koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - Wrzesień 2021 - nr 329
zmodyfikowano  9 lat temu

Mistycy i narkomani

Lublin »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 22 515 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 19 marca 2005, sobota
    » 19:00

Slot art Teatr

Spektakl na podstawie kultowej książki Wojciecha Tarzana Michalewskiego pt. 'Mistycy i narkomani".

występuje: Jerzy Latos

reżyseria: Jerzy Latos i Dorota Latos

muzyka: Grzegorz Petasz, Jerzy Latos, Blues 66

Przy świetle dnia oglądam chatę. Materac na podłodze. W kącie ołtarzyk z podobiznami Buddy, Kriszny i Jezusa. Na ścianach napisy "Love Free", "Wolność przez seks", "Marihuana", "LSD" i tak dalej. Parę książek na półce w kącie. (...) Trochę broszurek o medytacji transcendentalnej i jodze, "Biblia", farmakologia, "Narkotyki - niemyte dusze" Witkacego, "Toksykomania" Thilego, dwa albumy sztuki i "Sztuka kochania" pani Wisłockiej. (...) Towarzystwo mieszkające u niej (u Mirki) było wegetariańskie. - to fragment wyjątkowej książki Wojciecha Michalewskiego (Tarzana) "Mistycy i narkomani". Wyjątkowej, ponieważ opowiada ona o początkach ruchu hipisowskiego w Polsce. Jest swoistym pamiętnikiem, a równocześnie dokumentem historii polskiej kontestacji, opowieścią o wędrownym i ciekawym życiu ludzi wolnych – dzieci kwiatów... To subiektywna prawda weterana ruchu.

Spektakl "Mistycy i narkomani", jest adaptacją tej właśnie kultowej książki Wojciecha Tarzana Michalewskiego. To opowieść o autentycznych przeżyciach i zdarzeniach, dotycząca polskiego ruchu hipisowskiego lat siedemdziesiątych, poszukiwań młodych ludzi, ich zagubienia w magii i okultyzmie, narkotykach i alkoholu, religiach Wschodu i chrześcijaństwie, braku miłości i bezpieczeństwa. Język spektaklu jest bardzo swobodny, młodzieżowy, niekiedy bardzo dosadny. Ostra rockowa muzyka podkreśla przeżycia bohatera, który odnajduje drogę wyjścia z alkoholizmu i narkomanii. Spektakl, pozbawiony dydaktyzmu i moralizatorstwa, jest dynamiczny, pełen zmian nastrojów, tematów i sytuacji. Sztuka bogata jest w sceny mówiące o wierności i miłości. W kulminacyjnej scenie główna postać odkrywa… ale właściwie wszystkiego zdradzić przecież nie możemy. Grany od kilku lat na terenie całego kraju, bardzo dobrze przyjęty przez widzów, najbardziej popularny spektakl Teatru Exodus. Teraz także w Lublinie!

Dorota i Jerzy Latos są małżeństwem od 1988 roku. Dorota ukończyła kulturoznawstwo ze specjalizacją teatrologiczną na Uniwersytecie Łódzkim, Jerzy został absolwentem wydziału aktorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Kilkakrotnie mieli okazję zetknąć się z filmem. Dorota m. in. zagrała główną rolę w Szaleństwach panny Ewy, Jerzy wziął udział w kilku produkcjach telewizyjnych. Po studiach podjęli pracę w warszawskim Teatrze Adekwatnym u boku pani Magdy Teresy Wójcik i pana Henryka Boukołowskiego. Po kilku latach założyli własny Teatr Exodus 3.14 z siedzibą w Starej Prochowni na warszawskiej Starówce. Treść ich spektakli dotyka zawsze największych wartości będąc jednocześnie próbą poszukiwania Sensu, Prawdy i ostatecznego celu życia człowieka. Forma ich przedstawień jest niepowtarzalna w każdym przypadku. Dotyczy to zarówno aranżacji przestrzeni scenicznej i miejsc, które zajmują widzowie, jak i sposobu prezentacji treści: od żywiołowego i dynamicznego monodramu przez nastrojowy i poetycki dramat statyczny, spektakl w formie treningu relaksacyjnego, plastyczny obraz wyrażony poprzez taniec nowoczesny, realistyczny teatr słowa aż po niekonwencjonalne misterium. Każda kolejna premiera Teatru Exodus jest jednocześnie nowym pomysłem inscenizacyjnym oraz próbą powrotu do pomijanych dzisiaj rozwiązań scenicznych oraz do atmosfery teatrów alternatywnych i wspólnotowych. Konsekwentnie podejmowane przez Dorotę i Jerzego Latosów próby zniesienia teatralnej rampy, umożliwiły bardzo bliski kontakt z widzami, ich współuczestnictwo w spektaklach, długie rozmowy po przedstawieniach, a nawet stworzenie grupy przyjaciół spotykającej się poza teatrem.

zmodyfikowano  9 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ