koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Perform[ing] POLAND - Przegląd sztuki performansu
zmodyfikowano  12 lat temu  »  

VIRIDARIUM PASYJNE

Kraków »
CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 18 578 wyświetleń od 9 marca 2007

albo pieśń człowieka chrześcijańskiego

Widowisko muzyczne pasyjno-wielkanocne na dwa głosy żeńskie, głos męski oraz dawne instrumenty (lutnia, viola da gamba, flety proste) w stylizacji XIX wiecznego salonu krakowskiego.

Na teksty śpiewane widowiska złożyły się dawne pieśni polskie: m.in. kompozycje renesansowe Mikołaja Gomółki, Wacława z Szamotuł, Cypriana Bazylika, w przekładach Jana Kochanowskiego, Mikołaja Reja, Andrzeja Trzecieskiego; pieśń dramatyczna z "Dialogu Marcina Łaskiego", pieśń satyryczna z "Kancjonału Zamojskiego"; kompozycja błog. Ładysława z Gielniowa z wieku XV; to również staropolskie pieśni pasyjne i wielkanocne pochodzące z XIX wiecznych zbiorów Michała Mioduszewskiego i Teofila Klonowskiego.

W narracji wykorzystany został tekst Biblii - "Biblia to jest Księgi Starego i Nowego Testamentu z łacińskiego na język polski przełożona przez X. D. Jakóba Wujka" - przedruk z autentycznej edycji krakowskiej z roku 1599.

Liliana Pociecha (sopran)

Jadwiga Leśniak-Jankowska (alt)

Tadeusz Zięba (baryton)

Flety proste - Anna Fieber

Viola da gamba - Anna Szelińska-Mikus

Lutnia - Katarzyna Siewiera

Scenariusz, reżyseria, kompozycja ruchu - Jadwiga Leśniak-Jankowska

Opracowanie muzyczne - Jacek Stankiewicz

Kostiumy - Grażyna Żubrowska

autor:
zmodyfikowano  12 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ