koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
PINOKIO wrzesień 2024SurrenderKONGRES KULTURYCO JEST GRANE - WRZESIEŃ 2024 - nr 363KULTURA BIAŁORUSKAGASTRO MIASTO po powodzi
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

Młodzież solidarna z dziedzictwem: nabór grupy warsztatowej rozwijającej kompetencje miękkie w wieku 15-29 lat

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 034 wyświetleń od 26 sierpnia 2021
  • od: 1 września 2021, środa
    do: 15 września 2021, środa

1-15 września 2021 r.
Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida, os. Górali 5
Zgłoszenia: nhlab@okn.edu.pl

W ramach współpracy z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej - Małopolskim Instytutem Samorządu Terytorialnego i Administracji w Krakowie, Nowohuckie Laboratorium Dziedzictwa Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida prowadzi nabór osób w wieku 15-29 lat do grupy warsztatowej rozwijającej kompetencje miękkie w ramach projektu „Młodzież solidarna z dziedzictwem”. Warunkiem uruchomienia warsztatów w Ośrodku Kultury im. C. K. Norwida jest zebranie się grupy warsztatowej. Jeśli grupa się nie zbierze, będzie możliwość wzięcia udziału w zajęciach w innej lokalizacji na terenie Krakowa. Zapisy prowadzone są od 1 do 15 września 2021 r. Prosimy o wysyłanie zgłoszeń na adres e-mail: nhlab@okn.edu.pl.

Celem projektu „Młodzież solidarna z dziedzictwem” jest rozwój kompetencji społecznych 160 młodych osób poprzez kształtowanie kompetencji zgodnych z klasyfikacją ESCO ułatwiających wejście na rynek pracy. Grupa docelowa projektu to osoby młode w wieku 15-29 lat, osoby uczące się i/lub pracujące i/lub mieszkające na terenie Województwa Małopolskiego, których kompetencje społeczne wymagają rozwoju z perspektywy potrzeb i wymogów rynku pracy. W ramach projektu objęte wsparciem zostaną osoby uczące się w ostatnich latach danego etapu edukacji stanowiące 40% uczestników, osoby z niepełnosprawnościami - 20% uczestników. W ramach realizacji 10-miesięcznego programu wsparcia, w trakcie którego każdy z uczestników opracuje z doradcą zawodowym Indywidualny Plan Działania, młodzi będą rozwijać 15 kompetencji zgodnych z klasyfikacją ESCO, poprzez edukację o dziedzictwie kulturalnym.

Program wsparcia młodzieży zakłada realizację następujących działań:

a) Rozgryźć dziedzictwo - warsztaty wprowadzające do programu rozwoju kompetencji społecznych młodzieży poprzez edukację z zakresu dziedzictwa. Warsztaty oparte na 4 filarach spełniających wymogi edukacji permanentnej wg UNESCO: uczyć się aby wiedzieć, aby działać, aby żyć wspólnie, aby być. Program warsztatów wprowadza uczestników w proces pracy i rozwoju kompetencji społecznych i zawiera takie tematy jak: Czym jest dziedzictwo? Nasze dziedzictwo polskie, regionalne i lokalne. Zagrożenia dla dziedzictwa wspólnot lokalnych, problemy społeczne związane z brakiem dbania o dziedzictwo. Solidarność międzypokoleniowa w ramach lokalnego dziedzictwa, wolontariat a dziedzictwo, pomoc lokalna osobom z niepełnosprawnościami, osobom ubogim jako dziedzictwo społeczne. Planuje się organizację 8 grup średnio po 20 os., 8 h dydaktycznych każdy warsztat. Po warsztacie młodzież dostaje zadanie - zgromadzenie materiałów dotyczących dziedzictwa swojej okolicy (zdjęć, dokumentów, przedmiotów, itp.). Zadanie uczestnicy wykonują do następnego warsztatu (ok. 2 m-ce).

b) Jak porwać tłumy dla dziedzictwa - warsztat kompetencji miękkich, 8 grup, 160 osób, 8h dydaktycznych każdy warsztat. Program warsztatu obejmuje: przekazanie narzędzi i metod, które mają pomóc uczestnikom opracować zebrane materiały dotyczące lokalnego dziedzictwa w postaci filmiku, prezentacji multimedialnej, scenariusza działań z lokalną społecznością, wydarzenia, gry lokalne, spotkania itp. Projekty uczestników z zakresu lokalnego dziedzictwa, będą upowszechniane na portalu internetowym, który powstanie w projekcie, a także będą prezentowane w społeczności lokalnej we współpracy z lokalnymi instytucjami kultury.

c) Wsparcie indywidualne - po każdym warsztacie, a szczególnie po 2-gim, uczestnicy będą objęci poradnictwem indywidualnym związanym z pracą nad zbieraniem materiałów do prezentacji nt. lokalnego dziedzictwa i opracowywaniem prezentacji i form prezentacji dla społeczności lokalnej. W oparciu o to zadanie młodzież rozwija takie kompetencje m.in. jak: pracować w zespole, doradzać, innym, posługiwać się mową ciała, instruować inne osoby, przewodzić innym, rozwijać kompetencje międzykulturowe, wypracowywać kompromis, motywować innych, wspierać współpracę, stosować techniki zadawania pytań, przekazywać informację o faktach, zwracać się do słuchaczy, przyjmować krytykę, wchodzić w interakcje z innymi, przekonywać innych, ale też: szacunek do polskiej kultury, rozwój postaw patriotycznych.

Po odbyciu 2-óch pierwszych warsztatów, opracowaniu formy prezentacji lokalnego dziedzictwa, młodzież zostanie skierowana na ostatni warsztat - Trening liderów dziedzictwa. Przewiduje się 16 h dydaktycznych zajęć wyjazdowych dla 8 grup po średnio 20 os, zajęcia 2-dniowe. Warsztaty będą się odbywały na terenie Małopolski, w miejscach gdzie znajdują się ciekawe zasoby dziedzictwa materialnego, np. kopalnia soli, zamek, czy szczególny kościół, aby na podstawie dziedzictwa materialnego, młodzież poznała inspirujące metody prezentacji dziedzictwa we współpracy z różnymi instytucjami jak np.: dom kultury, biblioteka, muzeum, parafia. W wyniku treningu lidera, młodzież będzie mogła zaplanować w jaki sposób przedstawić swój projekt we współpracy lokalnej poprzez: działalność w NGO na rzecz wspólnot lokalnych, działalność w podmiotach reprezentujących młodzież w centrach młodzieży, młodzieżowych NGO, grupach nieformalnych, czy poprzez wolontariat np. w instytucjach kultury.

Ponadto projekt przewiduje: Szkolenia pod hejnałem - 6 szkoleń dodatkowych ukierunkowanych na rozwój kompetencji miękkich młodzieży, w takich tematach jak: wystąpienia publiczne, prezentacje, przewodnictwo, metody komunikacji i współpracy, edukacja międzykulturowa, lider czy menedżer - rozwój kompetencji przywódczych. Ponadto przewidziane są zajęcia o budowaniu projektów i zarządzaniu zespołem, komunikacji interpersonalnej, krytyce i negocjacjach, motywacja. Powstanie portalu Małopolskie dziedzictwo inspiruje młodzież, który będzie platformą upowszechniania projektów młodzieżowych z zakresu małopolskiego dziedzictwa. Powstanie aplikacji mobilnej online służącej do oceny kompetencji i potencjału rozwoju osobistego. Wsparcie doradców zawodowych i psychologów – poradnictwo. Przeprowadzanie ewaluacji rozwoju kompetencji społecznych uczestników projektu.

Szczegółowe informacje:
Nowohuckie Laboratorium Dziedzictwa
Ośrodek Kultury im. C. K. Norwida
os. Górali 5, 31-959 Kraków
tel. 12 644 27 65 w. 47, 21, 20, nhlab@okn.edu.pl
www.okn.edu.pl
www.facebook.com/nhlabokn

autor:
zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ