koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

koncert Ornament & Verbrechen // otwarcie wystawy NOTATKI Z PODZIEMIA//

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 28 253 wyświetleń od 16 września 2016
  • 22 września 2016, czwartek
    » 18:00

[for english please scroll down}

ms², ul. Ogrodowa 19
22 września 2016, czwartek, wstęp wolny
„Zespół nie ma stałego składu - zachowujemy się jak grzyby, rozsiewamy zarodniki po mieście”
Ronald Lippok

Zapraszamy na koncert Ornament und Verbrechen towarzyszący otwarciu wystawy „Notatki z podziemia. Sztuka i muzyka alternatywna w Europie Wschodniej 1968-1994”. Koncert rozpocznie się po oficjalnym otwarciu ekspozycji, zaplanowanym od godz. 18:00. Ornament und Verbrechen [Ornament i Zbrodnia] to projekt, który był inspiracją dla tradycyjnych wątków undergroundu we Wschodnich Niemczech przed zjednoczeniem. Stworzona w 1983 roku przez braci Ronalda i Roberta Lippok grupa była raczej zjawiskiem niż zespołem, otwartym systemem eksperymentującym z innymi artystami i muzykami, który trwał przez ponad dekadę. Po przejściu przez różne formacje punk rockowe z Berndem Jestramem, Ronald (perkusja i sampler) i Robert (gitara i instrumenty elektroniczne) Lippok stworzyliOrnament und Verbrechen jako „platformę”, dzięki której mogli badać koncepcje szerokiej gamy stylów — jazzu, muzyki industrialnej i elektronicznej — w różnych mediach, w zmiennym składzie ponad dwóch tuzinów muzyków oraz artystów związanych ze sztukami wizualnymi i dźwiękiem.

Zainspirowany zespołem Throbbing Gristle duet zaczął produkować i rozprowadzać własne taśmy. Pierwsze nagranie Ornament & Verbrechen można znaleźć na „Na żywo w raju” z 1985 roku, próbce nagrania, która dotarła na Zachód za pomocą zespołów nielegalnych na Wschodzie. W NRD Ornament und Verbrechen ciągle przemieszczali się w poszukiwaniu miejsc, w których mogli wystąpić, byli „dysydenckim zespołem punk rockowym”, oficjalnie nie uznawanym, bez stosownych papierów. Występowali w kościołach i galeriach oraz, nielegalnie, w Pałacu Republiki. Grali imprezy typu acid parties na komputerze domowym Comodore C64 przywiezionym z Zachodu przez ich babkę (emerytom wolno było podróżować).

Po roku 1995 projekt otwarty Ornament und Verbrechen został zastąpiony przez formację Tarwater (Ronald Lippok / Bernd Jestram) oraz To Rococo Rot (Lippok / Lippok Stefan Schneider).

Nazwa Ornament und Verbrechen została zaczerpnięta z pochodzącego z 1908 roku eseju pod tym samym tytułem (Ornament und Verbrechen, Ornament and Crime), który był fundamentem ruchu Bauhaus i pomógł zdefiniować modernizm w architekturze, choć zespół traktował tę nazwę mniej lub bardziej ironicznie.


ms², ul. Ogrodowa 19
22 September 2016, Thursday 6 pm. [free admission]
“There is no fixed band structure—we work like mushrooms, spreading spores across the city.”
Ronald Lippok

We are pleased to invite You to the concert of Ornament & Verbrechen, which accompanies the “Notes from the Underground. Art and alternative music in Eastern Europe 1968 – 1994” exhibition opening. Ornament & Verbrechen [Ornament and Crime] is a project that informs the mythos of the pre-Wende East German underground. Formed in 1983 by brothers Ronald and Robert Lippok, the group was more phenomenon than band, an open system of experimentation with other artists and musicians that was continuous for over a decade. Following various punk rock formations with Bernd Jestram, Ronald (drums & sampler) and Ronald (guitar & electronics) Lippok created Ornament & Verbrechen as a ‘platform’ from which to explore concepts in a wide range of styles—jazz, industrial, electronic—in different media with a rotating cast of more than two dozen visual artists, sound artists and musicians.

Inspired by Throbbing Gristle, the duo began producing and distributing their own tapes. The first recording of Ornament & Verbrechen can be found on “Live in paradise” from 1985, a sampler of recordings that had found their way to the West by bands illegal in the East. In the GDR Ornament & Verbrechen were constantly on the move in search of performance spaces, they were a ‘dissident punk band’ not officially recognized, and without papers. They performed in churches and galleries, and in the Palace of the Republic, illegally. They played acid parties with a C64 brought from the West by their grandmother (pensioners were allowed to travel).

After 1995 the Ornament & Verbrechen open-concept project faded into the background, superseded by Tarwater (Ronald Lippok/Bernd Jestram) and To Rococo Rot (Lippok/Lippok + Stefan Schneider) and the band became increasingly productive; their music was appropriated by other artists including Doug Aitken, Pina Bausch, Björk, and Olaf Nicolai. In 2012, Arno Brandlhuber invited Ornament und Verbrechen to participate in his exhibition "Archipel" in the Neue Berliner Kunstverein.

The name Ornament & Verbrechen was taken from a 1908 essay of with the same title (Ornament und Verbrechen, Ornament and Crime) that was fundamental to the Bauhaus movement and helped define Modernism in architecture, though the band took the name more or less ironically.

zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ