koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  8 lat temu  »  

"Niemieckie Requiem" - koncert oratoryjny Johannesa Brahmsa

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 416 wyświetleń od 2 grudnia 2016
  • 5 stycznia 2017, czwartek
    » 18:00

5 stycznia 2017 roku o godzinie 18:00 w Kościele św. Maksymiliana Marii Kolbego w Oświęcimiu odbędzie się koncert oratoryjny Johannesa Brahmsa pt. "Niemieckie Requiem" w wykonaniu Zespołu Wokalnego Breisach T.z., Młodej Filharmonii Kameralnej Fryburg oraz solistów - Sylwii Olszyńskiej i Sebastiana Szumskiego - pod kierownictwem Ludwiga Klebera. 6 stycznia 2017 roku o godzinie 18:00 koncert odbędzie się w Kościele św. Maksymiliana Marii Kolbego w Krakowie-Mistrzejowicach.

"Niemieckie Requiem" op. 45 Johannesa Brahmsa (Ein deutches Requiem) - dzieło dedykowane pamięci rodziców kompozytora - zostało napisane przez młodego jeszcze Brahmsa i wykonane po raz pierwszy w całości w lipskim Gewandhaus w 1861 roku. Nie jest to katolicka msza żałobna - Brahms sam był wyznania ewangelickiego - lecz siedmioczęściowe oratorium skomponowane do niemieckiego tekstu biblijnego.

wstęp wolny

Wybór Oświęcimia i Krakowa - jako odpowiednik do niemieckich miejsc koncertów: Freiburg-Littenweiler i Kaiserstuhl - wiąże się ze specjalnymi relacjami pomiędzy Breisach i Oświęcimiem. Breisach łączy z Oświęcimiem partnerstwo od 2009 roku. Podczas wzajemnych kontaktów młodzieży polskiej i niemieckiej ważną rolę odgrywała historia II wojny światowej oraz nazistowskiej dyktatury. Wykonanie "Niemieckiego Requiem" Johannesa Brahmsa - właśnie w tych miejscach - ma dużą moc symboliczną. Wykonawcy koncertu podkreślają wagę cierpienia, żałoby, śmierci. To ważny krok w procesie pojednania obu państw.

Zespół Wokalny Breisach powstał z chóru składającego się z nauczycieli, uczniów i rodziców. Ten mieszany zespół jest jednym z największych klasycznych chórów w regionie Kaiserstuhl-Tuniberg. Zespół wykonuje wiele utworów z towarzyszeniem orkiestry symfonicznej, takich jak Pasja według św. Mateusza (J.S.Bach), Stabat Mater (A.Dvorak), Oratorium Paulus (F.Mendelssohn), Niemieckie Requiem (J.Brahms), Mozart-Requiem, Stworzenie Świata (J.Haydn), Oratorium Bożonarodzeniowe (J.S.Bach), IX Symfonia (L.van Beethoven).

Młoda Filharmonia Kameralna Fryburg - orkiestra symfoniczną wykonującą wielkie dzieła symfoniczne z okresu klasycyzmu i romantyzmu - powstała w 1995 roku - w skład której wchodzi ponad 60 muzyków - studentów, pracowników i absolwentów Uniwersytetu im. Alberta Ludwiga we Fryburgu. Kierownikiem zespołu jest Andreas Winnen. Orkiestra koncertowała m.in. we Włoszech, USA, odbyła wielotygodniowe tournée po Ameryce Południowej (Argentyna, Brazylia, Urugwaj).

Sylwia Olszyńska - sopran - jest absolwentką Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie oraz Studiów doktoranckich na Wydziale Wokalno-Instrumentalnym Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Brała udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez znakomitych pedagogów, m.in. Teresę Żylis-Garę, Rosemarie Landry, prof. Evę Blahovą, dr hab. Marka Rzepkę czy Paula Esswooda. Jest laureatką wielu nagród międzynarodowych i krajowych konkursów wokalnych. Debiutowała na scenie operowej rolą Kleopatry w Giulio Cesare in Egitto G.F. Haendla w ramach XV Sądeckiego Festiwalu Iubilaei Cantus w Nowym Sączu (2009). Od 2011 roku współpracuje z krakowskim zespołem Capella Cracoviensis. Od 2012 roku pracuje jako pedagog na Wydziale Wokalno-Instrumentalnym Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach. Od 2015 roku jest solistką Krakowskiej Opery Kameralnej.

Sebastian Szumski - baryton - jest absolwentem Wydziału Wokalno-Aktorskiego Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie dr Marka Rzepki. Swoje umiejętności wokalne doskonalił na licznych kursach mistrzowskich pod kierunkiem Heleny Łazarskiej, Evy Blahovej, Charlesa Kellysa, Rudolfa Piernaya, Ryszarda Karczykowskiego, Teresy Żylis-Gary. Debiutował na pierwszym roku studiów - w Filharmonii Poznańskiej - pod batutą prof. Stefana Stuligrosza. Koncertował w niemal wszystkich krajach Europy. Współpracował z cenionymi pianistami: Andrzejem Tatarskim, Marcinem Koziakiem, Piotrem Różańskim, oraz dyrygentami: Janem Tomaszem Adamusem, Krzysztofem Pendereckim, Stefanem Stuligroszem, Piotrem Sułkowskim, Federico Maria Sardellim, Allesandro de Marchi, Poul McCreeshem, Joshua Riffkinem, Andrew Parrotem, Vincentem Dumestrem, Fabio Bonizzonim. Jest laureatem wielu nagród międzynarodowych i krajowych konkursów wokalnych. W 2008 roku zadebiutował na scenie podczas Barbakanfestival w Krakowie, kreując partie Harbiego Almavivy w operze Wesele Figara W. A. Mozarta. Jest kameralistą i solistą krakowskiego zespołu Capella Cracoviensis.

autor:
zmodyfikowano  8 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ