koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

„dopóki jest dokąd”. Gra performatywna

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 144 wyświetleń od 8 grudnia 2021

12 grudnia 2021 r., godz. 18:00, 19:00, 20:00.
ARTzona Ośrodka Kultury im. C.K. Norwida, os. Górali 4.

Wstęp wolny. Liczba miejsc ograniczona. Zapisy: m.hajto@okn.edu.pl.

12 grudnia 2021 roku zapraszamy do ARTzony Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida (os. Górali 4) na GRĘ PERFORMATYWNĄ pt. "dopóki jest dokąd" według koncepcji Małgorzaty Haduch. Pokazy odbędą się w godz. 18:00, 19:00 i 20:00.

W grze performatywnej wezmą udział:
Kirill Aleksandrov,
Magdalena Hałoń,
Magdalena Krężołek,
Łukasz Łęcki,
Aleksandra Mamulska,
Ernest Ogórek,
Aniela Pramik,
Damian Stanisławowicz,
Alexandra Shevchuk,
Paulina Zygmunt.

Koncepcja: Małgorzata Haduch.

Obrazy: Aleksandra Kucharska-Cybuch.

Gra performatywna pt. "dopóki jest dokąd" jest rezultatem projektu artystycznego autorstwa Małgorzaty Haduch pt. "Przemierzając, podążając" zrealizowanego w ramach Rezydencji Artystycznej w ARTzonie, będącej częścią NORWID FESTIWAL 2021.

"Moją inspiracją jest podążanie zawarte w Norwidowskim Pielgrzymie, które skojarzyło mi się z techniką kompozycji Passing Through. Jest to metoda choreografa Davida Zambrano, pasjonująca wielu tancerzy na całym świecie. Samo słowo passing through oznacza już przechodzenie przez, a w wykonaniu, jednym z motywów jest podążanie po spirali przez przestrzeń, lecz nie cel jest ważny a to co się po drodze wydarza. Bazą tej techniki jest chodzenie, bieganie, pauza, wyjście i wejście, prowadzenie i podążanie. Indywidualny wybór jednej z tych akcji, dookreślony czasem trwania, prowadzi do tworzenia kalejdoskopowych konstelacji ruchowych w przestrzeni.
Przekazem moim jest uważność na drogę, nie jej cel. W życiu ziemskim możemy jedynie trenować się w przemierzaniu, podążaniu. Norwid pisze w swoim wierszu o zakotwiczeniu się w sobie, o stopach, które są dla mnie metaforą tu i teraz, o domie, który jest zawsze tam, gdzie jestem ja. By wywołać rezonujący z tym założeniem stan, w procesie korzystam z technik oddechowych i pracy ze świadomością ciała. Chciałabym zbadać także norwidowski minimalizm w formie, przeniknięty treścią – jak zastosować taki styl w kompozycji ruchowej? W ograniczeniach (formy) mam dalej wolność trwania w wyborze, wśród otaczających limitów". [Małgorzata Haduch, o swoim projekcie]

MAŁGORZATA HADUCH – w 2001 roku rozpoczęła edukację na Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten – School for New Dance Development. W tych minionych 20 latach rozwinęłaswój zawód jako choreografka, tancerka, performerka, rozpoczęła własne badania artystyczne w dziedzinie współczesnej choreografii i improwizacji, a coraz częściej identyfikuje się z nurtem nowych praktyk performatywnych. Źródeł swoich inspiracji szuka w punku i freejazzie. Przez wiele lat jej sceniczną przewodnikami byli Katie Duck i Andy Moor. Jest autorką kilku ważnych dla niej spektakli, które wyznaczyły charakter jej drogi twórczej: były to solo "Replay of The Milky Way seen last summer" (2004), "Zona Segura" (2009), projekt z meksykańskimi tancerzami "Whisper in my Eye" (2015) oraz "Wołanie o powrót" (2018). Ponadto istotne były udział w międzynarodowym projekcie Davida Zambrano "50 Days Costa Rica", współpraca z Krakowską Orkiestrą Improwizującą w koncercie "KIO in Motion" a także ostatnie osiągnięcie jakim jest debiut w dziedzinie reżyserii dźwięku w performensie "oŚĆ!"- solo skrojone na miarę dla Marty Wiśniewskiej znanej jako Mandaryna. Od 2013 roku wraz z artystami Arvindem Gangą i Maria Mavridou tworzy zespół Help Me To Crash, z którego urodził się mój najważniejszy duet sceniczny z fenomenalną tancerką Marią Mavridou. Techniką Flying Low&Passing Through zajmuje się od 2004 roku, a w 2020 w czasie intensywnego projektu w Tic Tac Art Center (była beneficjentką programu IMIT-u) przeszła przez ważny próg przepuszczenia tej wiedzy przez siebie, porzucenia formy i prawdziwego zintegrowania wszystkich elementów, w tym pierwiastka siebie i swojej drogi. Najbardziej prestiżową nagrodą było dla niej Stypendium Rządu Meksykańskiego dla Wybitnych Obcokrajowców 2015 oraz Stypendium Twórcze Miasta Krakowa 2018.

Wydarzenie odbędzie się w rygorze sanitarnym zgodnie z wytycznymi GIS, MKDNiS oraz wewnętrznymi regulacjami Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida. Regulaminy wraz z procedurami bezpieczeństwa na czas epidemii COVID-19 znajdują się na stronie http://okn.edu.pl/strona-glowna/regulaminy/. Udział w spotkaniu oznacza ich akceptację.

Wydarzenie realizowane są w ramach Rezydencji Artystycznej w ARTzonie będącej częścią projektu NORWID FESTIWAL 2021. Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Szczegółowe informacje:
ARTzona Ośrodka Kultury im. C. K. Norwida
os. Górali 4, 31-959 Kraków
tel. 12 644 38 98, m.hajto@okn.edu.pl
www.artzona.okn.edu.pl
www.facebook.com/ARTzonaOKN

autor:
zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ