koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

Burzliwe czasy, swojskie miejsca — współczesne animacje austriackiego festiwalu Tricky Women

Lublin »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 14 117 wyświetleń od 28 lutego 2017
  • 8 marca 2017, środa
    » 18:00

Burzliwe czasy, swojskie miejsca — współczesne animacje Tricky Women to jedyny międzynarodowy festiwal filmowy, który prezentuje twórczość kobiet w dziedzinie animacji. Prezentowane będą filmy z programu Burzliwe czasy & zaufane miejsca, opracowanego przez dyrektorki festiwalu – Waltraud Grausgruber i Birgitt Wagner.

Filmy:

Home Statements, reż. Maria Weber, 2014, czas: 7’32, język: niemiecki i angielski

Machine, reż. Anna Vasof, 2015, czas: 2’00, język: bez tekstu

Shut up Moon, reż. Gudrun Krebitz, 2014, czas: 4’05, język: angielski

Garten & Schnaps, reż. Amelie Loy, 2013, czas: 12’00, język: angielski

Princess Disaster Movie, reż. Xenia Ostrovskaya, 2014, czas: 3’24, język: rosyjski

Tapei Recyclers, reż. Nikki Schuster, 2014, czas: 7’00, język: bez tekstu,

Der Verliebte Koch, reż. Verena Hochleitner, Ulrike Swoboda-Ostermann, 2013, czas: 10’00, język: bez tekstu

Yachay, reż. Anne Zwiener, 2015, czas: 6’45, język: bez tekstu

Ginny, reż. Susi Jirkuff, 2015, czas: 5’00, język: angielski

Three Suns, reż. Lia, 2013, czas: 7’49, język: bez tekstu

Two melons, reż. Ingrid Gaier, 2014, czas: 2’00, język: bez tekstu

Follow you, reż. Katharina Petsche, 2013, czas: 3’50, język: angielski


HOME STATEMENTS (2014, 7’32) Maria Weber Animowany dokument poświęcony unikalnym doświadczeniom bycia w domu. Dla niektórych to kwestia tożsamości i języka, dla innych sprawa serca, a dla jeszcze innych coś nieokreślonego. Niektórzy z nas całe życie poświęcają na poszukiwanie miejsca, do którego chcą się przywiązać inni odnajdują je po prostu wewnątrz siebie. Te wszystkie odczucia i idee są w filmie pokazane w formie animacji plastelinowych.

MACHINE (2015, 2’00) Anna Vasof Film bazuje na technice „non-stop stop-motion”, dzięki której możliwe jest pracowanie z obiektami wyłącznie przez ich niszczenie i dekonstruowanie. Ceramiczne płytki zastosowano tu w roli hiper-ramek, na które nałożone są mocowane w specjalnym uchwycie koła zębate stale rozbijane młotkiem. Przy określonej prędkości obrotów można odnieść wrażenie, że koła zębate się obracają, co sugeruje, że maszyna żyje właśnie dzięki własnej fragmentacji.

SHUT UP MOON (2014, 4’05) Gudrun Krebitz Trudno jest się wpasować w nowe okoliczności, wtopić w nieznane miasto, kiedy jest się w nim nowym. Ręcznie narysowana animacja pełna dziwactw, śmieszności, wyimaginowanych przyjaciół i wszystkich tych rzeczy, które pomagają przetrwać w nocy, podczas gdy głowa podsuwa dobrze znane dialogi i słówka.

GARTEN & SCHNAPS (2013, 12’00) Amelie Loy Moja babcia jest uparta i wtedy, kiedy w swoim ogródku sadzi nowe roślinki i poprawia kamienne ścieżki, i kiedy z wielką determinacją walczy z rakiem. Garten & Schnaps jest próbą spojrzenia na granicę pomiędzy autonomią życia a jego opresyjnością, poszukuje niuansów w tym styku, opowiada o (nie)możliwościach wyjścia poza nie.

PRINCESS DISASTER MOVIE (2014, 3’24) Xenia Ostrovskaya Dawno, dawno temu żyła sobie królewna, która nadepnęła na meduzę i znalazła w morzu szmaragd, zanim została zjedzona przez rekina. To wydarzenie spowodowało wojnę nuklearną, zagładę gatunków, mutacje genetyczne i szereg innych katastrof.

TAIPEI RECYCLERS (2014, 7’00) Gudrun Krebitz Tajpej – duchy, bogowie i boginie, tajfun oraz muzycy Nakasi. W zakamarkach tego miasta małe stworzenia zostały powołane do życia za sprawą animacji cyfrowej. Składają się z zebranych śmieci oraz lokalnych produktów do kupienia prosto z ulicy. Stukot ich kończyn współbrzmi z dźwiękami miasta.

DER VERLIEBTE KOCH (2013, 10’00) Verena Hochleitner & Ulrike Swoboda-Ostermann Zakochany kucharz dorzuca do przygotowywanej zupy swoje miłosne myśli. Gość nie ma jednak ochoty na miłosne składniki potrawy i myśli kucharza wylatują przez okno, wpadając na kogoś z ulicy. W filmie obserwujemy je w postaci zielonych tworów, podróżujących po ulicach, przenoszących się z osoby na osobę, by ostatecznie powrócić do kucharza, który dzięki nim doznaje olśnienia.

YACHAY (2015, 6’45) Anne Zwiener Ludzie zwykli zawłaszczać wszystko, na co tylko maja ochotę, nie bacząc na konsekwencje. Co prawda rzadko robią to świadomie w złej intencji, ale jednak takie działania powodują nieoczekiwane skutki. Krótki film Yachay (słowo quechua przetłumaczone jako ‚wiedza z lasu’) mierzy się z tym tematem.

GINNY (2015, 5’00) Susi Jirkuf Naszkicowane ołówkiem ujęcia pojedynczych bloków na miejskim osiedlu. Grupa nastolatków zabawia się w zrzucanie kota z okna na najwyższym piętrze. Ginny rozmawia o tym z psychologiem. Pomiędzy ich wypowiedziami twórcy wmontowali w film dynamiczne ujęcia pustynnych krajobrazów. Ostatecznie ten zabieg stylistyczny przenika się z próbami zrozumienia zachowań dzieciaków – w obu sytuacjach nie widać dobrego wyjścia z sytuacji, bowiem rzeczywistość społeczna jest dziś zakładnikiem bezproduktywnej nudy.

THREE SUNS (2013, 7’49) LIA Trzy ciemne obiekty wysyłają pomarańczowe promienie we wspólną przestrzeń. Są ciągle w ruchu, stale zmienia się ich wielkość, krążą wokół siebie generując dźwięki, które zależą od ich pozycji względem siebie.

TWO MELONS – BIRTH OF AN ARTIST (2014, 2’00) Ingrid Gaier W dniu urodzin młoda kobieta dostaje w prezencie od troskliwych rodziców książkę z podkreślonym cytatem: „Nie da się utrzymać dwóch melonów w jednej ręce!”. Tego wezwania do umiaru i rozważności młoda kobieta nie zaakceptuje ot tak sobie.

FOLLOW YOU (2013, 3’50) Katharina Petsche „Pójdę za Tobą do Meksyku, Miami Beach, Sarajewa / przejdę tysiąc mil / przez najgłębsze doliny i najwyższe szczyty”. Animowane wideo stworzone do utworu zespołu Selma & Sound z Wielkiej Brytanii. Członkowie grupy zostali tu pokazani w postaci zabawnych zwierząt, które zabierają widzów na swoje światowe tournée.


Prezentacja filmów możliwa jest dzięki współpracy Międzynarodowego Festiwalu Tricky Women z austriackim Federalnym Ministerstwem Europy, Integracji i Spraw Zagranicznych.

zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ