koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365
zmodyfikowano  7 lat temu  »  

WIELICZKA: II koncert „Popołudnie ze Straussem”

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 679 wyświetleń od 25 lipca 2017
  • 30 lipca 2017, niedziela
    » 16:00

Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka zaprasza na drugi letni koncert z cyklu „Popołudnie ze Straussem”, który odbędzie się 30 lipca 2017 r. o godz. 16.00 na dziedzińcu Zamku Żupnego w Wieliczce. Koncert wykonają: Orkiestra Straussowska OBLIGATO pod kierunkiem Jerzego Sobeńko oraz znani i utalentowani soliści: Bożena Zawiślak-Dolny – mezzosopran i Jan Wilga - tenor

W programie usłyszeć będzie można m.in.: Johanna Straussa „Życie artysty”, „Tik Tak Polka” i „Pizzicato Polka”, Emila Waldteufel a “Espana”, Johannesa Brahmsa “Taniec węgierski” nr 6, Antoniego Rubinsteina “Melodia” czy Josifa Ivaanovicia “Fale Dunaju”.

Trzeci koncert z cyklu “Popołudnie ze Straussem” odbędzie się 27 sierpnia 2017 r. o godz. 16.00 na dziedzińcu Zamku Żupnego.

Informacja: 12 278 58 49 www.muzeum.wieliczka.pl

Bożena Zawiślak-Dolny

Jest śpiewaczką wszechstronną, z powodzeniem śpiewa w operze, operetce i musicalu.

Ta znakomita śpiewaczka o której mówiono, że jest uśmiechniętym wulkanem energii, przez wiele lat była mezzosopranowym filarem Opery Krakowskiej. Jej kreacje zawsze przyjmowane były z pełnym uznaniem przez publiczność i krytyków. Swoje znakomite kreacje stworzyła w operach Rossiniego (Kopciuszek, Cyrulik Sewilski, Semiramida) i Verdiego (Bal maskowy, Trubadur, Nabucco, Rigoletto, Aida), jednak najbardziej zrosła się z jej nazwiskiem partia tytułowej Carmen w operze Bizeta.
Nieobcy jest jej również repertuar oratoryjno-kantatowy (Stabat Mater Pergolesiego i Szymanowskiego, Requiem Verdiego i Dworzaka, VIII Symfonia Mahlera, Czarodziejska miłość de Falli). Ogromny sukces przyniosło artystce wykonanie songów Kurta Weilla w przygotowywanym przez Operę Śląską spektaklu „Zagraj mi melodię z dawnych lat”. Ostatni sukces tego gatunku to znakomita kreacja Aldonzy-Dulcynei w musicalu „Człowiek z La Manchy” M. Leigha, wystawionym w Łódzkim Teatrze Muzycznym i Operze Krakowskiej. W roku 1997 otrzymała nagrodę Wojewody Krakowskiego za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury i sztuki.

Jan Wilga

Czołowy amant krakowskiej sceny operetkowej, obdarzony pięknym głosem, nieprzeciętnym talentem aktorskim i znakomitą aparycją sceniczną. Jerzy Waldorff nazwał go największym amantem operetkowym lat 80-tych.

Urodzony w Paryżu, wychowany w Polsce śpiewa właściwie od dzieciństwa. Już jako amator odnosił sukcesy wokalne, z których najważniejszym stało się uzyskanie tytułu laureata amatorskiego konkursu wokalnego podczas jednego z Festiwali im. J. Kiepury w Krynicy. Słuchająca wówczas młodych talentów, znakomita śpiewaczka, reżyser i dyrektor teatrów muzycznych, Barbara Kostrzewska, zaproponowała mu angaż do Wrocławia. Jan Wilga wybrał jednak Kraków, występy w operetkach i kształcenie głosu u Janiny Tisserant-Parzyńskiej, wybitnej mezzosopranistki.

Krakowowi był i pozostaje wierny. Na licznych scenach krajowych występuje tylko gościnnie i jest przyjmowany owacyjnie. Znany i podziwiany we Francji, Szwajcarii, Włoszech, Austrii, Niemczech, Luksemburgu, a także w Kanadzie. Posiada w swoim repertuarze największe role operetkowe m.in. w Baronie cygańskim J. Straussa II, Królu włóczęgów R. Frimla, Ptaszniku z Tyrolu K. Zellera, Polskiej krwi O. Nedbala, Księżniczce czardasza i Hrabinie Maricy E. Kálmána, Studencie żebraku i Gasparone K. Millöckera, Carewiczu i Wesołej wdówce F. Lehára, Swobodnym wietrze I. Dunajewskiego, Wiktorii i jej huzarze P. Ábraháma, a także role operowe np. w Traviacie G. Verdiego oraz Dydonie i Eneaszu H. Purcella.

autor:
zmodyfikowano  7 lat temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ