koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TINA
zmodyfikowano  11 lat temu

Fotografia otworkowa

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 571 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 1 grudnia 2005, czwartek
    do: 4 stycznia 2006, środa

Maria Brzostowska, Artur Gawin, Ryszard Karczmarski, Oskar Rachal, Włodzimierz Płaneta

Wystawa fotografii otworkowej - swe prace zaprezentują:

Maria Brzostowska Ulubiony temat: martwa natura i szkło. Wystawy: Stała Galeria Fotografii Warsztaty Fotograficzna - Kraków:"Pierwszy Semestr" -2003, "Wenecja w Krakowie" -2004, "II Semestr" -2005; II Międzynarodowy Salon Fotografii "Martwa Natura" Częstochowa - 2005. Zdjęcia prezentowała w FOTO i FOTO-Kurierze.

Artur Gawin Fotografuje od 1974 roku. Laureat konkursów fotograficznych z cyklu "Ocalić od Zapomnienia"- Kraków. Wystawy indywidualne: Pałac pod Baranami - Kraków -1979, DK Myślenice - 1980, MDK Ciechanów - 1981. Stała Galeria Fotografii Warsztaty Fotograficzna - Kraków: "Wenecja w Krakowie" - 2004, "II Semestr" - 2005; II Międzynarodowy Salon Fotografii "Martwa Natura" Częstochowa - 2005 (wyróżnienie). Ulubione tematy: pejzaż, martwa natura. Aktualnie zajmuje się fotografią otworkową.

Włodzimierz Płaneta Fotografią zajmuje się zawodowo od 1986 r. Brał udział w ok. 100 wystawach, otrzymał ponad 40 nagród i wyróżnień. Od 1993 roku w Krakowskim Centrum Kultury Dworek Białoprądnicki prowadzi autorskie Warsztaty Fotograficzne oraz Stałą Galerię Fotografii "Warsztaty Fotograficzne". Organizator Otwartych Plenerów Fotograficznych we wsi Mostki, corocznych plenerów w Pradze, wypraw fotograficznych do północnej Skandynawii, Lofoty, Wyspy Owcze i Islandii. Redaktor założyciel ukazującego się od 2001 roku Biuletynu Informacyjnego "Warsztaty Fotograficzne". Członek jury ogólnopolskich konkursów fotograficznych.

Ryszard Karczmarski Członek Foto Klubu Ziemi Chełmskiej, Związku Polskich Fotografów Przyrody – Okręg Roztoczański. Żeglarz, podróżnik. Organizator wystaw, warsztatów i pokazów fotograficznych. Twórca autorskiej galerii fotografii w Chełmie. Od roku 2001 – członek Związku Polskich Artystów Fotografików. Od roku 2003 – Prezes Okręgu Lubelskiego ZPAF. Ostatnio zajmuje się fotografią otworkową.

Wystawy indywidualne: 1985 – Świat żagli, Galeria KMPiK, Chełm 1988 – Fotografia, Galeria KMPiK, Chełm 1989 – Fotografia, Filharmonia Lubelska, Lublin; MOK, Kielce 1990 – Fotografia, Galeria Sztuki, Leninakan, Armenia 1996 – Karczmarski – wystawa fotografii, Galeria KMPiK, Chełm 1998 – Miejsca, Galeria Fotografii Ryszarda Karczmarskiego, Chełm 2000 – Tematy sakralne, Dom Kultury, Krasnystaw 2002 – Miejsca światłem malowane, Muzeum Chełm; MCK, Ostrowiec Świętokrzyski 2003 – Miejsca światłem malowane, Kino Cytryna, Łódź 2004 – Fotografia, Galeria Po Schodach, MDK, Lublin 2004 – Dotyk światła, Galeria Fotografii B&B, Bielsko-Biała 2004 – Studium Trzebiatowskiego, Galeria m, Kraków 2005 – Dotyk światła, Centrum Targowe, Łódź 2005 – Dotyk światła – Portret, Galeria MDK, Koło

W czasie wernisażu odbędzie się promocja autorskiego albumu Ryszarda Karczmarskiego z fotografią otworkową "Dotyk światła"

Ryszard Karczmarski "Dotyk światła"-fotografia otworkowa

"104 fotografie barwne"

rok wyd.2005

wydawnictwo Fine Grain

Album jest zbiorem autorskich fotografii realizowanych w latach 2000-2005. Swoistą rejestracją podróży, która wydarza sie w zderzeniu artysty z napotkaną sytuacją. Jak pisze w swoim eseju pt. "Obrazy w pułapce" Zbigniew Tomaszczuk: "Karczmarski zastawia na otaczającą go rzeczywistość pułapki". Obrazy uwolnione z pułapek złożyły się na ten zbiór dając wgląd w czas i jego strukturę, który dzięki technice fotografii otworkowej nie rejestruje się jako moment statyczny, ale pozwala nam śledzić ruch, obserwować efekt kumulacji drobnych przestrzennych zmian. Ryszard Karczmarski prawie nie rozstaje się ze swoją camera obscura traktując ją jak lustro dla swojego bycia w zdarzeniu. Rejestruje napotkanych ludzi, wnętrza domów, które zamieszkują, a także miejsca, które wydają się opuszczone, puste, zawsze badając relację pomiędzy tym co go spotyka a nim samym. Karczmarski pozwala, żeby światło łamało i rozszczepiało się na krawędziach otworka tworząc tęczowe odblaski. Pozwala światłu być bohaterem równie ważnym, jak łapany obraz, bo to przecież dzięki jego obecności obraz jest możliwy.

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ