koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

Modernizm a designerska nieutopia

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 449 wyświetleń od 22 grudnia 2016
  • 18 grudnia 2016, niedziela
    » 16:00

INWENTARYZACJA

Światem wokół nas rządzi przypadek i chaos. Nic nie wydaje się całkowicie pewne, a to budzi pragnienie stworzenia świata przewidywalnego, uporządkowanego i harmonijnego. Świata, do którego poznania, tak jak chciał Kartezjusz, najważniejszym narzędziem jest rozum, gdyż jedynie rozum dostarcza wiedzy dotyczącej istoty rzeczywistości i z jego pomocą jesteśmy w stanie ją zdefiniować, usystematyzować i w ostatecznym efekcie – zinwentaryzować.

Dzięki inwentaryzowaniu i opisaniu, wszystkie elementy rzeczywistości stają się uregulowane, klarowne i zrozumiałe, a każda rzecz znajduje odpowiednie dla siebie miejsce. Celem ostatecznym jest zrobienia Spisu Powszechnego, spisu wszystkiego, co nas otacza, a ponieważ rzeczywistość jest nieskończenie bogata i podlega ciągłym zmianom, porządkowanie jej trzeba wykonywać nieustannie i wciąż od nowa, a inwentaryzacji nie można nigdy zakończyć.

Wszystko, co od kilkudziesięciu lat tworzę, jest realizacją tego zamierzenia i stanowi wielki Spis Powszechny, w którym rejestruję miasta, budynki, meble, ubrania, kosmetyki i inne przedmioty...

Prezentowane na wystawie „Inwentaryzacja” prace są częścią tego cyklu. Podłożem do ich wykonania są stare kalki techniczne, znalezione na łódzkich śmietnikach, na których naniesione są projekty miejscowych architektów i urbanistów sprzed wielu lat. Pokrywam je swoimi rysunkami, czasem tnę i sklejam, a całość utrwalam jedynie warstwą wosku, co powoduje, że uwidacznia się na nich upływ czasu.

Na przekór rozsądkowi pociąga mnie właśnie to, co kruche i nietrwałe, to, co daje poczucie przemijania i pozwala cieszyć się chwilą.

Jolanta Wagner

JOLANTA WAGNER Dyplom na Wydziale Tkaniny i Ubioru w Państwowej Wyższej Szkole Sztuk Plastycznych w Łodzi (obecnie Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego), 1973. Od 1974 roku pracownik dydaktyczny w macierzystej uczelni; od 2002 roku profesor zwyczajny. Od 2012 roku prowadzi Pracownię Interdyscyplinarnych Działań Wizualnych na Wydziale Wzornictwa i Architektury Wnętrz.
Brała udział w ponad 50 wystawach indywidualnych w Polsce, Danii, Szwecji, Luksemburgu, Niemczech, Francji i Stanach Zjednoczonych, oraz w ponad 300 wystawach zbiorowych w kraju i za granicą w: Belgii, Bułgarii, Czechach, Danii, Japonii, Jugosławii, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Irlandii, Izraelu, Luksemburgu, Niemczech, Portugalii, Słowacji, Stanach Zjednoczonych, Szwecji, i na Węgrzech, we Włoszech. Otrzymała kilkanaście nagród na konkursach i wystawach, m.in: Grand Prix na VI International Biennial Festival of Portrait, Drawings and Graphics, Tuzla, Jugosławia 1990; Nagrodę Prezydenta Miasta za kolekcję rysunków „Plan miasta A” i „Plan miasta B” na II Międzynarodowym Konkursie Rysunku Wrocław 2012, 2003; Honorowy Certyfikat Najwyższej Jakości na IV Międzynarodowym Biennale Rysunku w Pilźnie w Czechach, 2004; nagrodę The Prize of the International Association of Art – Europe na V Międzynarodowym Biennale Rysunku w Pilźnie w Czechach, 2006. Prace w kolekcjach muzealnych i prywatnych, m.in. w: Muzeum Sztuki w Łodzi, Muzeum Włókiennictwa w Łodzi; The International Portrait Gallery of Tuzla, Bośnia i Hercegowina; Städtische Museen Schwedt/Oder Stadtmuseum, Schwedt, Niemcy; Muzeum Akademii Sztuk Pięknych im. E. Gepperta we Wrocławiu; Muzuem Czech Zachodnich w Pilznie (Západočeské muzeum v Plznie), Pilzno, Czechy. Opiekuje się kilkoma przygarniętymi kotami. Zbiera opakowania po kosmetykach, posiada ich tysiące, buduje z nich piramidy, prezentowane na wystawach i w przestrzeni publicznej.

autor:
zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ