koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku GalaPerform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

KURS RYSUNKU I MALARSTWA

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 878 wyświetleń od 20 marca 2017
  • 20 marca 2017, poniedziałek
    » 16:30

KURS RYSUNKU I MALARSTWA martwa natura, studium aktu marzec-czerwiec 2017 rozpoczęcie zajęć – 20 marca poniedziałki i środy 16.30-20.30 cena 1500 zł – 25 spotkań x 4 godz. zegarowe   ——————————————————————————————— Celem kursu jest ćwiczenie zdolności uczniów do obrazowania rzeczy­wi­stości w oparciu o zdobyte podstawy widzenia związane z wnikliwą i pogłębioną obserwacją, która ma prowadzić do inicjacji plastycznej w rysunku i w malarstwie (ćwiczenie w sprawności technicznej, znajomości perspektywy, proporcji – anatomii, kompozycji, przestrzeni, linii, światło­cienia, waloru, ekspresji i koloru).

Zajęcia w roku akademickim prowadzą:

prof. Zbigniew Bajek oraz adiunkt Marta Makarczuk

prof. Zbigniew Bajek – urodził się w 1958 r. w Bojanowie. Dyplom z wyróż­nieniem uzyskał w 1984 r. w pracowni doc. Zbigniewa Grzybow­skiego na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie. Od 1983 r. zatrudniony jest na Wydziale Malarstwa macie­rzystej uczelni. W 2009 r. uzyskał tytuł profesora. Prowadzi I pracownię Inter­dy­scy­plinarną oraz przedmiot Wiedza o działaniach i struk­turach wizualnych. Od 2005 r. kierownik Katedry Inter­dy­scy­pli­narnej. Uprawia malarstwo, rysunek, fotografię, realizuje projekty o charakterze parate­atralnym, zajmuje się również projek­to­waniem graficznym. Zorga­nizował około 45 wystaw indywi­du­alnych m. in. W Berlinie, Frank­furcie nad Menem, Norym­berdze, Monachium, Brukseli, Paryżu, Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Szczecinie, Lublinie, Przemyślu. Brał udział w ponad 180 wystawach zbiorowych. Kilka­krotny stypendysta Ministra Kultury i Sztuki. Prace w zbiorach m. in.: Muzeum Narodowe w Krakowie, Muzeum Regionalne w Stalowej Woli, Muzeum Marty­rologii na Majdanku, Muzeum w Oświęcimiu, BWA w Tarnowie, Rzeszowie i Przemyślu oraz w zbiorach prywatnych w kraju i za granicą.   dr Marta Makarczuk: W latach 2001-2006 studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W 2006 roku obroniła dyplom z wyróż­nieniem w pracowni prof. Stanisława Rodziń­skiego oraz aneks rysunkowy w pracowni prof. Jacka Gaja. W 2007 roku praca dyplomowa została nagrodzona medalem przez TPSP w Dworku Jana Matejki w Krakowie. W 2007 roku przyznanie Stypendium Twórczego Miasta Krakowa. W latach 2008-2011 pełniła funkcję asystenta w Pracowni Malarstwa prof. Stanisława Rodziń­skiego na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Obecnie pracuje na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. W 2012 roku nadano jej stopień doktora w dziedzinie sztuki – plastyka, dyscy­plinie artystycznej – sztuki piękne.

www.martamakarczuk.com   W programie: najważ­niejsze techniki rysunkowe i malarskie różne rodzaje kompozycji podstawowe problemy związane ze studium martwej natury różne sposoby wyzna­czania proporcji przed­miotów składa­jących się na martwą naturę linia jako podstawowy element rysunku linia i plama – rysunek światło­cieniowy. Budowanie materii przed­miotów kontrasty w rysunku. Rysowanie węglem podstawowe problemy związane ze studium aktu wyzna­czanie proporcji ludzkiego ciała rysowanie światłem – rysunek białymi kredkami na czarnym papierze postać w kontekście martwej natury pastele – pomiędzy rysunkiem a obrazem tonacje – relacje tempe­ra­turowe pomiędzy ciałem a otoczeniem człowiek we wnętrzu – proporcje, perspektywa, ruch najważ­niejsze techniki malarskie. Malowanie w technice alla prima i warstwowe: rysunek, podmalówka, powłoka barwna oraz łączenie dwóch powyższych technik studiowanie efektów świetlnych i koloru – linie, przekątne, kontrastowe zesta­wienia barwne – jako źródło ruchu ekspresja – różno­rodność pracy pędzla w kładzeniu farby sposób powiązania elementów formalnych dzieła – linii, brył, płaszczyzn, plam barwnych, rozłożenia światła i cienia Kurs rysunku i malarstwa profe­sjo­nalnie przygo­towuje do egzaminów wstępnych na uczelnie artystyczne oraz wprowadza i pogłębia podstawy widzenia dla hobbystów.

Informacje i zapisy: ŚOK, Kraków, ul. Mikołajska 2 12 422 19 55, 422 08 14, lamelli@lamelli.com.pl

autor:
zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ