koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Koncert Opening Performance Orchestra & Phaerentz

Łódź »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 424 wyświetleń od 6 czerwca 2017
  • 9 czerwca 2017, piątek
    » 19:15

Wydarzenie towarzyszące otwarciu wystawy

„W starożytności życie nie było niczym więcej niż ciszą”. Nic więcej, tylko to zdanie, cytat ze wstępu do "Sztuki hałasu", manifestu włoskiego futurysty Luigi Russolo, zainspirowało Opening Performance Orchestra do rozpoczęcia własnych muzycznych poszukiwań dotyczących Futuryzmu.

Z okazji otwarcia wystawy Enrico Prampolini. Futuryzm, scenotechnika i teatr polskiej awangardy czeski zespół zaprezentuje Futuristic Soiree, utwór na trzy intonarumori, eksperymentalne instrumenty muzyczne, których prototyp został skonstruowany przez samego Russolo na początku XX wieku. W czasie występu muzyka intonarumori zostanie zestawiona z fragmentami manifestów futurystycznych autorstwa Filippo Tommaso Marinettiego oraz Balilla Pratella.

Opening Performance Orchestra to siedmioosobowy zespół o bardzo szerokich zainteresowaniach muzycznych – od XX wiecznej elektronicznej ofensywy muzyki awangardowej, aż do współczesnego japońskiego noise’u. Autorska twórczość Opening Performance Orchestra wywodzi się od tak zwanej fraction music, w której wyjściowy dźwięk jest cyfrowo dekonstruowany, rozbijany i bezkompromisowo odzierany ze wszystkich pierwotnych cech, zgodnie z hasłem „zero melodii – zero rytmu – zero harmonii”. Rezultatem są oryginalne kompozycje (takie jak Spring Ceremony or Fraction Music, Evenfall, Creeping Waves), ale też reinterpretacje cudzej twórczości, która jest w swoim klimacie podobna do muzyki zespołu. W jego repertuarze znajdują się m.in.: Inspirium Primum, odnoszący się do nagrań Hiroshiego Hasegawy, japońskiego przedstawiciela muzyki noise, Re:Broken Music, utwór oparty na zdekonstruowanej muzyce czeskiego artysty Fluxusu Milanie Knížáku, Chess Show, specyficzna reminesencja Johnego Cage’a, Perceived Horizons, hołd złożony musique concrète, czy futurystyczne The Noise of Art i The Futuristic Soirée.

zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ