warszawie wokalistka, performerka, publicystka, pedagog, inicjatorka projektów poświęconych muzyce współczesnej. Zadebiutowała w 2014 roku w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie w operze Sławomira Wojciechowskiego „Zwycięstwo nad Słońcem (Projekt P)”. W operze Pawła Mykietyna „Czarodziejska Góra” w reżyserii Andrzeja Chyry wciela się w postać Kławdii Chauchat. Współpracuje m.in. z zespołem Kwadrofonik i Royal String Quartet. Występowała mi.in. w Nowym Teatrze, Teatrze Rozmaitości, Muzeum Polin, Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Laureatka nagrody głównej w Konkursie Polskich Krytyków Muzycznych KROPKA 2015. Autorka „Krytycznego przewodnika po sposobach realizacji zapisu nutowego we współczesnej muzyce wokalnej” i manifestu „Nowa Śpiewność w Muzyce Współczesnej”. Nominowana do PASZPORTU POLITYKI 2015 w kategorii Muzyka Poważna.

zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ