koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - styczeń 2025 - nr 367Sylwester 2024 w Piwnicy ŚwidnickiejKLIMT Wrocław
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

Szklane paciorki. Gra. Rozpoznanie.

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 150 wyświetleń od 21 września 2017
  • 19 listopada 2017, niedziela
    » 19:00
  • 18 listopada 2017, sobota
    » 19:00
  • 17 listopada 2017, piątek
    » 19:00
  • 24 września 2017, niedziela
    » 19:30
  • 23 września 2017, sobota
    » 19:00

Warsicka/Nepelski/Pilarski/Chlanda

„Gra szklanych paciorków”, wielka powieść Hermanna Hessego – od niej wszystko się zaczęło. Zawarte w niej pytania, myśli, światy stały się punktem wyjścia do artystycznych poszukiwań, do aktorskich i muzycznych improwizacji. To z nich powstał autorski scenariusz Przemysława Pilarskiego, to wtedy zrodziła się muzyka Karola Nepelskiego – czyli dwa główne filary reżyserowanego przez Małgorzatę Warsicką spektaklu. Punktem wyjścia na poziomie muzycznym i przedstawieniowym jest fuga. Kompozytor Karol Nepelski tworząc muzykę do spektaklu nawiązuje do ostatniej napisanej przez Bacha fugi z Die Kunst der fuge. Polifonicznie jest też przedstawiony sen głównego bohatera, Józefa Knechta, który jest śniony przez wszystkie występujące w spektaklu postaci i zapisany na czytniku fal EEG – urządzeniu przepisującym nasze fale mózgowe na muzykę i służącym do wchodzenia w medytację. Obok tego ultranowoczesnego urządzenia, które „komponuje” muzykę naszego mózgu i rejestruje nasze emocje wysłuchamy także brzmień instrumentów dawnych, guqina - najstarszego chińskiego instrumentu strunowego znanego od ponad 3000 lat, bębnów hinduskich i innych instrumentów perkusyjnych.

Twórcy, a więc także scenograf Marcin Chlanda, kostiumografka Edyta Jermacz i choreografka Anna Nowicka stworzyli wraz z aktorami własną, wielopoziomową grę, w którą zagrają z widzami spektaklu.

Szklane paciorki.Gra.Rozpoznanie to rzecz o tym, czy próbując przetrwać, można odmówić zaangażowania, odciąć się. Oraz o tym, że chcąc coś przeżyć, można przepaść. Ale też o tym, że po dotarciu do centrum wszystkiego, co było, i wszystkiego, co będzie, nie sposób już nigdy więcej mówić o zupełnej śmierci. Hesse pisał swoją „Grę” w okresie szalejącego po Niemczech i Europie nazizmu. Hesse pisał swoją „Grę” w neutralnej Szwajcarii. A my – możemy/powinniśmy dokądś uciec?

Nadchodzą czasy krytyczne, wszędzie odczuć można ich zapowiedź. Świat znów, raz jeszcze, pragnie przesunąć swój punkt ciężkości. Fala ta już nadbiega, a kiedyś nas pochłonie.


Bilety: normalny 35 zł ulgowy 25 zł


Szklane paciorki. Gra. Rozpoznanie.

reżyseria: Małgorzata Warsicka

muzyka: Karol Nepelski

scenariusz i dramaturgia: Przemysław Pilarski

scenografia, światło: Marcin Chlanda

kostiumy: Edyta Jermacz

choreografia: Anna Nowicka

muzycy: Julia Kukuczka, Aleksander Wnuk

multimedia: Grzegorz Kaliszuk

producent: Dorota Grzywacz- Kmieć

inspicjent: Iwona Cieślik

obsada:

Józef Knecht - Feliks Szajnert

Józef Knecht - Daniel Malchar

Wilk - Tomasz Międzik

Miłość - Karolina Kazoń

Wojna - Antoni Milancej

Tajemnica - Rafał Szumera

Szamanka - Agnieszka Judycka

czas trwania: 1 godz.

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ