koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  11 lat temu

ZAPASIEWICZ GRA BECKETTA

Lublin »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 30 497 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 9 czerwca 2006, piątek
    » 19:00

Katastrofa, Improptu Ohio,

Ostatnia taśma Krappa

Teatr Powszechny w Warszawie

Przekład i reżyseria: Antoni Libera

Występują:

  • Zbigniew Zapasiewicz
  • Olga Sawicka
  • Sławomir Pacek

Miejsce: Sala Nowa

Bilety: 40 zł, 45 zł

*Trzy jednoaktówki Becketa w pełni oddają skalę możliwości wybitnego artysty Rolami Protagonisty (Katastrofa), Czytającego (Improptu Ohio) i Krappa (Ostatnia taśma).

Zapasiewicz w trzech jednoaktówkach Becketta stworzył autentyczne, poruszające kreacje. Zawarł w tych rolach pełnię ludzkich możliwości - od buntu przez uległość po rezygnację (...) Arcydzieła literackie, szlachetnie oprawione mistrzowską reżyserią i wirtuozerią wykonawczą...

Do wykreowania postaci użył zaskakująco skromnych środków; drobny ruch głową, głos modelujący w mroku opowieść o samotności i jej dojmujące, bolesne doświadczenie. Oszczędnymi gestami, zasłuchaną, niemal nieruchomą twarzą, wybuchami sardonicznego śmiechu dał wyraz autoironicznego postrzegania ludzkiej słabości, nieodpowiedzialności i pychy. Stworzył portret zagubionego, bezradnego inteligenta, z pretensjami do pouczania innych, a mądrego po czasie naukami wyciąganymi z popełnianych błędów. Arcydzieła literackie, szlachetnie oprawione mistrzowską reżyserią i wirtuozerią wykonawcza (...)* – pisze Janusza R. Kowalczyk Rzeczpospolita, 26.10.06

Dramaturgia Becketta żyje -przynajmniej na razie -poza sezonowymi modami...Mój wybór dramatów wynika przede wszystkim z okazji, na jaką przygotowuję to przedstawienie; benefis Zbigniewa Zapasiewicza. Zależało mi na tym, aby z jednej strony były to jakby trzy coraz bardziej złożone formy aktorstwa (gest, słowo, pełnia środków), a z drugiej -wypowiedzi na trzy tematy, które żywo interesują tego aktora. Kryzys współczesnej kultury, kryzys wiary, kryzys tożsamości człowieka. - Jerzy Pilch - Polityka

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ