koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

KONCERT JOSEPHA KUDIRKI

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 620 wyświetleń od 16 listopada 2016
  • 17 listopada 2016, czwartek
    » 18:00

Wydawać by się mogło, że konceptualizm – jako prąd, tendencja artystyczna – nigdy nie zaistniał w muzyce współczesnej. Próżno szukać takiego zjawiska w obszernej literaturze przybliżającej historię praktyk dźwiękowych XX i XXI wieku. Konceptualizm kojarzony jest przede wszystkim ze sztukami wizualnymi, natomiast zapomina się, że jego źródła wywodzą się z obszaru muzyki – choćby z dokonań Johna Cage’a i jego wychowanków z New School For Social Research, czy też Henry’ego Flynta, uznawanego za autora terminu concept art.

Spojrzenie na muzykę współczesną z perspektywy zwrotu konceptualnego zapoczątkowanego w latach 50. pozwala na dokonanie przesunięć w obrębie jej kanonu, w ciekawy sposób pozycjonując realizacje takich twórców, jak choćby: George Brecht, Takehisa Kosugi, Robert Ashley, Peter Ablinger, Manfred Werder czy Toshiya Tsunoda. Zainteresowanie konceptualizmem w ostatnich latach zdaje się stopniowo wzrastać, co obserwowalne jest zarówno w kręgach darmstadtskich (m.in. Harry Lehmann, Johannes Kreidler), jak i w gronie artystów związanych z szeroko pojętą tradycją cage’owską (grupa Wandelweiser, scena postredukcjonistyczna), a nawet w muzyce popularnej oraz klubowej.

Koncert Josepha Kudirki realizowany jest w ramach serii wydarzeń zapowiadających 29 numer magazynu o muzyce współczesnej „Glissando”. Autorzy pisma podejmować będą temat konceptualizmu muzycznego, którego domeną są eksperymenty mające na celu coś więcej niż tylko stworzenie nowych form czy też „postęp materiałowy”. Omówione zostaną zjawiska podważające klasyczny model sztuki, wykraczające poza tradycyjną domenę estetyki. Szczególna uwaga zostanie poświęcona kwestiom związanym z niestandardową notacją, postmedialnością i muzyką utopijną; twórcom problematyzującym status dzieła muzycznego i sposoby jego percepcji, a także poddającym krytyce instytucje świata muzycznego oraz utowarowienie współczesnej kultury.

Joseph Kudirka - kompozytor i wykonawca muzyki eksperymentalnej pochodzący ze Stanów Zjednoczonych, na stałe mieszkający w Berlinie. Studiował pod kierunkiem Michaela Pisaro i Alana Stouta w Northwestern University oraz Jamesa Tenneya w California Institute of the Arts. Doktorat obronił w University of Huddersfield w Wielkiej Brytanii.

Kudirka w swojej twórczości zajmuje się wykorzystywaniem resztek zarówno fizycznej, jak i kulturowej materii muzycznej. Jego utwory były wykonywane przez takie zespoły i solistów, jak: Apartment House, Wandelweiser Komponisten Ensemble, Ensemble Neue Horizonte Bern, Zinc & Copper Works, Daniel Plöger, Rhodri Davies, Mark So, Rebecca Lane czy Philip Thomas. Jako kontrabasista prezentował na scenie napisane specjalnie dla niego kompozycje Antoine’a Beugera, Michaela Maierhoffa oraz Evy-Marii Houben. Tworzy także instalacje, śpiewa piosenki oraz rozmyśla o życiu na statku kosmicznym pełnym kotów i whisky. W 2015 roku wytwórnia Another Timbre wydała płytę „Beauty and Industry”, która zawiera realizacje ośmiu utworów Josepha Kudirki.

zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ