koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansuCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  6 lat temu  »  

ZAJĘCIA TEATRALNE O PROFILU TANCERZ-AKTOR

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 316 wyświetleń od 20 sierpnia 2018
  • od: 3 września 2018, poniedziałek
    do: 21 czerwca 2019, piątek

Kontakt: tel. 12 430 50 90, e-mail: biuro@sckm.krakow.pl

Prowadzenie: Wojciech Dawid Terechowicz

Miejsce: SCKM, ul. Wietora 15

Warsztaty dają możliwość pracy indywidualnej w formie konsultacji przygotowujących pod kątem egzaminów do uczelni o profilu taneczno-aktorskim i aktorskim, w oparciu o teksty zaproponowane przez uczestnika zgodnie z wymaganiami stawianymi przez komisje egzaminacyjne. Kończą się formą pokazu publicznego lub spektaklu. Zajęcia są tak sprofilowane, aby tancerz nauczył się posługiwania całym wachlarzem umiejętności tanecznych i jednocześnie nie tracił wyrazu aktorskiego. Program spotkań jest oparty o pełny proces twórczy, którego poznanie jest niezbędne do opanowania warsztatu i pobudzenia w uczestniku impulsów, które pozwolą mu na kształtowanie indywidualności twórcy sceny. Zawiera następujące elementy: elementarne zadania aktorskie, monologi i sceny, dialogowe zadania aktorskie. Zajęcia prowadzone są w grupach:

  1. Grupa młodsza warsztatowa tancerz-aktor (16-18 lat), piątki, godz. 15.00-17.00

  2. Grupa starsza warsztatowa tancerz-aktor (18-21 lat), piątki, godz. 17.00-21.30

Szczegóły programu:

Elementarne zadania aktorskie:

– praca na bazie tekstów: wiersza klasycznego, wiersza współczesnego, prozy współczesnej (teksy wybierane są przez uczniów przy konsultacji z nauczycielem), – ćwiczenia z zakresu pracy nad tekstem literackim, – ćwiczenia z zakresu ekspresji ciała, – ćwiczenia z zakresu ekspresji słowa, – ćwiczenia z zakresu emisji głosu, w tym oddechowe i fonetyczne, – ćwiczenia dykcyjne, – ćwiczenia z zakresu kształtowania wyobraźni i uwagi, – ćwiczenia z zakresu partnerowania i wzajemnej czułości na impulsy parterów na scenie, – ćwiczenia z zakresu działań indywidualnych prowadzących do świadomego pobudzania odczuć indywidualnych i kreowania ich na scenie, – ćwiczenia z zakresu budowania atmosfery na scenie w kreacji zbiorowej, kształtowanie zespołu aktorskiego, – ćwiczenia z zakresu poznawania ciała jako narzędzia komunikowania się z partnerem scenicznym i widzem, – ćwiczenia z zakresu rytmiki i koncentracji, – budowa etiudy aktorsko-ruchowej z wykorzystaniem tekstu literackiego, pokaz etiudy.

Monologi i sceny dialogowe:

– praca na bazie monologów i dialogów wyjętych z utworów dramatycznych literatury klasycznej i współczesnej, – kontynuacja i rozwijanie ćwiczeń z zakresu emisji głosu i fonetyki, – kontynuacja i rozwijanie ćwiczeń dykcyjnych, – ćwiczenia z zakresu pracy nad dialogiem i partnerowania na scenie, – budowanie relacji pomiędzy postaciami w oparciu o tekst, – ćwiczenia z zakresu opanowania gry kostiumem, – ćwiczenia z zakresu opanowania gry rekwizytem, – wprowadzenie improwizacji jako sposobu odnajdowania impulsów kształtujących postać i relację postaci na scenie, – praca aktora nad rolą, – praca nad ruchem scenicznym, – praca nad gestem klasycznym i współczesnym, – zapoznanie ucznia z różnymi rodzajami teatralnego wyrazu, – budowa scen dialogowych i monologów wkomponowanych w dramaturgiczną całość, prezentacja pracy.

Zadania aktorskie:

– praca w oparciu o zaproponowany przez nauczyciela dramat sceniczny lub dłuższe fragmenty kilku dramatów tak, aby każdy z uczniów mógł pokazać swoje indywidualne umiejętności, – praca aktora nad rolą, – ćwiczenia scen zbiorowych, – ćwiczenia z zakresu komponowania spektaklu, – gra aktora kostiumem, – gra aktora rekwizytem, – kształtowanie indywidualności twórczej w zespole, – pokaz spektaklu w pełnym przebiegu dramaturgicznym.

autor:
zmodyfikowano  6 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ