Pracownia artystki
Magdalena Beyer, "Akwarium"
Wystawa | Magdalena Beyer | „Akwarium”
▪ Otwarcie wystawy: 13 maja (piątek), godz. 18:00
▪ Pracownia artystki ul. Marszałkowska 17 lok. 9 (2 piętro)
▪ Wystawa będzie czynna do 27 maja, codziennie, w godz. 18-21
Artystka, kobieta, matka, żona, gospodyni, wojowniczka, uciekinierka – to role, których nie da się pogodzić i też nie sposób od nich się uwolnić. Beyer pokazuje jak tonie zalana codziennością i powinnością. Kolejnym aspektem jest doświadczenie pandemii, zamknięcie w czterech ścianach, brak powietrza. Woda, która daje życie, a w nadmiarze je odbiera. Ratunkiem nie jest obecne w pracach poczucie humoru, ale pozwala nabrać dystansu. „Akwarium” to także zapis performansu. Dokumentacja obrzędu łączącego unicestwienie i odrodzenie duszy artystki w tym samym momencie. Warto również zwrócić na feministyczny przekaz tych prac. Beyer z bolesną szczerością pokazuje, świat, którego mężczyźni nie rozumieją, natomiast w bardzo wymowny sposób pozwala im go poczuć. Artystka w przestrzeni swojej pracowni pokaże 10 intymnych prac, które powstawały jesienią 2021 roku i na wystawie „Akwarium” będą prezentowane po raz pierwszy. Beyer celowo ulokowała ją w miejscu, gdzie tworzyła prace, aby uchwycić szkatułkowość i warstwy opisywanego przez nie doświadczenia przestrzennego. Wystawa nie ma kuratora. Artystka poprosiła o komentarz do wystawy osoby ze świata sztuki (Zofia Krawiec, Stach Szabłowski i Małgorzata Paszylka-Głaza, Agnieszka Rayzacher), spoza niego (Tomasz Adamczyk, Michał Sorówka) oraz najbliższych siostrę, męża i 10-letnią córkę (Monika Beyer-Wróblewska, Szymon Gutkowski, Coco Gutkowska). Dzięki temu prace Beyer rezonują w całkowicie innych przestrzeniach interpretacyjnych i nie ulegają łatwym łatkom analitycznym. ▪ ▪ ▪ Magdalena Beyer (ur. w 1968 r. w Gdyni) – absolwentka wydziału malarstwa i grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. Tworzy abstrakcyjne, wielkoformatowe obrazy oraz fotografie, w których komentuje rzeczywistość bawiąc się konwencjami i odniesieniami do popkultury.